Szukaj

Informacje o Nissan X-Trail

Lata produkcji: 2001 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Nissan X-Trail, produkowany od roku 2001, to kompaktowy SUV (segment I). Był pierwszym autem japońskiej marki w tej klasie, obok terenowych modeli Patrol i Terrano. Nissana X-Trail także dostosowano do podróżowania po bezdrożach, co odróżnia go od innego kompaktowego SUV-a w ofercie japońskiego producenta – Qashqaia. Trochę niespodziewanie, auto odniosło rynkowy sukces – do dnia dzisiejszego znalazło prawie milion nabywców. Trzecia generacja modelu, wraz z którą X-Trail jest oferowany na całym świecie (stając się modelem globalnym), zadebiutowała na rynku w roku 2014. Na podstawie drugiej generacji X-Traila powstał także bliźniaczy Renault Koleos.
czytaj więcej
Powagosław
X-Trail wołał o zmiany już od paru lat i trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że przeprowadzono je racjonalnie. A efekty? Wciąż praktyczny, wciąż pakowny i może zabrać siódemkę ludzi. No i potrafi więcej od Qashqaia. ~Powagosław
Luzacjusz
No nie wiem. Poprzednie kanciaki miały u swojego kresu tyle uroku, co Tarnobrzeg w listopadzie. To fakt. Ale nowy X-Trail to jest designerskie przetwórstwo nienowych już pomysłów. Więc ciężko zachwycać się czymś, co już było. ~Luzacjusz

Nissan X-Trail – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Nissan X-Trail

Liczba ocen: 287
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Lukas
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Skupię się na wadach czy rzeczach które są dyskusyjne a porównam z moim poprzednim autem. Auto ma inną charakterystykę przyspieszania niż tradycyjny silnik czy hybryda toyoty. Szybko rusza i dynamicznie przyspiesza przy czym silnik uruchamia się natychmiast i jego obroty wzrastają proporcjonalnie do przyspieszenia jakie na nim wymuszamy. . W czasie spokojnej jazdy uruchamianie i jego praca jest nieco niezależne i do tego trzeba się przyzwyczaić. Czasami odczuwa się start i gaszenie silnika spalinowego poprzez wibrację samochodu, zwłaszcza w czasie postoju np w korku. Wydaje mi się że zaczynam już tego nie zauważać w miarę robienia kolejnych km. W środku jest cicho nawet przy prędkości powyżej 120km/h. Pozycja w fotelu jest wygodna (ja mam 186cm wys), ale wydaje mi się że fotel nie odjeżdża tak daleko jak w skodzie superb z której się przesiadłem do Nissana. Co do porównania z poprzednikiem- w Skodzie znacznie lepiej działał system sledzenia pasa i kontroli jazdy po nim, można go było używać bez tempomatu natomiast w Nissanie jazda automatyczna w pasie działa tylko z opcją tempomatu. Do tego auto czasami pływa w pasie od linii do linii, skoda jechała jak po szynach. Kolejną wadą Nissana jest kontrola kierownicy w tej opcji, mam wrażenie że trzeba ją trzymać w odpowiednich miejscach zamiast lekko wspomagać (system uruchamia alarm że nie kierujemy, nawet jak lekko nią skręcamy alarm nie ustaje. Ciekawe, że przy ściśnięciu kierownicy auto przestaje nadawać dziwne sygnaly i przyjmuje że dalej nim kierujemy. W skodzie odwrotnie to działalo...) asystent pasa ruchu przy najechaniu nie koryguje toru jazdy a jedynie wibruje kierownicą i wydaje dźwięk, i tu znowu na niekorzyść vs Skoda która nie pozwalała najechać na linię. Na koniec do tempomatu aktywnego, jezeli system wyhamuje nas przed poprzedzającym pojazdem a ten np zjedzie z naszego pasa, Nissan do zadanej pierwotnie prędkości dojdzie poprzez kick down, przyspiesza nagle ile fabryka dała... nawet gdy różnica prędkości to 5 km/h. Skoda robiła to płynnie. Wydaje mi się że również podobnie działa wentylacja, czasami uruchamia tryb boost w czasie jazdy nie wiadomo po co. Plus za to że Nissan zwalnia sam na zakrętach więc nawet jak ustawimy tempomat na 170 km/h to wchodząc w zakręt zwolni do bezpieczniejszej prędkości, Skoda leciała na rympał...Mogę pochwalić system audio ale tylko dla odtwarzania muzyki poprzez Apple car np ze Spotify, niestety stacje radiowe odbierają słabo, jakość jest gorsza, czytałem już podobne uwagi innych kierowców. Wydaje mi się że może to być skutek aktywnego tłumienia hałasu w środku, ten system ma zainstalowane mikrofony i transmituje nad głowami falę dźwiękową która ma redukować szumy. Na plus vs Skoda to przy głośnej muzyce pełnej basów nic w Nissanie nie stuka, nie trzeszczy, Super bo to działa na mnie jak płachta na byka, dostajemy głośniki renomowanych firm i co nam z tego jeśli dudni pół auta. Spalanie przyjemne w okolicach 6,5-7l w mieście i pod miastem do prędkości 90km/h ale na trasie przy 130km/h pali 11litrów. Bardzo dobry promień skrętu, zadziwiająco mały jak na taki samochód. System rozpoznawania znaków często pokazuje bzdury. Duży plus że ustawienia np auto hold są zapamiętywane a nie tak jak w Skodzie za każdym razem po wyłączeniu wracały do ostawień fabrycznych.
4,9
~Mateusz
Nissan X-Trail II
Terenowy 2.0 dCi 150KM 110kW
Auto nie do zdarcia. Ma swoje słabe strony, jak każdy samochód, ale zawsze odpali i dowiezie mnie, gdzie chcę. Pakowne, wygodne, bezpieczne i tanie w eksploatacji. Bardzo polecam to auto, które szukają prostego, niezawodnego samochodu, który poradzi sobie w każdych warunkach i będzie tani w utrzymaniu. Moja żona twierdzi, że brzydki. Ale Nissan wie jak się robi samochody. To jest projekt pojazdy w surowym, użytkowym stylu, ale ze wszystkimi wygodami typowymi dla osobówki. Taki sam jest Land Cruiser czy Land Rover Discovery.
5,0
~Mariusz
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Samochód kupiłem po przetestowaniu bezpośredniej konkurencji czyli Toyoty Rav4 oraz Hyundaia Santa fe. Jazda X-trailem w porównaniu do wymienionych wyżej pojazdów to czysta przyjemność, którą można najbardziej docenić jeżdżąc po drogach z gorszą przyczepnością. Dynamika i elastyczność silnika jest analogiczna do samochodu elektrycznego- czysta rewelacja. Samochód pozwala na włączenie się do ruchu w każdej sytuacji w każdych warunkach. Spalanie przy normalnej jeździe to 7,5 do 8,5 litra na 100km średnia z 14000km to 8,4l Samochód wszechstronny i idealny dla 4 osobowej rodziny.

Raporty spalania Nissan X-Trail

Liczba raportów: 378
Średnie spalanie dla Nissan X-Trail
6,8 – 11,6
l/100 km
6,2 – 8,6
l/100 km
9,3 – 12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Podsumowanie po przejechaniu 4000km. wersja E-power 4x4 213km. koła 21cali: Ogólnie komputer pokazuje bzdury, zwłaszcza przez pierwsze 3km po ruszeniu, kiedy auto jedzie w trybie elektyczym a naspenie sie ładuje akumulator sie ładuje (np jedziesz 1km ze zużyciem zerowym -stajesz na światłach, odpala się silnik i nagle pokazuje 25 l/100 chociaż jeszcze nie ruszyłeś). Rzeczywiste spalanie średnie 7,4 l/100 (40% warszawskie korki, 40% ekspresówki ,20% autostrada). W tym rzeczyste spalanie: - miasto korki, tryb ECO+B z włączonym ePedal dystanse zazwyczaj od 5 do 30 km 6.2-7.1 l/100km. - autostrada tryb ECO + D, aktywny tempomat ustawiony na 145km/h (średnia prędkość 127km/h, dystans 320km) 9,2 l/100km.
10,1
Nissan X-Trail III
Terenowy Facelifting 1.3 DIG-T 158KM 116kW
Niestety - duży samochód - duże spalanie. W szczególności w mieście i na krótkich odcinkach. Przy przejazdach do 1km z niską prędkością i przyczepką, po brzydkiej drodze (ciągłe hamowanie i przyspieszanie) spalanie potrafi wynieść i ponad 30l/100km. Ale już jazda w normalnym ruchu drogowym około 50km przejeżdzając przez centra miast potrafi zejść do 6 litrów. Takie są niestety uroki dużego samochodu, małego wysilonego silnika i automatu. Jeśli ktoś liczy na racjonalne spalanie w nieracjonalnym samochodzie :) niech sobie daruje. Średnia 8 i raczej w górę, chyba że mieszkacie na wsi, nie wjeżdzacie do miast i minimalne odcinki mają powyżej 10 km.
6,3
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 204KM 150kW
Średnia z 10000 to równo 6l/100km - jazda lato i zima, 70% miasto krótkie odcinki do 10 km, 15% ekspresówki i 15% drogi krajowe. Na falistej trasie krajowej potrafi zejść do 4,5l/100kmw lecie, zimą 5,5l/100km. Jeździłem na testach RAV4 i dziwie się, że X Trail to auto tak mało popularne , a o klasę lepsze od RAV4- reklama Toyoty robi swoje:)

Usterki Nissan X-Trail

Liczba wpisów: 34
Nissan strasznie kopci na szaro-niebieski dym przy odpaleniu po chwili już biały
  • Nissan X-Trail I 2.5 i 16V 165KM 121kW 2003-2007
  • układ wydechowy
  • 253 tys. km
Witam. Od pewnego czasu mam problemy z Nissan xtrail t30 2.5 16v 165km 121kw 4x4 2005r. Przy odpaleniu silnika strasznie kopci na szaro-niebieski dym. Po chwili nie ma już tego koloru tylko biały. Co może być przyczyną tego? Mam ubytek oleju, ale zauważyłem, że skądś mam przeciek, bo mam mokry silnik od dołu (nie mocno ale jest) w oleju nie przepalonego tylko świeżego tak jakbym dolał go. Nie widać skąd to może się wydobywać. Moze miał ktoś problem i może z jakiegoś czujnika był przeciek. Mokry jest z tyłu silnika. Tak jakby leciało pod kolektorem dolotowym gdzieś. Proszę o jakieś porady gdzie szukać usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - problem z odpaleniem, gdy jest zimny
  • Nissan X-Trail I 2.5 i 16V 165KM 121kW 2003-2007
  • silnik
Przy odpaleniu silnika, po dłuższym czasie zalewają się świece, różnie np 1 i 3. Wymieniłem cewki, przepływkę, świece na irydowe (mam lpg) czujnik temperatury. Samochód gaśnie od razu po odpaleniu. Często, jak mi zależy, żeby odpalić, to po uruchomieniu dodaję gazu. Wtedy pojawia się chmurka, ale samochód nie gaśnie. Myślałem o tym, że mapy mogą się rozchodzić, ale wydaje się, że one są ok. Nawet jak podepnę kompa od lpg, pokazują się ok. Jak już się zaleją, to wystarczy je odkręcić osuszyć i odpala od 1 strzała.
Problem rozwiązany
2 komentarze
System e power
  • Nissan X-Trail III
  • inne
  • 928 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
3 minuty temu 0 Też siadł mi e power przy1400 km. Auto w serwisie dwa tygodnie i tylko kablami poruszali. Po serwisie jeździłem nim 450 km i kolejny raz auto blokuje e power. Napiszcie co wam wymieniali przy tej usterce.
Nissan X-Trail