Szukaj

Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 2011 Ford Mondeo 2.0 Diesel 163KM

22 950 PLN
Ford
Mondeo
2011
diesel
163 KM
+48
Kokoszkowy (woj. pomorskie)
Rocznik 2011
Przebieg 313 000 km
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM
Pojemność silnika 1 997 cm3
Skrzynia biegów manualna
Typ nadwozia kombi
Kolor Czarny metalik
Rodzaj napędu przedni
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Faktura faktura VAT-marża

Wyposażenie tego samochodu

ABS, ASR (kontrola trakcji), Czujnik deszczu, Czujniki parkowania przednie, Czujniki parkowania tylne, Czujnik martwego pola, Czujnik zmierzchu, ESP (stabilizacja toru jazdy), Isofix, Kurtyny powietrzne, Poduszka powietrzna chroniąca kolana, Poduszka powietrzna kierowcy, Poduszka powietrzna pasażera, Poduszki boczne przednie, Elektryczne szyby przednie, Elektryczne szyby tylne, Elektrycznie ustawiane lusterka, Podgrzewana przednia szyba, Podgrzewane lusterka boczne, Podgrzewane przednie siedzenia, Podgrzewane tylne siedzenia, Przyciemniane szyby, Skórzana kierownica, Tapicerka tekstylna, Wielofunkcyjna kierownica, Wspomaganie kierownicy, Zawieszenie adaptacyjne, Bluetooth, Gniazdo USB, Nawigacja GPS, Radio fabryczne, Alufelgi, Elektrochromatyczne lusterka boczne, Tempomat

Informacje o samochodzie

Ford Mondeo 2.0 Diesel 163KM

Autocentrum poleca!

Dane techniczne

Prędkość maksymalna
215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,1 s
Średnie spalanie
5,3 l/100 km
Długość
4 837 mm
Szerokość
1 886 mm

Oceny tego modelu

Ogólna ocena
4,5
Średnia dla segmentu
4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK
89% 11%
6,7
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Kupiłem autko 5 miesięcy temu. Do tej pory zrobiłem 13 000 km a aktualnie ma 350000 km na liczniku. Średnie spalanie jakie mi wyszło to 6.68L/100. Dane jakie podaje są z zatankowanego paliwa a nie komputera, a ten wskazuję różnie, od 0,2 do 0,6 L/100 km potrafi się mylić na korzyść Forda :). Jeżdżę głównie trasy do do NL i spowrotem z 1-3 pasażerami i pełnym bagażnikiem. Predkosci jakie staram się utrzymywać są pomiędzy 120-135km/h (patrzę zawsze na prędkość z nawigacji) Pomiędzy trasami autostradowymi robię krótkie po 10 km. Najniższe spalanie jakie mi wyszło to 6.12 l/100. Jak pojeżdżę ok 300-400 km wkoło domu to spalanie się podnosi do ponad 7L. Zawsze tankuje do pełna przy rezerwie. Kolega jeżdżąc podobnie ma a6 kombi z 15 roku 2.0 TDI i jemu wychodzi około 5,4 litra przy podobnych trasach czyli z litr mniej. Ja musiałbym jeździć do około 110 km/h żeby osiągnąć takie spalanie na tych trasach. Ogólnie jestem zadowolony, lecz przed zakupem liczyłem że jednak auto będzie bliżej 6litrow paliło przy takiej ekspolatacji.
5,8
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Mondeo użytkuję od roku, pierwotnie było 140 koni ale szybko była zmiana na 163. Co do spalania, najmniejsze, kiedyś komputer pokazał na 170km trasie we mgle z prędkością max 80km/h 4.4l ale to tylko komputer. Nie tankowałem do pełna żeby to sprawdzić. Spalanie na trasie 1700km do szwajcarii z pełnym bagażnikiem 2 osoby, prędkość Średnia z trasy 100km/h a większą część trasy 130-140 na liczniku to 6.2l, ostatnio nawet wyszło 5.7 ale padał śnieg i deszcz więc jechaliśmy wolniej. Jeżdżąc koło domu poza miastem to 5.5- 5.7 Klima praktycznie nie zwiększa spalania. Auta nie użytkuję w mieście ale jadąc z prędkością 60km/h komputer pokazuje 3.9-4.4l Na 5 biegu 80-90 również w okolicach 3.9-4.6 Powyżej tej prędkości autko jest już mniej ekonomiczne. 105 na 6 to już powyżej 5l a potem już z każdą dychą pół litra więcej. Autko bardzo wygodne, można by się tylko przyczepić do jazdy w korkach. Nie wiem czy tylko u mnie tak jest ale jadąc w korku czasem szarpnie na 1, trzeba się pilnować i że sprzęgłem obchodzić jak z jajkiem, z kolei na 2 przy niskich obrotach silnik mało elastyczny. Trochę to nieprzyjemne. Moim zdaniem można było te biegi lepiej zgrać.Wkurza też ciągła zmiana biegów na trasie. Nie jestem zwolennikiem jazdy na 6 z prędkościami 1200obr jak to zaleca komputer. Chcąc nie chcąc poniżej 100 trzeba wbijać 5 i tak po polskich drogach czasem lepiej jechać na 5 wolniej niż co chwile wachlować. Chciałem automat ale mają złe opinie. Do minusów można też zaliczyć podłogę w bagażniku. Jakaś porażka. Kto widział ten wie co mam na myśli. Najgorzej wykonana rzecz w aucie. Poza tym autko super, godne polecenia. Nagrzewnica elektryczna zimą robi robotę, przednia szyba również. Po minucie auto rozmrożone a po przejechaniu 2km jest już cieplutko. Tylko żeby ceny na stacjach tak nie przerażały bo zalać pod korek to niemały wydatek. Kociołek 70l, idealny na długie trasy. Podane spalania to wyniki z realnego tankowania. Czasem się pokrywają z tym co komputer pokazuje, czasem rozbieżność jest nawet 0.5l. Staram się za każdym razem tankować podobnie - 4 odbicia. Co do naprawy, przy zakupie robiłem kompletne sprzęgło z dwumasą 181000km Potem wyszedł jeszcze termostat bo trzymał 63stopnie od początku jak kupiłem. Latem było ok ale zimą wkurzało jak przez 300km nagrzewnica działała, i spalanie przez to większe bo alternator musiał ostro pracować. Po zmianie jest 83-84 i jest ok. Nagrzewnica się wyłącza jak silnik osiągnie 70° Jak już się tak rozpisałem to wspomnę jeszcze o oponach. Autko było wyposażone w nowe goodyear 235/45r17 wielosezonowe. Mimo kosmicznej ceny ponad 500zł za sztukę nie polecam ich jeśli ktoś jeździ po nieodśnieżonych drogach. Jest porażka. Szybko musiałem kupić drugie felgi i założyłem zimówki ale 16calowe. Może autko gorzej wygląda ale za to lepiej się trzyma drogi. Jednak zimówki to zimowki. Cieszę się, że przekonałem się o tym w taki sposób a nie np po zakupie nowych opon. Minusem jest też trwałość wielosezonówek. Po 20tys zostało niewiele bieżnika, do ogranicznika zimowego jest max 1.5mm a więcej się zużyje przez lato. Suma sumarum jedna zima i na drugą już nie wystarczy opony. Zimówka powinna mieć min 4mm bieżnika, potem już traci swoje właściwości, nadaje się na "ZJEŻDŻENIE" lato. Cześć pewnie się że mną nie zgodzi ale mieszkam w takim rejonie ze zimą muszę pokonywać 7km oblodzonego zaśnieżonego asfaltu, na który piaskarki nie przyjeżdzają bo gmina oszczędza pieniądze. Najlepiej ta takiej trasie spisuje się stary dobry golf 3 1.9 tdi, beż abs z którym nawet mondeo wyposażone w różne systemy nie ma szans
6,1
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Pali na tyle mało że opłaca się jeździć wolnej niż 160 :) Dziś wracając z gór, tempomat 140 na odcinku 15km komp pokazał 6,5. 150km/h to ok 7 a 160 to 7.5. Ciśnięty powyżej 200 w pogoni za drogimi autami na odcinku 30km pokazal z poprzednich 7.5 jakies 8 z hakiem. Największe jakie mailem to 3 rowery na haku w drodze nad morze i realne 160-180 km/h na odcinku 300km, wyszło 8.5. Jadac do pracy lokalnymi drogami podmiejskimi z tempomatem na max 110km/h jakieś 5.5. Po przesiadce z 200 konnej benzyny z napędem na 4kola i zamulonym automatem uważam że mondeo nic nie pali. Do tego zbiornik 70 litrów i 1000km a zbiorniku to standard. Komp u mnie zaniża o ok 0.5 litra. W mieście mało jeżdżę ale tocząc się od skrzyżowania do skrzyżowania myślę że zamknie się w okolicach 6, max to 9 przy pełnym bucie. Opopony std 215 na 16 calach.

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Karoseria - Wyciszenie
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Ford przeprowadzone przez Euro NCAP.
Ford Mondeo