Szukaj

BMW Seria 5 E39 Sedan 3.0 530i 231KM 2002 BMW 530

17 900 PLN
BMW
Seria 5
2002
benzynowy z lpg
231 KM
+48
Karczew (woj. mazowieckie)
Rocznik 2002
Przebieg 442 781 km
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 231 KM
Pojemność silnika 3 000 cm3
Skrzynia biegów manualna
Typ nadwozia sedan
Kolor Czarny
Rodzaj napędu tylny
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Pochodzenie import

Wyposażenie tego samochodu

ABS, ASR (kontrola trakcji), Czujnik deszczu, Czujniki parkowania tylne, ESP (stabilizacja toru jazdy), Immobilizer, Kurtyny powietrzne, Poduszka powietrzna kierowcy, Poduszka powietrzna pasażera, Poduszki boczne przednie, Elektryczne szyby przednie, Elektryczne szyby tylne, Elektrycznie ustawiane lusterka, Podgrzewane lusterka boczne, Podgrzewane przednie siedzenia, Tapicerka ciemna, Tapicerka skórzana, Wielofunkcyjna kierownica, Wspomaganie kierownicy, Bluetooth, Nawigacja GPS, Radio niefabryczne, Centralny zamek, Komputer pokładowy, Tempomat

Informacje o samochodzie

BMW 530

Autocentrum poleca!

Dane techniczne

Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,4 s
Średnie spalanie
9,5 l/100 km
Długość
4 775 mm

Oceny tego modelu

Ogólna ocena
4,3
Średnia dla segmentu
4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK
88% 12%
10,8
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Jeżdzę autem od 2 miesięcy zrobiłem około 6tys km, dlatego zdecydowałem się napisać krótką notkę na temat spalania w BMW 530i z automatem. Dane podaje tylko w przypadku podrózy 4 osób na pokładzie i bagażu. Spalanie najniższe na trasie szybkiego ruchu około 120km/h, muskanie gazu, 8,7 litra. Przy normalnej, całkiem dynamicznej jeździe, max 140km/h ekspresówką około 9,5l/100km. Przy jeżdzie 160-180km/h i plus spalanie około 11l. W mieście(Warszawa, poza godzinami szczytu) mniej niż 14l/100km nie ma szans. Auto pali sporo porównując spalanie aut współczesnych z podobną mocą, ale w tym przypadku mówimy o R4 z turbinami. Jak na R6 myślę, ze to norma. Automat robi swoje, bierze więcej paliwa. Podsumowując jazdę na autostradzie, mniej niż 9 przy muskaniu gazu się uda, ale to katorga dla kierowcy, 9,5l/100km to już przyjemna jazda, a zabawa na całego to okolo 11l. Wszystko przy 4 osobach na pokładzie i bagażu. Myślę, że najlepszy wybór jeżeli chodzi o silnik R6 w BMW. Pali max 1-1,5l więcej niż podstawowa 520, a kopyto ma niesamowite(naprawdę mocny silnik!). V8 to już niestety inna liga spalania. W życiu gazu w tym aucie! Tak, oczywiście te silniki są "stworzone" do gazu, ale moc jest nieporównywalna! Wiem co mówię, przed zakupem testowałem około 10 sztuk, z gazem, bez gazu i naprawdę różnica jest potężna. Nie gazujmy, szkoda tego wspaniałego silnika :)
13,7
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Ci co piszą, że automat w mieście pali 12, to chyba mieszkają na jakimś wypizd...e :) Moje dane w Warszawie, mieszkam na obrzeżach, pracuję w ścisłym Centrum: jazda bez korków po mieście z przewagą obwodnicy to minimum 14l/100km, w korku porannym około 18l/100km. W trasie poza miastem minimum to 10l/100km, ale to jest głaskanie pedału gazu i jazda z prędkością 90-110km/h. Jeżdżąc po dużym mieście na co dzień, gdzie przewaga to łagodna jazda, bez korków i wielu skrzyżowań, to minimum 15l/100km na benzynie pb95. Jeszcze nie zszedłem poniżej 15tu, a wcale cały czas nie butuję, myślę że przy butowaniu byłoby średnio na baku z 18l/100km. Także nie piszcie bzdur, że w mieście pali 12l, chyba, że jest to miasto z dwoma rondami i jednym skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną :)
18,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Max spalanie jakie osiągnąłem w 90% but w podłogę i pierwszy z pod świateł tylko miasto 25 L/100km LPG. Minimalne spalanie reszta jak wyżej 17 L/100LPG. Miasto to Katowice. Ekonomicznie na trasie przypuszczam że zejdzie do 12-13 Litrów dla prędkości do 120km/h. Jak na automat, pojemność silnika i masę auta całkiem dobrze wg mnie. Skrzynia ręczna pali ok 2 L mniej więc na trasie ECO wyjdzie ok 10-11 L - tyle pali moje 520i 150KM na LPG z manualną skrzynią. Nie kupujcie silników M54 lub M52 mniejszych niż 2.5L bo to żadna oszczędność nie jest.

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli BMW przeprowadzone przez Euro NCAP.
BMW Seria 5