Szukaj

Informacje o Nissan X-Trail II 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2014

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Diesle bywają wredne, ale w wozie o terenowym posmaku mimo wszystko są nieuniknione. Dlaczego? Bo samo auto, napęd na wszystkie koła oraz inne dodatki trochę ważą i potrzebują momentu obrotowego, żeby jakoś ruszyć się z miejsca. A diesle go mają i wręcz podają na talerzu. 2.0 dCi ma 150 lub 173KM i śmiało można powiedzieć, że jest w sam raz do tego wozu, chodź w obu wariantach nie jest tak dynamiczny, jakby się mogło na początku wydawać. Fakt, turbodziurę czuć, lecz gdy już się wskoczy w odpowiedni zakres obrotomierza, to wóz nabiera lekkości, szczególnie powyżej 3000obr/mim. Sam motor jest dość cichy, ale drży i jest jednym z gatunków tych wrednych diesli – ma problemy z filtrem cząstek stałych. A to droga i upierdliwa rzecz. Motor benzynowy z kolei jest dużo mniej problematyczny – ma 2.0l i 140KM. Radzi sobie dość dobrze, ale nie dość, że trzeba go kręcić, żeby wóz się ruszył, to jeszcze jest słabszy od diesla. Jeździ mniej przyjemnie, ale za to przy zakupie więcej zostanie w kieszeni. Przy wyjeździe z serwisu również.
czytaj więcej
Powagosław
X-Trail wołał o zmiany już od paru lat i trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że przeprowadzono je racjonalnie. A efekty? Wciąż praktyczny, wciąż pakowny i może zabrać siódemkę ludzi. No i potrafi więcej od Qashqaia. ~Powagosław
Luzacjusz
No nie wiem. Poprzednie kanciaki miały u swojego kresu tyle uroku, co Tarnobrzeg w listopadzie. To fakt. Ale nowy X-Trail to jest designerskie przetwórstwo nienowych już pomysłów. Więc ciężko zachwycać się czymś, co już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarka ze zmienną geometrią i z intercoolerem
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Kod silnika M9R 110 kW
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Mateusz
Nissan X-Trail II
Terenowy 2.0 dCi 150KM 110kW
Auto nie do zdarcia. Ma swoje słabe strony, jak każdy samochód, ale zawsze odpali i dowiezie mnie, gdzie chcę. Pakowne, wygodne, bezpieczne i tanie w eksploatacji. Bardzo polecam to auto, które szukają prostego, niezawodnego samochodu, który poradzi sobie w każdych warunkach i będzie tani w utrzymaniu. Moja żona twierdzi, że brzydki. Ale Nissan wie jak się robi samochody. To jest projekt pojazdy w surowym, użytkowym stylu, ale ze wszystkimi wygodami typowymi dla osobówki. Taki sam jest Land Cruiser czy Land Rover Discovery.
5,0
~sebastian_rock
Nissan X-Trail II
Terenowy 2.0 dCi 150KM 110kW
Znakomity samochód. Jeżdżę nim od 7 lat i przejechałem nim całą Europę (Rumunia, Albania itp) góry i doliny, rzeki, i strumienie. Przestronny, wszechstronny samochód od wszystkiego. Naprawdę nie miałem jeszcze tak uniwersalnego samochodu. Offroad w błocie, śniegu, czy o górach i skałach nie ma problemu. Nigdy mnie nie zawiódł. Dzieciaki zachwycone jeszcze bardziej niż ja panoramicznym dachem. Miejsca jest tyle, że wyprawy offroadowe do Rumunii nie stanowią problemu, bo wszystko się mieści i jeszcze można w środku spać z widokiem na gwiazdy (ogromny dach panoramiczny). Fajne wyposażenie, komfortowy w trasie, bagażnik z szufladami po prostu rewelacja. Silnik elastyczny i zaskakująco dobrze reaguje na gaz. Wysoka pozycja za kierownicą, łatwo pokonuje się krawężniki i inne rzeczy w mieście. Nie jest aż tak duży, żeby były problemy z parkowaniem (na pewno ułatwia to fabryczna kamera parkowania). Generalnie jeździłem już w swoim życiu kilkunastoma samochodami, ale z tego jestem najbardziej zadowolony. (nie wiem jak jest w serii ale mój był wygłusozny więc jeździ się jak mercedesem ;) ) Nie myślałem że współczesne samochody mogą tyle przejechać :)
4,2
~Jurek
Nissan X-Trail II
Terenowy 2.0 dCi 150KM 110kW
Bardzo wszechstronny samochód. W ciągu 2 lat użytkowania zrobiłem nim 50 tys km i nigdy nie zawiódł. Spalanie ok 7,5-8l przy normalnej jeździe miasto/trasa 30/70. Środek bardzo przestronny, 4/5 osób nawet wysokich może się wygodnie przemieszczać, napęd 4x4 daje radę. Bagażnik bardzo pojemny, po złożeniu tylnych siedzeń ma 2m. Moc silnika wystarczająca, samochód jest wysoki i ma dość miękkie zawieszenie więc większa nie potrzebna. Z minusów typowe dla modelu: irytujące skrzypienie zaszybia, półek w bagażniku, korozja tylnej klapy, średniej jakości plastiki i drobne awarie elektryki. Podsumowując samochód bardzo dobry dla ludzi którzy faktycznie potrzebują przestronnego SUVa- ludzi aktywnych, z rodziną, zjeżdżających czasem z utwardzonych dróg. Do tego jest ekonomiczny i dość wygodny, chociaż ma drobne niedociągnięcia, ale na tle konkurencji z okresu jego produkcji u mnie wygrał.
Średnie spalanie dla Nissan X-Trail II 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2014
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Nissan X-Trail II
Terenowy 2.0 dCi 150KM 110kW
Szok i wzór dla innych. Pali mało i nie psuje się. Czego chcieć więcej? Silnik jeden z najbardziej niezawodnych silników diesla w obecnych czasach (potwierdzi to każdy mechanik, który miał z nim do czynienia). Warunek - dbać, a kupując znać historię auta. Z autopsji wiem, że nie kupiłbym samochodu używanego, który nie był serwisowany w ASO. Wiem, wiem, że poza ASO też są fachowcy, czasem nawet lepsi, ale historia pojazdu to podstawa sukcesu (chyba, że bym kupował samochód dobrze mi znany i od dobrego znajomego)
9,8
Nissan X-Trail II
Terenowy 2.0 dCi 150KM 110kW
Przejechałem 160 000 km. Przy 120 000 przejechanych kilometrów usunąłem - za namową panów z autoryzowanego serwisu filtr dpf-u (nie umieli sobie poradzić a zapychał się co 2000 - 5000 km; chyba już im głupio było ode mnie kasę brać). Od tego momentu spalanie spadło ale nie o obiecywane pół litra a jedynie 0,1 do 0,2 litra na 100km. Samochód generalnie bezawaryjny, jedynie czujnik doładowania powietrza był wymieniany (97 zł) Podobno z automatyczną skrzynią biegów takie spalanie jest OK ( to też opinia serwisu Nissana).
11,3
Nissan X-Trail II
Terenowy 2.0 dCi 150KM 110kW
Wersja silnika 2.0 dCi 150KM 110 kW rocznik 2008, rejestracja 2009, automatyczna skrzynia biegów. Zużycie paliwa ponad oczekiwania dla silnika 2-litrowego. W porównaniu do jednostki WV 2.0 16V 140KM brdzo nieekonomiczna. WV Touran z automatem DSG - każdy z parametrów z dowodu rejestracyjnego (poza długością auta) na korzyść WV - większa masa min i max, znacząco większy bagażnik, więcej miejsca, więcej schowków, większa prędkość max, przyspieszenie.
Nissan X-Trail II