Druga, najnowsza, obecnie produkowana generacja modelu (oznaczenie J32), wprowadzona na rynek w 2008 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Intima Concept z 2007 roku. Teana II został zbudowany na płycie podłogowej o nazwie Nissan D Platform, której użyto też m.in. w modelach Maxima (pod tą nazwą Teana oferowany jest w Australii) i Altima. Podobnie jak jego poprzednik, w Europie samochód trafił tylko do salonów w Rosji. W części krajów azjatyckich i Ameryce Południowej znany jako Nissan Cefiro.
czytaj więcej
Być może dla niektórych byłby zbyt amerykańsko-azjatycki jeśli chodzi o design, ale wyobrażam sobie, że w rozsądnej strategii, model ten byłby w stanie zdobyć trochę klientów w Europie. Przy całej swojej egzotyce ma pewien monumentalny urok.
~Powagosław
Dość karkołomna żonglerka stylistyczna – Teana to jeden z tych modeli, na które można patrzeć pod różnymi kątami i z każdej strony będzie rodził skojarzenia z autami konkurencji. Natomiast jako całość można wziąć go przez pomyłkę za któreś z aut Infiniti. Nie mówię nawet, że wygląda źle, ale zastanawiam się, po co mi samochód, który można pomylić z innym.
~Luzacjusz