Szukaj

Informacje o Nissan Qashqai II Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW od 2014

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, druga generacja Nissana Qashqai pod względem stylistycznym nawiązuje do prototypu o nazwie Hi Cross Concept. Qashqai II jest pierwszym modelem japońskiego producenta, który powstał na nowej płycie podłogowej Nissan CMF, stworzonej w kooperacji Nissana i Renault. Druga generacja Qashqaia jest od poprzednika większa, ale także trochę niższa i lżejsza (ok. 40 kilogramów). Na rynku japońskim i australijskim Nissan Qashqai drugiej generacji funkcjonuje jako Nissan Dualis. Tak jak model pierwszej generacji, samochód jest niedostępny na rynku amerykańskim, gdzie zamiast niego sprzedawany jest model Rogue.
czytaj więcej
Powagosław
Qashqai wyładniał. Wygląda świeżo i dynamicznie, co więcej Nissan nie przedobrzył i nie udziwnił swojego bestsellera, co w tym segmencie zdarza i zdarzało się najlepszym. ~Powagosław
Luzacjusz
Jest jak te wszystkie aforyzmy z książek Paolo Coelho: wpada w oko, choć masz wrażenie, że gdzieś to już widziałeś. I jeszcze jedno: sprzeda się znakomicie, bez względu na grymasy krytyków. Kaszkaj z mleczkiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1618 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 79,7 x 81,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wyciszenie + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,6
~BELO72 Arkadiusz Zierek
Nissan Qashqai II
Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW
To mój drugi Nissan QQ. Pierwszy 2009r. 1.6(117ps), przejechałem 110 tyś. absolutne zero problemów.Auto nie było żwawe ale wygodne i bezobsługowe.Dlatego zakupiłem QQ w 2017 mając nadzieję, że będzie mi dobrze służył. Jak do tej pory nie zawiodłem się. Wersja N-Connect 1.6 benzyna (163ps) dla mnie rewelacja za taką cenę. Auto ciche, szybkie i mało pali. Spalanie oscyluje w granicach 7.0 l. przy normalnej jeździe miasto-trasa. Silnik bardzo dynamiczny,nie ma problemu z wyprzedzaniem i 0-100 w 8,9sek. na te gabaryty też zadowalające. Nie ma problemu ze znikającym olejem jak w renomowanych innych markach. Przejechałem do tej pory 35 tyś.i z czystym sumieniem polecam
4,5
~Paweł
Nissan Qashqai II
Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW
W stosunku do Qashqai I generacji mamy znaczący progres. Na uwagę szczególnie zasługuje poprawiona skrzynia biegów (bardziej precyzyjna), bardzo dobre wyciszenie auta, dobrze zestrojone zawieszenie (wersja 1.6 - tylne zawieszenie wielowachacz), oraz silnik 1.6 163 KM dający już przyjemność z jazdy. Dla niezdecydowanych pomiędzy 1.2. a 1.6 polecam jednostkę o wyższej pojemności. W mieście jednostki są porównywalne w swoich osiągach, ale na trasie różnica jest odczuwalna. Dopłata za silnik to ok. 8 tys zł, ale warto, nawet rezygnując z wyższej wersji wyposażenia. Dla mnie wersja Acenta jest wystarczająca.
4,1
~Rafał
Nissan Qashqai II
Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW
Przesiadłem się z Peugeota 308 110kM diesel. Wybrałem benzynę bo miałem już dość diesli. Samochód robi wrażenie bardzo pozytywne. Szybko można się przyzwyczaić do "bajerów" ( wyposażony w kamery, szklany dach 18 koła, czujniki zmierzchu, deszczu, wykrywacz zbliżania się do przeszkody ( N-TEC ze szklanym dachem). Te wszystkie rzeczy bardzo pomagają Na minus mały bagażnik z podwójnym dnem ( wyjąłem te dechy i zrobił się spory ale i tak mniejszy niż w peugeocie ( tam wchodził i rowerek dziecka bez problemu a tu muszę się nakombinować. Przyspieszenie dobre czuć te 165 kM pomocne przy wyprzedzaniu. Pali też ekonomicznie więc zadowolony jestem. Wysoka pozycja za kierownicą daje poczucie bezpieczeństwa. Następny też będzie SUV.
Średnie spalanie dla Nissan Qashqai II Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW od 2014
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Nissan Qashqai II
Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW
Na trasie 10 litrow to norma ciężko zejść mniej, wiadomo opory powietrza i benzyna. Nie ma znaczenia już większego czy jedziemy autostradą 120 km/h czy 170....tutaj po prostu robią swoje obroty silnika głównie. Zapewne jazda z prędkością 90 km/h dała by wynik w okolicach 8,5 litra. Miasto fakt stolica korki to wynik w granicach 9,7 -10 l/100 km, mniej niż na trasie.... co było dla mnie zaskoczeniem. nie mam pojęcia jak trzeba się nagimnastykować aby palił 7 ... szacun dla takich kierowcow za cierpliwość i opanowanie :-)
8,5
Nissan Qashqai II
Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW
Użytkuję od nowości w tej chwili przejechane 3500 przez ok 2 miesiące. Starałem sie jeździć do 2000km jak dziadek paralityk nie przekraczajac 3500 obrotow. Zmiamy biegów do 2000 obrotow. Nie zawsze sie udawalo w szczefólności przy wyprzedzaniu. Jak jeżdżę normalnoe po Warszawie gdzie czasami korek a czasami dynamiczna jazda to spalanie w granicach 9litrów. Na trasie jak chcecie oszczednie jechać to trzeba pedzić ok 80-90 km/h żeby uzyskać wynik ok 6l na 100km przy predkosci stalej 120, 130 bedzie palil podobnie 7.5l im wyżej tym więcej. Kiedyś w mieście udało mi sie zrobić wynik 6.1 którego do tej pory nie mogę pobić choć niejednokrotnie próbowałem. Jeżdże na 18' może to dlatego. Ponoć przy mmiejszych kołach jest inne spalanie. Auto fajne mam prawie wyposażone na max. Jedno co powinni dopracować to panel obslugi aplikacji bo bieda ze szok. Jakiś update zrobić bo oprócz nawigacji, którą trzeba aktualizować w warsztacie (szok! Ze nie samemu) to reszta aplikacji jest nieprzydatna. Costaje bluetooth dzieki, ktoremu z komórki można odtwarzać youtube. Dodam jeszcze że ma twarde zawieszenie ale to też może być kwestia 18tek. Z plusów na 2ce ładnie sie zbiera do 80km/h. Ale aby tak sie stało trzeba dać mu dużo obrotów. Jeśli chcemy żeby pokazał pazur trzeba go bujać do 5000. 2ka i 3ka wtedy sie elegancko zbiera.
6,1
Nissan Qashqai II
Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW
Auto z tym silnikiem bardo przyjemne i ekonomiczne. Średnia od początku z 35 tys. Przebiegu to 7, 1 L/100km (miasto, drogi lokalne, autostrady, jazda w miarę dynamiczna). Na autostradzie 140-150/h potrzebuje 8L, przy 120-130 około 7l/100km. Drogi lokalne spokojnie poniżej 6L, miasto 7-8 l.

Usterki Nissan Qashqai II

Liczba wpisów: 22
Kilka usterek które dyskfalifikują tak cenioną markę Nissan
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW od 2014
  • silnik
  • 67 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 9
1.Wymiana sprzęgła przy przebiegu ok. 50000 km 2.Szarpiący silnik podczas przyśpieszania 3.Obroty tak wolno schodzą że nie da sie tym szrotem jeździć 4.przydławianie silnika podczas jazdy w korku oraz nieoczekiwane wzrosty obrotów podczas wysprzęglenia 5.w zyciu nie jezdziłem gorszym szrotem a miałem wiele samochodów 6.straciłem zaufanie do marki Nissan ktora ceniłem do zakupu tego badziewia 7.to byl ostatni samochod tej marki jaki kupiłem 8.jak sie nie poprawią to niech pakują manatki i sie biorą z Europejskiego rynku
1 komentarz
Sprzęgło spalone 4 raz w 4 lata / 33tys. km
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW od 2014
  • układ napędowy
  • 33 tys. km
spalone 4 raz w 4 lata / 33tys. km 2016.05 samochód kupiony przez moją mamę nowy w salonie Mazur/Wałbrzych 2016.09 - 1500km - sprzęgło spalone pierwszy raz. Ślizga się, zużyte kompletnie. Powiedzieli "mama nie umie prawidłowo sprzęgła używać" (taa, po 40 latach jeżdżenia samochodami z ręczną skrzynią biegów). Ale "dla złagodzenia sytuacji" naprawili dzieląc koszty 50/50. 2017.05 - 5500km. Sprzęgło spalone drugi raz. Konieczna wymiana sprzęgła, wysprzęglik i koło masowe. Koszt 7500zł. Według Nissana samochód jest OK, sprzęgło to element eksploatacyjny, mama nie umie jeździć. 2018.10 - 21000km. Trzeci raz. Mama wymieniła sprzęgło. 2020.08 - 33000km. Czwarty raz spalone sprzęgło. Ja nawet nie wiem, co mama musiałaby robić, żeby tak palić sprzęgło co 10 tys. km Albo co jest z tym samochodem nie tak, że sprzęgło pada tak często. Czy możliwe jest, żeby tam oś wału korbowego nie pokrywała się z osią przekładni?? Już sam nie wiem jak w ogóle można tak palić sprzęgło przy normalnej jeździe. Czy ma ktoś pomysł? Będę wdzięczny za sugestie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
stukające fotele i nie tylko
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 4
Po około 6 miesiącach od dokonania zakupu samochodu w salonie zaczęły stukać najpierw fotel kierowcy, a następnie fotel pasażera. Stukanie to nasilało się po ostrych zakrętach oraz po wjechaniu na próg zwalniający lub w dołki w jezdni. Problem ten zgłaszałem aż 6 razy w serwisie. Podobno wymieniono stelaż w fotelu kierowcy, natomiast fotel pasażera nie ruszono. Stukanie w dalszym ciągu trwa! Samochód jest na gwarancji. Do chwili obecnej nie mogę wyegzekwować naprawienia stukających metalicznie foteli.
5 komentarzy
Nissan Qashqai II Crossover