Szukaj

Informacje o Nissan X-Trail I 2.2 Di 114KM 84kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 – 2003
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Nissan X-Trail, produkowany od roku 2001, to kompaktowy SUV (segment I). Był pierwszym autem japońskiej marki w tej klasie, obok terenowych modeli Patrol i Terrano. Nissana X-Trail także dostosowano do podróżowania po bezdrożach, co odróżnia go od innego kompaktowego SUV-a w ofercie japońskiego producenta – Qashqaia. Trochę niespodziewanie, auto odniosło rynkowy sukces – do dnia dzisiejszego znalazło prawie milion nabywców. Trzecia generacja modelu, wraz z którą X-Trail jest oferowany na całym świecie (stając się modelem globalnym), zadebiutowała na rynku w roku 2014. Na podstawie drugiej generacji X-Traila powstał także bliźniaczy Renault Koleos.
czytaj więcej
Powagosław
X-Trail wołał o zmiany już od paru lat i trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że przeprowadzono je racjonalnie. A efekty? Wciąż praktyczny, wciąż pakowny i może zabrać siódemkę ludzi. No i potrafi więcej od Qashqaia. ~Powagosław
Luzacjusz
No nie wiem. Poprzednie kanciaki miały u swojego kresu tyle uroku, co Tarnobrzeg w listopadzie. To fakt. Ale nowy X-Trail to jest designerskie przetwórstwo nienowych już pomysłów. Więc ciężko zachwycać się czymś, co już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 2184 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 114 KM (84 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Łukasz
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.2 Di 114KM 84kW
Hej, Autko mam 3 lata stąd mogę już napisać swoją ocenę. Kupione z chyba niekręconym przebiegiem około 310-320 tysięcy kilometrów, nie pamiętam dokładnie. Trochę porysowane bo od rybaka/dziadka, miało być tip top ale jak to oczywiście bywa miał też swoją ukrytą historię, ale o tym napiszę przy okazji usterek. Z auta jestem zadowolony, nic więcej nie potrzeba oprócz tego wyposażenia które jest dostępne a więc, 4x4 w zimę na wsi i w górach, klimatyzacja w lato i sporo miejsca w środku przy zachowaniu przystępnego rozmiaru auta.
4,4
~Krzysztof
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.2 Di 114KM 84kW
Posiadałem to auto przez 5 lat, sprzedałem bo żona mnie namówiła, teraz cholernie żałuję. Kupiłem Citroena C5 i wiem, że już nigdy więcej citroena. Na nissana zawsze mogłem liczyć, choć nie był tak wygodny jak citroen, niezbyt szybki i dość głośny w trasie to w ogóle się nie psuł! Citroen cały czas coś! Nissana kupiłem z lekko uszkodzonym lewym bokiem, naprawa blacharsko- lakiernicza 1200 zł, raz w roku olej i filtry, co dwa lata klocki hamulcowe i oto całe koszty eksploatacji nissana. Bardzo za nim tęsknie, już chyba takich samochodów nie robią...
4,2
~Marius80
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.2 Di 114KM 84kW
Witam. Miałem swego pierwszego X-Trail?a 2 lata, więc mogę coś napisać. Kupiłem go importowanego z Francji niby 150tyś.km., potem się okazało u mechanika, że faktycznie to ma około 250tyś.km. ? ale i to mnie przeraziło, bo chyba już nie ma już na rynku 10 letnich aut z nie przekręconymi licznikami, tym bardziej, że diesel?e spokojnie 400tyś.km powinien wytrzymać ? i tu był mój największy błąd! Potem go sprzedałem i kupiłem o dwa lata starszego z Japońskim diesel?em (nigdy więcej jakiegoś osprzętu Renaulta) i cieszę się z bez awaryjnej jazdy. Zalety auta: przestronny, wygodny, wysoki się siedzi (co pomaga w widoczności), jak na tą masę i wielkość budy- to mało pali i świetnie się prowadzi , spory bagażnik. Wady: rażą w oczy materiały we wnętrzu, ale przynajmniej nic nie skrzypi co się zdarzało gdy wcześniej jeździłem Mercem ML (W163), wyciszenie jest też marne (nie przystoi tej klasie aut) za to przy zakupie pierwszego popełniłem wielki błąd przy wyborze silnika, kupiłem diesel?a (2,2 dCi made in Renault 136KM ? wkładany do niego od liftu w 2003/2004r.!, starsze 2,2 Di (często omylnie podawane jako dCi ? więc zwracajcie uwagę na podawaną moc silnika) mają 114KM i są made in Japan, o niebo lepsze i nie wiele mniej dynamiczne ? zapomniałem co to mechanik). 2,2 dCi - to jest jedna wielka porażka, sypie się wszystko: turbo, układ wtryskowy (bardzo czuły), dwumasa, filtr cząstek stałych, osprzęt silnika ? jedna wielka tragiczna parodia ? nie wiadomo, kiedy ci stanie po trasie - to wszystko daje nam strasznie wysokie koszty utrzymania! Moja rada: jeśli ktoś chce diesel?a to tylko z pierwszych lat produkcji, trochę brzydszy i mniej mocy ? ale wszędzie dojedziesz. Zaś jeśli chcesz benzynę, to wybierz 2,5 16V ma 25KM więcej co 2,0 16V (ten też made in Renault), palą tyle samo, a różnica w dynamice jest spora. Pamiętajcie też, że to jest mniejszy SUV, więc tylko drogi utwardzone. Średnie spalanie obu około 8 litrów ON ? co uważam za dobry wynik, tyle mi paliło kiedyś Audi A6 C5 2,5TDI, a nie było tak uniwersalne co ten Nissan. Pozdrawiam.

Usterki Nissan X-Trail I

Liczba wpisów: 21
Nissan strasznie kopci na szaro-niebieski dym przy odpaleniu po chwili już biały
  • Nissan X-Trail I 2.5 i 16V 165KM 121kW 2003-2007
  • układ wydechowy
  • 253 tys. km
Witam. Od pewnego czasu mam problemy z Nissan xtrail t30 2.5 16v 165km 121kw 4x4 2005r. Przy odpaleniu silnika strasznie kopci na szaro-niebieski dym. Po chwili nie ma już tego koloru tylko biały. Co może być przyczyną tego? Mam ubytek oleju, ale zauważyłem, że skądś mam przeciek, bo mam mokry silnik od dołu (nie mocno ale jest) w oleju nie przepalonego tylko świeżego tak jakbym dolał go. Nie widać skąd to może się wydobywać. Moze miał ktoś problem i może z jakiegoś czujnika był przeciek. Mokry jest z tyłu silnika. Tak jakby leciało pod kolektorem dolotowym gdzieś. Proszę o jakieś porady gdzie szukać usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - problem z odpaleniem, gdy jest zimny
  • Nissan X-Trail I 2.5 i 16V 165KM 121kW 2003-2007
  • silnik
Przy odpaleniu silnika, po dłuższym czasie zalewają się świece, różnie np 1 i 3. Wymieniłem cewki, przepływkę, świece na irydowe (mam lpg) czujnik temperatury. Samochód gaśnie od razu po odpaleniu. Często, jak mi zależy, żeby odpalić, to po uruchomieniu dodaję gazu. Wtedy pojawia się chmurka, ale samochód nie gaśnie. Myślałem o tym, że mapy mogą się rozchodzić, ale wydaje się, że one są ok. Nawet jak podepnę kompa od lpg, pokazują się ok. Jak już się zaleją, to wystarczy je odkręcić osuszyć i odpala od 1 strzała.
Problem rozwiązany
2 komentarze
gasnący silnik w trakcie jazdy
  • Nissan X-Trail I 2.2 Di 136KM 100kW 2003-2007
  • silnik
  • 250 tys. km
Nissan x Trail silnik 2,2 diesel na wolnych obrotach pracuje normalnie a po dodaniu gazu przy obrotach 2000 -2500 obrotów silnik gaśnie (komputer nie wykazuje żadnych usterek ani błędów). Bardzo proszę o podpowiedź bo kilku fachowców nie zna przyczyny.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Nissan X-Trail I