Szukaj

Informacje o Nissan X-Trail I 2.2 Di 136KM 100kW 2003-2007

Lata produkcji: 2003 – 2007
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Nissan X-Trail, produkowany od roku 2001, to kompaktowy SUV (segment I). Był pierwszym autem japońskiej marki w tej klasie, obok terenowych modeli Patrol i Terrano. Nissana X-Trail także dostosowano do podróżowania po bezdrożach, co odróżnia go od innego kompaktowego SUV-a w ofercie japońskiego producenta – Qashqaia. Trochę niespodziewanie, auto odniosło rynkowy sukces – do dnia dzisiejszego znalazło prawie milion nabywców. Trzecia generacja modelu, wraz z którą X-Trail jest oferowany na całym świecie (stając się modelem globalnym), zadebiutowała na rynku w roku 2014. Na podstawie drugiej generacji X-Traila powstał także bliźniaczy Renault Koleos.
czytaj więcej
Powagosław
X-Trail wołał o zmiany już od paru lat i trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że przeprowadzono je racjonalnie. A efekty? Wciąż praktyczny, wciąż pakowny i może zabrać siódemkę ludzi. No i potrafi więcej od Qashqaia. ~Powagosław
Luzacjusz
No nie wiem. Poprzednie kanciaki miały u swojego kresu tyle uroku, co Tarnobrzeg w listopadzie. To fakt. Ale nowy X-Trail to jest designerskie przetwórstwo nienowych już pomysłów. Więc ciężko zachwycać się czymś, co już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2184 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 314 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~_jack_sparrow_
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.2 Di 136KM 100kW
Nissan X-trail to klasa sama w sobie. Do niczego nie można go tak naprawdę porównać... Niby SUV jak wiele innych ale jednak nie. Jest toporny, kanciasty i sztywny ale to właśnie sprawia, że jest inny niż wszystkie. Uważam, że jest to samochód dla każdego kto jeździć czymś innym niż wszyscy, a przy okazji ma trochę sentymentu do projektowania samochodów od linijki. Miejsca w środku ma nadmiar. Bagażnik trochę za mały jak na takiej wielkości samochód ale nie oznacza to, że jest mały - jest wystarczający. Ergonomia jak to w japońskiej konstrukcji - bez zarzutu. Zegary na środku? Jak dla mnie fajna sprawa. Widoczność dookoła doskonała. Parkowanie tyłem bez czujników żaden problem. Zawieszenie jest twarde ale jest to SUV z zacięciem terenówki, więc tak być powinno. Z drugiej strony nie jest aż na tyle twarde żeby "męczyć" pasażerów. Co do jego trwałości to jeszcze nie wiem ale raczej należy do trwałych (z tego co czytałem). Silnik 2,2 DCi 136 KM. Jest dynamiczny i głośny (w szczególności na zimno działa jak traktor) ale przy tym jest całkiem oszczędny jak na takiej wielkości samochód. W mieście mi się rzadko udaje dobić do 10 l/100 km. Oczywiście zależy od stylu jazdy i ustawienia pokrętła z napędem. Co do trwałości silnika to muszę powiedzieć, że koalicja Renault z Nissanem to chyba nie koniecznie był dobry pomysł ale jest jak jest. Silnik nie sprawia większych problemów. Ma swoje dolegliwości ale, który samochód ich nie ma. Ja uważam, że dbanie o motor zapewni odpowiednią bezawaryjność. Nie da się jeździć samochodem bez regularnych wymian oleju i filtrów oraz zużywających się części. Dodatkowo uważam, że tankowanie dobrego paliwa również wpływa na stan silnika. Ja tankuję tylko i wyłącznie ON Verva. Czy warto kupić X-traila ze 136 konnym dieslem? Uważam, że TAK. Należy jednak bardzo uważać przy zakupie. Idealnie byłoby znaleźć egzemplarz z pierwszych rąk i w pełnym serwisie ale zapomnijcie, że taki Wam się trafi. Ja wychodzę z założenia, że i tak lepiej kupić egzemplarz krajowy, nawet od III właściciela, bo jakoś można dojść co z nim się działo i przede wszystkim wysłuchać co ma do powiedzenia właściciel (bo oczywiście odradzam kupowania w komisach - tam prawdy nigdy nie poznasz). Zadbany egzemplarz sprawi Ci wiele przyjemności bez przykrych przygód. X-trail jest po prostu fajny!
2,9
~Marius80
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.2 Di 136KM 100kW
Witam. Miałem swego pierwszego X-Trail?a 2 lata, więc mogę coś napisać. Kupiłem go importowanego z Francji niby 150tyś.km., potem się okazało u mechanika, że faktycznie to ma około 250tyś.km. ? ale i to mnie przeraziło, bo chyba już nie ma już na rynku 10 letnich aut z nie przekręconymi licznikami, tym bardziej, że diesel?e spokojnie 400tyś.km powinien wytrzymać ? i tu był mój największy błąd! Potem go sprzedałem i kupiłem o dwa lata starszego z Japońskim diesel?em (nigdy więcej jakiegoś osprzętu Renaulta) i cieszę się z bez awaryjnej jazdy. Zalety auta: przestronny, wygodny, wysoki się siedzi (co pomaga w widoczności), jak na tą masę i wielkość budy- to mało pali i świetnie się prowadzi , spory bagażnik. Wady: rażą w oczy materiały we wnętrzu, ale przynajmniej nic nie skrzypi co się zdarzało gdy wcześniej jeździłem Mercem ML (W163), wyciszenie jest też marne (nie przystoi tej klasie aut) za to przy zakupie pierwszego popełniłem wielki błąd przy wyborze silnika, kupiłem diesel?a (2,2 dCi made in Renault 136KM ? wkładany do niego od liftu w 2003/2004r.!, starsze 2,2 Di (często omylnie podawane jako dCi ? więc zwracajcie uwagę na podawaną moc silnika) mają 114KM i są made in Japan, o niebo lepsze i nie wiele mniej dynamiczne ? zapomniałem co to mechanik). 2,2 dCi - to jest jedna wielka porażka, sypie się wszystko: turbo, układ wtryskowy (bardzo czuły), dwumasa, filtr cząstek stałych, osprzęt silnika ? jedna wielka tragiczna parodia ? nie wiadomo, kiedy ci stanie po trasie - to wszystko daje nam strasznie wysokie koszty utrzymania! Moja rada: jeśli ktoś chce diesel?a to tylko z pierwszych lat produkcji, trochę brzydszy i mniej mocy ? ale wszędzie dojedziesz. Zaś jeśli chcesz benzynę, to wybierz 2,5 16V ma 25KM więcej co 2,0 16V (ten też made in Renault), palą tyle samo, a różnica w dynamice jest spora. Pamiętajcie też, że to jest mniejszy SUV, więc tylko drogi utwardzone. Średnie spalanie obu około 8 litrów ON ? co uważam za dobry wynik, tyle mi paliło kiedyś Audi A6 C5 2,5TDI, a nie było tak uniwersalne co ten Nissan. Pozdrawiam.
3,9
~drobny-Wrocław
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.2 Di 136KM 100kW
Nie ma rzeczy idealnych. Gdyby takie istniały były by po prostu...nudne ;) Każde auto, każda marka ma swoje typowe bolączki. Ja już poznałem wady swego samochodu. Polubiłem go razem z nimi. Czasami grymasi jak żona ale następnym razem wynagradza to na swój sposób ;) X-trail albo się podoba albo nie. Na pewno nietypowa deska rozdzielcza nie przysparza mu zwolenników. Nawet producent to zauważył i nowe modele są już tradycyjnie skonstruowane. Kaprys projektantów Nissana z początku z lat 2001-2007 nie przyjął się. Mi osobiście nie przeszkadza prędkościomierz na środku, przywykłem do niego. Wysoko zawieszone nadwozie ma niezaprzeczalne zalety w Polsce XXI wieku. Nie straszne są studzienki, krawężniki, dziury w jezdni. Zawsze możesz pojechać na skróty przez kawałek terenu zielonego ;) Zimą napęd sprawdza się rewelacyjnie w mieście jak i na wsi w górach dokąd często jeżdżę.
Średnie spalanie dla Nissan X-Trail I 2.2 Di 136KM 100kW 2003-2007
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Liczba komentarzy: 1
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.2 Di 136KM 100kW
Na początku napiszę, że staram się jeździć oszczędnie. X-traila kupiłem ponieważ mam domek letniskowy w górach gdzie samochody z napędem na jedną oś nie dawały rady dojechać nie tylko zimą ale nawet przy umiarkowanie mokrej nawierzchni (droga gruntowa,mokra trawa, błotko i ostro pod górkę). Spalanie odnotowuję pomiędzy 5,9 a 6,5 litra. Jestem bardzo zadowolony, klimę używam sporadycznie, po asfaltach jeżdżę w trybie 2WD, natomiast przynajmniej 1 w tygodniu ciągnę przyczepkę i co najmniej raz w tygodniu używam 4x4 w terenie. Nie doktoryzowałem się nad spalaniem w mieście i w trasie. Moje spalanie to tryb mieszany, mieszkam w dużym mieście ale często wyjeżdzam za miasto odpocząć.
11,7
Liczba komentarzy: 1
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.2 Di 136KM 100kW
Póki co to nie mogę się rozpisać w tym temacie. Po przejechaniu pierwszych kilkuset kilometrów muszę stwierdzić, że jest zaskoczony (niestety negatywnie) spalaniem. Zanim zakupiłem X-traila czytałem wiele opinii w internecie na temat spalania. Zachęciły mnie wypowiedzi użytkowników o niskim spalaniu rzędu 8-10 l/100 km ale rzeczywistość jest inna. Do tej pory jeździłem na 2WD, bez klimy i muszę przyznać, że wskazówka wskaźnika poziomu paliwa opada bardzo szybko. W najbliższych dniach spróbuję policzyć spalanie ale jestem już teraz przekonany, że utopijne spalanie na poziomie 8-10 litrów to tylko marzenie...
7,5
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.2 Di 136KM 100kW
Narazie jest w kratke.Przy mieszanej jeździe w koło komina i jakieś 250 km w trasie wyszło 5.9 L.Byłem cholernie zaskoczony tym wynikiem.Dwa razy to liczyłem bo myślałem,że się pomyliłem.Następne tankowanie było już troche gorsze.jazda tylko wkoło komina + klima i wyszło 9.5L!troche sporo,ale liczyłem sie z takim spalaniem przy kupnie tego auta.Teraz staram sie na używać klimy i spalanie spadło o jakies 2.5 litra.Wygoda kosztuje.Za jakiś czas szykuje mi się trasa około 1500 km to wtedy go dokładnie sprawdze.

Usterki Nissan X-Trail I

Liczba wpisów: 21
Nissan strasznie kopci na szaro-niebieski dym przy odpaleniu po chwili już biały
  • Nissan X-Trail I 2.5 i 16V 165KM 121kW 2003-2007
  • układ wydechowy
  • 253 tys. km
Witam. Od pewnego czasu mam problemy z Nissan xtrail t30 2.5 16v 165km 121kw 4x4 2005r. Przy odpaleniu silnika strasznie kopci na szaro-niebieski dym. Po chwili nie ma już tego koloru tylko biały. Co może być przyczyną tego? Mam ubytek oleju, ale zauważyłem, że skądś mam przeciek, bo mam mokry silnik od dołu (nie mocno ale jest) w oleju nie przepalonego tylko świeżego tak jakbym dolał go. Nie widać skąd to może się wydobywać. Moze miał ktoś problem i może z jakiegoś czujnika był przeciek. Mokry jest z tyłu silnika. Tak jakby leciało pod kolektorem dolotowym gdzieś. Proszę o jakieś porady gdzie szukać usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - problem z odpaleniem, gdy jest zimny
  • Nissan X-Trail I 2.5 i 16V 165KM 121kW 2003-2007
  • silnik
Przy odpaleniu silnika, po dłuższym czasie zalewają się świece, różnie np 1 i 3. Wymieniłem cewki, przepływkę, świece na irydowe (mam lpg) czujnik temperatury. Samochód gaśnie od razu po odpaleniu. Często, jak mi zależy, żeby odpalić, to po uruchomieniu dodaję gazu. Wtedy pojawia się chmurka, ale samochód nie gaśnie. Myślałem o tym, że mapy mogą się rozchodzić, ale wydaje się, że one są ok. Nawet jak podepnę kompa od lpg, pokazują się ok. Jak już się zaleją, to wystarczy je odkręcić osuszyć i odpala od 1 strzała.
Problem rozwiązany
2 komentarze
gasnący silnik w trakcie jazdy
  • Nissan X-Trail I 2.2 Di 136KM 100kW 2003-2007
  • silnik
  • 250 tys. km
Nissan x Trail silnik 2,2 diesel na wolnych obrotach pracuje normalnie a po dodaniu gazu przy obrotach 2000 -2500 obrotów silnik gaśnie (komputer nie wykazuje żadnych usterek ani błędów). Bardzo proszę o podpowiedź bo kilku fachowców nie zna przyczyny.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Nissan X-Trail I