Szukaj

Informacje o Nissan X-Trail IV 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Nissan X-Trail, produkowany od roku 2001, to kompaktowy SUV (segment I). Był pierwszym autem japońskiej marki w tej klasie, obok terenowych modeli Patrol i Terrano. Nissana X-Trail także dostosowano do podróżowania po bezdrożach, co odróżnia go od innego kompaktowego SUV-a w ofercie japońskiego producenta – Qashqaia. Trochę niespodziewanie, auto odniosło rynkowy sukces – do dnia dzisiejszego znalazło prawie milion nabywców. Trzecia generacja modelu, wraz z którą X-Trail jest oferowany na całym świecie (stając się modelem globalnym), zadebiutowała na rynku w roku 2014. Na podstawie drugiej generacji X-Traila powstał także bliźniaczy Renault Koleos.
czytaj więcej
Powagosław
X-Trail wołał o zmiany już od paru lat i trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że przeprowadzono je racjonalnie. A efekty? Wciąż praktyczny, wciąż pakowny i może zabrać siódemkę ludzi. No i potrafi więcej od Qashqaia. ~Powagosław
Luzacjusz
No nie wiem. Poprzednie kanciaki miały u swojego kresu tyle uroku, co Tarnobrzeg w listopadzie. To fakt. Ale nowy X-Trail to jest designerskie przetwórstwo nienowych już pomysłów. Więc ciężko zachwycać się czymś, co już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 213 KM (157 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~Mariusz
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Samochód kupiłem po przetestowaniu bezpośredniej konkurencji czyli Toyoty Rav4 oraz Hyundaia Santa fe. Jazda X-trailem w porównaniu do wymienionych wyżej pojazdów to czysta przyjemność, którą można najbardziej docenić jeżdżąc po drogach z gorszą przyczepnością. Dynamika i elastyczność silnika jest analogiczna do samochodu elektrycznego- czysta rewelacja. Samochód pozwala na włączenie się do ruchu w każdej sytuacji w każdych warunkach. Spalanie przy normalnej jeździe to 7,5 do 8,5 litra na 100km średnia z 14000km to 8,4l Samochód wszechstronny i idealny dla 4 osobowej rodziny.
3,0
~Krzysztof
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Po zgłaszanych od samego początku uwagach dotyczących głośnej pracy falownika (pisk) i twierdzeniu przez Nissana Polska że tak ma być, Xtrail padł, dokładnie generator epower. Samochód zatrzymał sie w górach we Włoszech, w lesie. Wiek auta 10 miesięcy. Samochód stoi w serwisie 20 dzień. Zero kontaktu ze strony Nissana. O wszystko trzeba się dopraszać, nie tylko o informacje ws statusu naprawy ale i inne rzeczy. Dla przykładu: po przejechaniu 16000 km blaszki przytrzymujące klocki hamulcowe przebiły klocki i zorały tarcze uszkadzając je mechanicznie. Nissan podkleił blaszki. Dopiero po moim piśmie ws wymiany gwarancyjnej tarcz i klocków dokonał wymiany. Niestety po przejechaniu 2000 km dalej słychać tarcie podczas jazdy. Generalnie nie polecam a serwis i obsługa Nissana w Polsce jest na niskim poziomie.
4,9
~Gardowski
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Samochód prowadzi się bardzo dobrze, jeździ jak "elektryk", mam go od maja - przejechane 12123 km spalanie średnie wynosi na razie 6l/100km (około 4500 km - trasa wakacyjna , dużo autostrad, ale jazda zgodnie z przepisami). Najniższe uzyskane spalanie 4,5 l/100 km - jazda po mieście przejazd do innego miasta i znów jazda po mieście około 25 km). Jeżeli komuś pali 10-12l to ja nie wiem....czemu
Średnie spalanie dla Nissan X-Trail IV 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW od 2022
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Podsumowanie po przejechaniu 4000km. wersja E-power 4x4 213km. koła 21cali: Ogólnie komputer pokazuje bzdury, zwłaszcza przez pierwsze 3km po ruszeniu, kiedy auto jedzie w trybie elektyczym a naspenie sie ładuje akumulator sie ładuje (np jedziesz 1km ze zużyciem zerowym -stajesz na światłach, odpala się silnik i nagle pokazuje 25 l/100 chociaż jeszcze nie ruszyłeś). Rzeczywiste spalanie średnie 7,4 l/100 (40% warszawskie korki, 40% ekspresówki ,20% autostrada). W tym rzeczyste spalanie: - miasto korki, tryb ECO+B z włączonym ePedal dystanse zazwyczaj od 5 do 30 km 6.2-7.1 l/100km. - autostrada tryb ECO + D, aktywny tempomat ustawiony na 145km/h (średnia prędkość 127km/h, dystans 320km) 9,2 l/100km.
6,9
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Samochód bardzo komfortowy, cichy z dobrym nagłośnieniem. Przesiadłem się z Toyoty RAV4 2021 hybrid, którą zrobiłem 60k. Toyota średnie z całego użytkowania 7,1. Obecnie Nissan X po przejechaniu 5k pokazuje 7,4. Wszystko zależy od nogi i czy ktoś używa EPOWER. W trasie przy prędkościach 140-150 spala 9. Dokładnie tyle co RAV4. W mieście można zejść poniżej 6 litrów.
6,7
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Jazda miejska 5-5.2; ekspresówka 120km/h 7,5 Autostrada 9.2
Nissan X-Trail IV