Szukaj

BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 318i 143KM 2011 BMW Seria 3 2.0i 143kM Klima Tempomat Grzane F...

26 400 PLN
BMW
Seria 3
2011
benzynowy
143 KM
+48
Plewno (woj. kujawsko-pomorskie)
Rocznik 2011
Przebieg 143 129 km
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 143 KM
Pojemność silnika 1 995 cm3
Skrzynia biegów manualna
Typ nadwozia sedan
Kolor Niebieski
Rodzaj napędu przedni
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Pochodzenie import
Faktura faktura VAT-marża

Wyposażenie tego samochodu

ABS, ASR (kontrola trakcji), Czujnik deszczu, Czujnik zmierzchu, ESP (stabilizacja toru jazdy), Isofix, Poduszka powietrzna pasażera, Elektryczne szyby przednie, Elektryczne szyby tylne, Elektrycznie ustawiane lusterka, Podgrzewane tylne siedzenia, Skórzana kierownica, Tapicerka tekstylna, Wielofunkcyjna kierownica, Wspomaganie kierownicy, Bluetooth, Nawigacja GPS, Radio fabryczne, Alufelgi, Elektrochromatyczne lusterka boczne, Tempomat

Informacje o samochodzie

BMW Seria 3 2.0i 143kM Klima Tempomat Grzane F...

Autocentrum poleca!

Dane techniczne

Prędkość maksymalna
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,1 s
Średnie spalanie
5,9 l/100 km
Długość
4 520 mm
Szerokość
1 817 mm

Oceny tego modelu

Ogólna ocena
4,1
Średnia dla segmentu
4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK
71% 29%
8,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Te wartości jakie się tu wpisuje są kompletnie bez sensu, więc może opiszę jak jest naprawdę jako iż zajmowałem się trochę pomiarami spalania. Auto mam równo rok, na liczniku wybiło 100,000 km, ja przejechałem w tym czasie 12,000 km. Średnie spalanie za ten okres to 8.86 l/100 km, przy czym tryb miejski stanowi tu 89% całego dystansu, więc miażdżącą większość, do tego teraz w ogromnych korkach (dlatego teraz zimą notuję rekordowe spalanie 10 l/100 km, normalnie lekko poniżej). Zasadniczo jeżdżę odcinki 14 km do pracy i z powrotem. Kiedyś jeździłem eko, teraz bardziej normalnie, choć zdarzy się okazjonalny but. Korki niestety sprzyjają nerwowej jeździe. Jadąc w trybie 75% miasto i reszta poza miastem i trochę obwodnicy da się zejść w okolice 7.8 l/100 km i to użyciem klimy na trasie. Długiej trasy jeszcze nie robiłem, ale jako iż ten samochód pochodzi z rodziny to wiem, że da się wtedy zejść w okolicy 6.5-6.8. Jak robiłem sobie teraz wypady za miasto z klimą typu po 50-60 km w jedną stronę, parę krótkich dojazdów i potem z powrotem, to średnia była w okolicach 7.0-7.2. Dorzucenie większej ilości osób powoduje konieczność kręcenia silnika wyżej, szczególnie z klimą, brak mocy wówczas jest odczuwalny. Zatem taka sama trasa za miastem samemu to 7.0-7.2, z dwoma osobami (+155 kg) to już jakieś 7.6 l/100 km. Ogólnie ten samochód z tym silnikiem ma zdecydowanie potencjał na świetne wyniki, ale trzeba wiedzieć jak go wykorzystać. Trzeba skorzystać z faktów, iż: 1) samochód ma świetne opory aero; 2) skrzynia jest 6-biegowa; 3) silnik ma wtrysk bezpośredni i potrafi pracować w trybie uwarstwionym (spalanie ubogiej mieszanki, czyli air to fuel ratio powyżej 14.6:1); 4) Mamy na pokładzie system Start/Stop, wg moich pomiarów idzie zaoszczędzić 0.3-0.5 l/100 km; 5) Mamy światła do jazdy dziennej (ringi), wg mnie jakieś 0.3 l/100 km oszczędności. To wszystko sprawia, że jeżdżąc tym samochodem poza miastem i na trasach zaoszczędzimy naprawdę sporo, zaś jeżdżąc głównie po mieście oszczędności będą niewielkie. Moje poprzednie auto to E36 316i 1.9 Compact, tam średnie spalanie w niemal identycznym trybie było o 0.3 l/100 km większe. Cóż, E90 jest o 10 lat nowsze, ma ciut większy i mocniejszy silnik, nieco szersze opony, a przede wszystkim jest o 200 kg cięższe, a ciągłe rozpędzanie takiej masy swoje musi pochłonąć. I pomimo tego wszystkiego...samochód spala o 0.3 l/100 km mniej w niemal najbardziej niekorzystnym trybie (głównie miejskim). Gdyby porównanie było w trybie mieszanym lub na trasie, przewaga E90 wzrosłaby kolosalnie ze względu na wymienione wcześniej zalety. Warto pamiętać o tym, że ten silnik (N43B20) należy od czasu do czasu porządnie przegonić po autostradzie celem przepalenia siarki z katalizatora, co również powinno wydłużyć żywotność katalizatora NOx i czujnika NOx. W przeciwnym razie silnik będzie pracował w trybie homogenicznym, czyli tak jakbyśmy mieli zwykły wtrysk MPI, więc nici z oszczędności z tytułu posiadania wtrysku bezpośredniego. Aby dobrze przepalić kata, należy jechać z prędkością co najmniej 130 km/h przez ok. 25-30 min gdy jest on silnie zanieczyszczony lub co najmniej 110 km/h gdy jest lekko zanieczyszczony. Stan zbiornika paliwa musi być powyżej 50%, inaczej procedura nie zostanie zainicjowana (choć można ją sztucznie wywołać w programie). Dopiero wtedy uda się rozgrzać katalizator do przeszło 600 st. C, co pozwoli na choć częściowe oczyszczenie katalizatora. Od czasu do czasu zatem warto też dać mu buta do 6000 obr/min, nadmierne zamulanie mu szkodzi. I rzecz jasna lać dobrej jakości paliwo.
7,5
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Mam auto od 2 lat i ma juz 203 tys przebiegu. Ja przejechałem 40 tys. Jestem trochę zaskoczony spalaniem gdyz spodziewałem sie iż w benzynie będzie wieksze . Ja jeżdzę dość szybko i mam średnie spalanie w cyklu mieszanym (a sporo po mieście jeźdzę) 7,8 l/100km. Jak ktos lubi oszczędna i spokojną jazdę to w trasie zejdzie poniżej 6 litrów, ale to już jazda emeryta. W mieście w zimę jak sie pociska to może 12 spalić. Dwie kwestie wyróżniaja te auto (miałem już kilka innych więc mam porównanie) po 1. to się nie psuje - tylko serwisowe kwestie i po 2. to jest auto dla koneserów- jazda tym autem, a szczególnie po krętych drogach to czysta przyjemność i radość jazdy. Ale kto co lubi i jaki ma portfel, auto nie jest tanie ale daje dużo radości z prowadzenia. Ponadto nie jest to auto rodzinne gdyż jest mało miejsca z tyłu i nieduży bagażnik dlatego jestem zmuszony zmienić niedługo prawdopodobnie na F11
7,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Samochód posiadam od 2 lat. Spalanie średnie 7.5L/100km w cyklu mieszanym. Nigdy nie udało mi się zejść poniżej 7.1L. Ważna spraw to sprawny czujnik NOX! Przy jego awarii samochód spalał mi nawet 12L.

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Ergonomia

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli BMW przeprowadzone przez Euro NCAP.
BMW Seria 3