Szukaj

Informacje o Nissan X-Trail IV 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Nissan X-Trail, produkowany od roku 2001, to kompaktowy SUV (segment I). Był pierwszym autem japońskiej marki w tej klasie, obok terenowych modeli Patrol i Terrano. Nissana X-Trail także dostosowano do podróżowania po bezdrożach, co odróżnia go od innego kompaktowego SUV-a w ofercie japońskiego producenta – Qashqaia. Trochę niespodziewanie, auto odniosło rynkowy sukces – do dnia dzisiejszego znalazło prawie milion nabywców. Trzecia generacja modelu, wraz z którą X-Trail jest oferowany na całym świecie (stając się modelem globalnym), zadebiutowała na rynku w roku 2014. Na podstawie drugiej generacji X-Traila powstał także bliźniaczy Renault Koleos.
czytaj więcej
Powagosław
X-Trail wołał o zmiany już od paru lat i trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że przeprowadzono je racjonalnie. A efekty? Wciąż praktyczny, wciąż pakowny i może zabrać siódemkę ludzi. No i potrafi więcej od Qashqaia. ~Powagosław
Luzacjusz
No nie wiem. Poprzednie kanciaki miały u swojego kresu tyle uroku, co Tarnobrzeg w listopadzie. To fakt. Ale nowy X-Trail to jest designerskie przetwórstwo nienowych już pomysłów. Więc ciężko zachwycać się czymś, co już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 213 KM (157 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~Lukas
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Skupię się na wadach czy rzeczach które są dyskusyjne a porównam z moim poprzednim autem. Auto ma inną charakterystykę przyspieszania niż tradycyjny silnik czy hybryda toyoty. Szybko rusza i dynamicznie przyspiesza przy czym silnik uruchamia się natychmiast i jego obroty wzrastają proporcjonalnie do przyspieszenia jakie na nim wymuszamy. . W czasie spokojnej jazdy uruchamianie i jego praca jest nieco niezależne i do tego trzeba się przyzwyczaić. Czasami odczuwa się start i gaszenie silnika spalinowego poprzez wibrację samochodu, zwłaszcza w czasie postoju np w korku. Wydaje mi się że zaczynam już tego nie zauważać w miarę robienia kolejnych km. W środku jest cicho nawet przy prędkości powyżej 120km/h. Pozycja w fotelu jest wygodna (ja mam 186cm wys), ale wydaje mi się że fotel nie odjeżdża tak daleko jak w skodzie superb z której się przesiadłem do Nissana. Co do porównania z poprzednikiem- w Skodzie znacznie lepiej działał system sledzenia pasa i kontroli jazdy po nim, można go było używać bez tempomatu natomiast w Nissanie jazda automatyczna w pasie działa tylko z opcją tempomatu. Do tego auto czasami pływa w pasie od linii do linii, skoda jechała jak po szynach. Kolejną wadą Nissana jest kontrola kierownicy w tej opcji, mam wrażenie że trzeba ją trzymać w odpowiednich miejscach zamiast lekko wspomagać (system uruchamia alarm że nie kierujemy, nawet jak lekko nią skręcamy alarm nie ustaje. Ciekawe, że przy ściśnięciu kierownicy auto przestaje nadawać dziwne sygnaly i przyjmuje że dalej nim kierujemy. W skodzie odwrotnie to działalo...) asystent pasa ruchu przy najechaniu nie koryguje toru jazdy a jedynie wibruje kierownicą i wydaje dźwięk, i tu znowu na niekorzyść vs Skoda która nie pozwalała najechać na linię. Na koniec do tempomatu aktywnego, jezeli system wyhamuje nas przed poprzedzającym pojazdem a ten np zjedzie z naszego pasa, Nissan do zadanej pierwotnie prędkości dojdzie poprzez kick down, przyspiesza nagle ile fabryka dała... nawet gdy różnica prędkości to 5 km/h. Skoda robiła to płynnie. Wydaje mi się że również podobnie działa wentylacja, czasami uruchamia tryb boost w czasie jazdy nie wiadomo po co. Plus za to że Nissan zwalnia sam na zakrętach więc nawet jak ustawimy tempomat na 170 km/h to wchodząc w zakręt zwolni do bezpieczniejszej prędkości, Skoda leciała na rympał...Mogę pochwalić system audio ale tylko dla odtwarzania muzyki poprzez Apple car np ze Spotify, niestety stacje radiowe odbierają słabo, jakość jest gorsza, czytałem już podobne uwagi innych kierowców. Wydaje mi się że może to być skutek aktywnego tłumienia hałasu w środku, ten system ma zainstalowane mikrofony i transmituje nad głowami falę dźwiękową która ma redukować szumy. Na plus vs Skoda to przy głośnej muzyce pełnej basów nic w Nissanie nie stuka, nie trzeszczy, Super bo to działa na mnie jak płachta na byka, dostajemy głośniki renomowanych firm i co nam z tego jeśli dudni pół auta. Spalanie przyjemne w okolicach 6,5-7l w mieście i pod miastem do prędkości 90km/h ale na trasie przy 130km/h pali 11litrów. Bardzo dobry promień skrętu, zadziwiająco mały jak na taki samochód. System rozpoznawania znaków często pokazuje bzdury. Duży plus że ustawienia np auto hold są zapamiętywane a nie tak jak w Skodzie za każdym razem po wyłączeniu wracały do ostawień fabrycznych.
5,0
~Mariusz
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Samochód kupiłem po przetestowaniu bezpośredniej konkurencji czyli Toyoty Rav4 oraz Hyundaia Santa fe. Jazda X-trailem w porównaniu do wymienionych wyżej pojazdów to czysta przyjemność, którą można najbardziej docenić jeżdżąc po drogach z gorszą przyczepnością. Dynamika i elastyczność silnika jest analogiczna do samochodu elektrycznego- czysta rewelacja. Samochód pozwala na włączenie się do ruchu w każdej sytuacji w każdych warunkach. Spalanie przy normalnej jeździe to 7,5 do 8,5 litra na 100km średnia z 14000km to 8,4l Samochód wszechstronny i idealny dla 4 osobowej rodziny.
3,0
~Krzysztof
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Po zgłaszanych od samego początku uwagach dotyczących głośnej pracy falownika (pisk) i twierdzeniu przez Nissana Polska że tak ma być, Xtrail padł, dokładnie generator epower. Samochód zatrzymał sie w górach we Włoszech, w lesie. Wiek auta 10 miesięcy. Samochód stoi w serwisie 20 dzień. Zero kontaktu ze strony Nissana. O wszystko trzeba się dopraszać, nie tylko o informacje ws statusu naprawy ale i inne rzeczy. Dla przykładu: po przejechaniu 16000 km blaszki przytrzymujące klocki hamulcowe przebiły klocki i zorały tarcze uszkadzając je mechanicznie. Nissan podkleił blaszki. Dopiero po moim piśmie ws wymiany gwarancyjnej tarcz i klocków dokonał wymiany. Niestety po przejechaniu 2000 km dalej słychać tarcie podczas jazdy. Generalnie nie polecam a serwis i obsługa Nissana w Polsce jest na niskim poziomie.
Średnie spalanie dla Nissan X-Trail IV 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW od 2022
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Podsumowanie po przejechaniu 4000km. wersja E-power 4x4 213km. koła 21cali: Ogólnie komputer pokazuje bzdury, zwłaszcza przez pierwsze 3km po ruszeniu, kiedy auto jedzie w trybie elektyczym a naspenie sie ładuje akumulator sie ładuje (np jedziesz 1km ze zużyciem zerowym -stajesz na światłach, odpala się silnik i nagle pokazuje 25 l/100 chociaż jeszcze nie ruszyłeś). Rzeczywiste spalanie średnie 7,4 l/100 (40% warszawskie korki, 40% ekspresówki ,20% autostrada). W tym rzeczyste spalanie: - miasto korki, tryb ECO+B z włączonym ePedal dystanse zazwyczaj od 5 do 30 km 6.2-7.1 l/100km. - autostrada tryb ECO + D, aktywny tempomat ustawiony na 145km/h (średnia prędkość 127km/h, dystans 320km) 9,2 l/100km.
6,9
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Samochód bardzo komfortowy, cichy z dobrym nagłośnieniem. Przesiadłem się z Toyoty RAV4 2021 hybrid, którą zrobiłem 60k. Toyota średnie z całego użytkowania 7,1. Obecnie Nissan X po przejechaniu 5k pokazuje 7,4. Wszystko zależy od nogi i czy ktoś używa EPOWER. W trasie przy prędkościach 140-150 spala 9. Dokładnie tyle co RAV4. W mieście można zejść poniżej 6 litrów.
6,7
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Jazda miejska 5-5.2; ekspresówka 120km/h 7,5 Autostrada 9.2
Nissan X-Trail IV