Szukaj

Informacje o Nissan X-Trail I

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Nissan X-Trail, produkowany od roku 2001, to kompaktowy SUV (segment I). Był pierwszym autem japońskiej marki w tej klasie, obok terenowych modeli Patrol i Terrano. Nissana X-Trail także dostosowano do podróżowania po bezdrożach, co odróżnia go od innego kompaktowego SUV-a w ofercie japońskiego producenta – Qashqaia. Trochę niespodziewanie, auto odniosło rynkowy sukces – do dnia dzisiejszego znalazło prawie milion nabywców. Trzecia generacja modelu, wraz z którą X-Trail jest oferowany na całym świecie (stając się modelem globalnym), zadebiutowała na rynku w roku 2014. Na podstawie drugiej generacji X-Traila powstał także bliźniaczy Renault Koleos.
czytaj więcej
Powagosław
X-Trail wołał o zmiany już od paru lat i trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że przeprowadzono je racjonalnie. A efekty? Wciąż praktyczny, wciąż pakowny i może zabrać siódemkę ludzi. No i potrafi więcej od Qashqaia. ~Powagosław
Luzacjusz
No nie wiem. Poprzednie kanciaki miały u swojego kresu tyle uroku, co Tarnobrzeg w listopadzie. To fakt. Ale nowy X-Trail to jest designerskie przetwórstwo nienowych już pomysłów. Więc ciężko zachwycać się czymś, co już było. ~Luzacjusz

Nissan X-Trail I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Nissan X-Trail I

Liczba ocen: 127
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Łukasz
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.2 Di 114KM 84kW
Hej, Autko mam 3 lata stąd mogę już napisać swoją ocenę. Kupione z chyba niekręconym przebiegiem około 310-320 tysięcy kilometrów, nie pamiętam dokładnie. Trochę porysowane bo od rybaka/dziadka, miało być tip top ale jak to oczywiście bywa miał też swoją ukrytą historię, ale o tym napiszę przy okazji usterek. Z auta jestem zadowolony, nic więcej nie potrzeba oprócz tego wyposażenia które jest dostępne a więc, 4x4 w zimę na wsi i w górach, klimatyzacja w lato i sporo miejsca w środku przy zachowaniu przystępnego rozmiaru auta.
4,1
~_jack_sparrow_
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.2 Di 136KM 100kW
Nissan X-trail to klasa sama w sobie. Do niczego nie można go tak naprawdę porównać... Niby SUV jak wiele innych ale jednak nie. Jest toporny, kanciasty i sztywny ale to właśnie sprawia, że jest inny niż wszystkie. Uważam, że jest to samochód dla każdego kto jeździć czymś innym niż wszyscy, a przy okazji ma trochę sentymentu do projektowania samochodów od linijki. Miejsca w środku ma nadmiar. Bagażnik trochę za mały jak na takiej wielkości samochód ale nie oznacza to, że jest mały - jest wystarczający. Ergonomia jak to w japońskiej konstrukcji - bez zarzutu. Zegary na środku? Jak dla mnie fajna sprawa. Widoczność dookoła doskonała. Parkowanie tyłem bez czujników żaden problem. Zawieszenie jest twarde ale jest to SUV z zacięciem terenówki, więc tak być powinno. Z drugiej strony nie jest aż na tyle twarde żeby "męczyć" pasażerów. Co do jego trwałości to jeszcze nie wiem ale raczej należy do trwałych (z tego co czytałem). Silnik 2,2 DCi 136 KM. Jest dynamiczny i głośny (w szczególności na zimno działa jak traktor) ale przy tym jest całkiem oszczędny jak na takiej wielkości samochód. W mieście mi się rzadko udaje dobić do 10 l/100 km. Oczywiście zależy od stylu jazdy i ustawienia pokrętła z napędem. Co do trwałości silnika to muszę powiedzieć, że koalicja Renault z Nissanem to chyba nie koniecznie był dobry pomysł ale jest jak jest. Silnik nie sprawia większych problemów. Ma swoje dolegliwości ale, który samochód ich nie ma. Ja uważam, że dbanie o motor zapewni odpowiednią bezawaryjność. Nie da się jeździć samochodem bez regularnych wymian oleju i filtrów oraz zużywających się części. Dodatkowo uważam, że tankowanie dobrego paliwa również wpływa na stan silnika. Ja tankuję tylko i wyłącznie ON Verva. Czy warto kupić X-traila ze 136 konnym dieslem? Uważam, że TAK. Należy jednak bardzo uważać przy zakupie. Idealnie byłoby znaleźć egzemplarz z pierwszych rąk i w pełnym serwisie ale zapomnijcie, że taki Wam się trafi. Ja wychodzę z założenia, że i tak lepiej kupić egzemplarz krajowy, nawet od III właściciela, bo jakoś można dojść co z nim się działo i przede wszystkim wysłuchać co ma do powiedzenia właściciel (bo oczywiście odradzam kupowania w komisach - tam prawdy nigdy nie poznasz). Zadbany egzemplarz sprawi Ci wiele przyjemności bez przykrych przygód. X-trail jest po prostu fajny!
4,4
~Krzysztof
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.2 Di 114KM 84kW
Posiadałem to auto przez 5 lat, sprzedałem bo żona mnie namówiła, teraz cholernie żałuję. Kupiłem Citroena C5 i wiem, że już nigdy więcej citroena. Na nissana zawsze mogłem liczyć, choć nie był tak wygodny jak citroen, niezbyt szybki i dość głośny w trasie to w ogóle się nie psuł! Citroen cały czas coś! Nissana kupiłem z lekko uszkodzonym lewym bokiem, naprawa blacharsko- lakiernicza 1200 zł, raz w roku olej i filtry, co dwa lata klocki hamulcowe i oto całe koszty eksploatacji nissana. Bardzo za nim tęsknie, już chyba takich samochodów nie robią...
Średnie spalanie dla Nissan X-Trail I
10,8 – 11,6
l/100 km
8,1 – 8,3
l/100 km
11,9 – 12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,2
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.0 140KM 103kW
Auto testowałem w różnych warunkach i porach roku. Na autostradzie(a4) z dużym bagażnikiem dachowych,4 osoby na pokładzie,pełny bagażnik i prędkości do 190! wychodzi pod 14. Przy mieszanej jeździe tej zimy wychodzi 12,5-13,5(głównie do pracy 15 km) i powiedzmy jakies 15 l paliwa na miesiąc. W lecie przy mieszanej normalnej jeździe wychodzi około 11l. Jadąc spokojnie(90km/h) na trasie wychodzi jakiej 9-10 gazu. W lecie miesięcznie tankuje 5-10 l benzyny. Na 56 litrowej butli da się średnio 500 km przejechać. Ogólnie polecam instalacje z lubrykacją Lovato warta swojej ceny i bezobsługowa.
11,4
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.0 140KM 103kW
Po roku użytkowania mogę powiedzieć, że auto sprawdziłem we wszystkich warunkach. Na autostradzie, na leśnych bezdrożach, na zaśnieżonych ścieżkach, na śliskim asfalcie. Z napędu 4x4 korzystam w terenie 2-3x w miesiącu lub zimą. Mam lekką nogę i jak mogę to staram się jeździć oszczędnie. Pedał w podłogę wciskam tylko jak jest taka potrzeba. Przy oszczędniej jeździe na trasie z prędkością do 80 km/h najniższe spalanie jakie osiągnąłem to 9,07 LPG, a jadąc ostro przez miasto 13,61 LPG. Przy normalnym użytkowaniu w różnych warunkach auto średnio pali około 11,5 LPG. Mam zainstalowaną instalację KME Nevo Pro z wtryskami Hana2000. Sprawuje się idealnie.
6,2
Liczba komentarzy: 1
Nissan X-Trail I
Terenowy 2.2 Di 136KM 100kW
Na początku napiszę, że staram się jeździć oszczędnie. X-traila kupiłem ponieważ mam domek letniskowy w górach gdzie samochody z napędem na jedną oś nie dawały rady dojechać nie tylko zimą ale nawet przy umiarkowanie mokrej nawierzchni (droga gruntowa,mokra trawa, błotko i ostro pod górkę). Spalanie odnotowuję pomiędzy 5,9 a 6,5 litra. Jestem bardzo zadowolony, klimę używam sporadycznie, po asfaltach jeżdżę w trybie 2WD, natomiast przynajmniej 1 w tygodniu ciągnę przyczepkę i co najmniej raz w tygodniu używam 4x4 w terenie. Nie doktoryzowałem się nad spalaniem w mieście i w trasie. Moje spalanie to tryb mieszany, mieszkam w dużym mieście ale często wyjeżdzam za miasto odpocząć.

Usterki Nissan X-Trail I

Liczba wpisów: 21
Nissan strasznie kopci na szaro-niebieski dym przy odpaleniu po chwili już biały
  • Nissan X-Trail I 2.5 i 16V 165KM 121kW 2003-2007
  • układ wydechowy
  • 253 tys. km
Witam. Od pewnego czasu mam problemy z Nissan xtrail t30 2.5 16v 165km 121kw 4x4 2005r. Przy odpaleniu silnika strasznie kopci na szaro-niebieski dym. Po chwili nie ma już tego koloru tylko biały. Co może być przyczyną tego? Mam ubytek oleju, ale zauważyłem, że skądś mam przeciek, bo mam mokry silnik od dołu (nie mocno ale jest) w oleju nie przepalonego tylko świeżego tak jakbym dolał go. Nie widać skąd to może się wydobywać. Moze miał ktoś problem i może z jakiegoś czujnika był przeciek. Mokry jest z tyłu silnika. Tak jakby leciało pod kolektorem dolotowym gdzieś. Proszę o jakieś porady gdzie szukać usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - problem z odpaleniem, gdy jest zimny
  • Nissan X-Trail I 2.5 i 16V 165KM 121kW 2003-2007
  • silnik
Przy odpaleniu silnika, po dłuższym czasie zalewają się świece, różnie np 1 i 3. Wymieniłem cewki, przepływkę, świece na irydowe (mam lpg) czujnik temperatury. Samochód gaśnie od razu po odpaleniu. Często, jak mi zależy, żeby odpalić, to po uruchomieniu dodaję gazu. Wtedy pojawia się chmurka, ale samochód nie gaśnie. Myślałem o tym, że mapy mogą się rozchodzić, ale wydaje się, że one są ok. Nawet jak podepnę kompa od lpg, pokazują się ok. Jak już się zaleją, to wystarczy je odkręcić osuszyć i odpala od 1 strzała.
Problem rozwiązany
2 komentarze
gasnący silnik w trakcie jazdy
  • Nissan X-Trail I 2.2 Di 136KM 100kW 2003-2007
  • silnik
  • 250 tys. km
Nissan x Trail silnik 2,2 diesel na wolnych obrotach pracuje normalnie a po dodaniu gazu przy obrotach 2000 -2500 obrotów silnik gaśnie (komputer nie wykazuje żadnych usterek ani błędów). Bardzo proszę o podpowiedź bo kilku fachowców nie zna przyczyny.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Nissan X-Trail I