Szukaj

Audi A3 8L Hatchback 1.8 20V 125KM 1996 Audi A3 1.8i 20V 125KM ! Alcantara Klimatronik

4 300 PLN
Audi
A3
1996
benzynowy
125 KM
+48
Zwoleń (woj. mazowieckie)
Rocznik 1996
Przebieg 290 000 km
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM
Pojemność silnika 1 781 cm3
Skrzynia biegów manualna
Typ nadwozia hatchback
Kolor Srebrny
Rodzaj napędu przedni
Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 5
Pochodzenie import
Faktura faktura VAT-marża

Wyposażenie tego samochodu

ABS, Alarm, ESP (stabilizacja toru jazdy), Immobilizer, Kurtyny powietrzne, Poduszka powietrzna kierowcy, Poduszka powietrzna pasażera, Poduszki boczne przednie, Elektryczne szyby przednie, Elektrycznie ustawiane lusterka, Podgrzewane lusterka boczne, Podgrzewane przednie siedzenia, Tapicerka alcantara, Wspomaganie kierownicy, Radio fabryczne, Alufelgi, Centralny zamek, Elektrochromatyczne lusterka boczne, Elektrochromatyczne lusterko wsteczne, Hak

Informacje o samochodzie

Audi A3 1.8i 20V 125KM ! Alcantara Klimatronik

Autocentrum poleca!

Dane techniczne

Prędkość maksymalna
202 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,6 s
Średnie spalanie
8,3 l/100 km
Długość
4 152 mm
Szerokość
1 735 mm

Oceny tego modelu

Ogólna ocena
4,1
Średnia dla segmentu
4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK
83% 17%
11,1
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW
Skrzynia w tym modelu niestety jest bardzo krótka.. przy 100km/h mamy 3000rpm, przy 120km/h mamy 3500rpm, przy 140km/h mamy 4000rpm więc w jeździe w trasie niestety NIE da się spalić mało. Chyba, że jedziemy 90km/h - wtedy uda zejść się poniżej 9 litrów. Przeciętnie w trasie 110-130km/h - 10,5litra. W mieście? To już zależy od wielu czynników. 20V potrzebuje niestety dosyć wysokich obrotów żeby zachować dynamikę, skrzynia jest zestopniowana nie dość, że słabo w trasę, to również do miasta. Żaden bieg nie jest optymalny przez co żeby wygodnie poruszać się po mieście - musimy pogodzić się z wysokim spalaniem. Wartości rzędu 12-13 litrów w mieście są absolutną normą. Silnik osiąga max. moment i moc na bardzo wysokich obrotach przez co trzeba wyżej kręcić - wyżej kręcić = wyższe spalanie. Zimą w mieście (Lublin, nie w korkach) spokojnie można osiągnąć 15-16litrów. Da się oczywiście dojść do 10litrów jednak jest to męczarnia. Trzeba jechać tym samochodem max. 3 tys. obrotów, a przy tym silniku jest to po prostu trudne bo NIE JEDZIE. Średnio - powiedziałbym 11,5 litra. Niestety wolnossące 1.8 jest znacznie bardziej paliwożerne niż jego uturbiony brat. I nie chodzi tu nawet o samą turbosprężarkę tylko zupełnie inaczej zestopniowaną skrzynię biegów. Nadaje się ona zarówno w trasę (niższe obroty) jak i do miasta (lepiej zestrojony drugi i trzeci bieg - najczęściej używane w mieście). Najniższe spalanie w tym modelu uzyskamy przy spokojnej jeździe po okolicznych wsiach, małych miasteczkach czy drogach krajowych - i tylko przy takim założeniu polecam zakup A3 w tej wersji silnikowej. Dodatkowo - co już nie do końca dotyczy spalania - hałas przy 140km/h to niestety koszmar.. W zasadzie w każdym przypadku wygrywa 1.8T.
10,5
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW
Co do spalania jest one zależne od stylu jazdy. Jeżdze codziennie ok. 100km (85km trasa, 15km małe korki w ostrowie). Jeżdząc na spokojnie z "lekką" nogą do 100km/h spalanie wacha się między 9,5 a 10,5 (dodam, że jeżdze w 5, nie wypaliłem jeszcze całej butli jeżdząc samemu a przejeździłem już 8000km), jeżdząc bardziej agresywnie do 130-140km/h spalanie wynosi już 10,5-12l a do 170km/h 11-12,5l. Mimo wszystko te wyniki są wprost świetne :) (nie jest to jednorazowy pomiar, od samego początku od stacji do stacji reset i mierzenie :))
10,1
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW
Spalanie potrafi się bardzo różnić w zależności od stylu jazdy, warunków drogowych jak i warunków pogodowych. Spalanie minimalne w trasie przy zastosowaniu zasad ekojazdy (ale włączona klima) i prędkość około 80 km/h wyniosło trochę poniżej 9 l. Spalanie mieszane (w moim przypadku jest to książkowe 30% - miasto/70%trasa i bez zasad ekojazdy) 10,5 l (bez problemu da się zejść do 10, wystarczy nie wyprzedzać i nie kręcić go bez potrzeby). W mieście jeżdżąc zupełnie przeciętnie około 12 l. Powyższe dane dotyczą lata. Zimą spalanie na trasie podobne. Wyraźnie wyższe jest spalanie w mieście, gdyż jak już ktoś napisał auto dość długo pracuje na ssaniu. Dla mnie jazda po mieście to zwykle krótkie odcinki, więc auto dużo pracuje na ssaniu i potrafiło dochodzić do 18 l (z grzaniem silnika,odladzaniem itp.), choć średnio to jakieś 15 l, przy czym uwzględniam tu również benzynę bo przy kilkunastu stopniach mrozu lpg załącza się czasem dopiero po 2-3 km (a czasami pokonuję krótsze odcinki, silnik znów stygnie i znowu ssanie na pb). Silnik dość żwawy ale powyżej 3,5-4 rpm. Dobry na trasę, wyprzedzanie nawet powyżej 100 km/h bez większych obaw. Mógłby być oszczędniejszy przy spokojnej jeździe w trasie. Zanim założyłem lpg najniższe spalanie benzyny to nieco poniżej 8 l przy "emeryckiej" jeździe, więc trochę sporo. Części raczej tanie bo od golfa, wiele się nie psuje, a jeśli już to raczej po prostu z racji wieku, lub zużywają się rzeczy eksploatacyjne.

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Audi przeprowadzone przez Euro NCAP.
Audi A3