Szukaj

Informacje o Nissan Qashqai II

Lata produkcji: 2014 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, druga generacja Nissana Qashqai pod względem stylistycznym nawiązuje do prototypu o nazwie Hi Cross Concept. Qashqai II jest pierwszym modelem japońskiego producenta, który powstał na nowej płycie podłogowej Nissan CMF, stworzonej w kooperacji Nissana i Renault. Druga generacja Qashqaia jest od poprzednika większa, ale także trochę niższa i lżejsza (ok. 40 kilogramów). Na rynku japońskim i australijskim Nissan Qashqai drugiej generacji funkcjonuje jako Nissan Dualis. Tak jak model pierwszej generacji, samochód jest niedostępny na rynku amerykańskim, gdzie zamiast niego sprzedawany jest model Rogue.
czytaj więcej
Powagosław
Qashqai wyładniał. Wygląda świeżo i dynamicznie, co więcej Nissan nie przedobrzył i nie udziwnił swojego bestsellera, co w tym segmencie zdarza i zdarzało się najlepszym. ~Powagosław
Luzacjusz
Jest jak te wszystkie aforyzmy z książek Paolo Coelho: wpada w oko, choć masz wrażenie, że gdzieś to już widziałeś. I jeszcze jedno: sprzeda się znakomicie, bez względu na grymasy krytyków. Kaszkaj z mleczkiem. ~Luzacjusz

Nissan Qashqai II – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Nissan Qashqai II

Liczba ocen: 173
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Silnik - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Jędrek
Nissan Qashqai II
Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Oceniam samochod po 9 latach eksploatacji. Bardzo uniwersalny, i do miasta i na trase Cichy i ekonomiczny. Srednie spalanie 6,8 , 70 % miasto. Jedyna usterka to dziura w chlodnicy klimatyzacji. Poza tym tarcze, klocki, olej, filtry. Czyli normalne sprawy eksploatacyjne. Zuzycie oleju ok 1 litr na 10 tys. km. Auto jest eksploatowane codziennie i do wszystkiego, taki rodzinny wół roboczy. Silnik mimo małej pojemności calkiem dynamiczny i przyjemny w trasie. Zaliczyl dlugie wyjazdy po Europie., nie raz. Dla normalnego użytkownika bez sportowych aspiracj polecam ten model .
4,7
~Kamil
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.6 dCi 130KM 96kW
Bardzo wygodny samochód, co prawda jeżdżę sam ale wydaje mi się, że pasażerowie też by nie narzekali. Ponad 20 lat jeździłem na LPG, ale przyszedł moment na zakup kolejnego autka i niestety praktycznie nie sposób kupić kilkuletniego samochodu z silnikiem benzynowym nadajacym się do gazu. Skusiłem sie na QQ bo zachęcał mnie mechanik chwaląc 1,6 dCI. Chyba miał racje bo silnik spisuje sie świetnie. Wiadomo, że ze 30 koni wiecej by się przydało ale to 130 przy momencie 320 jest wystarczające żeby nie być zawalidrogą. Bardzo podoba mi się wnętrze samochodu, z zewnątrz również jest miło (zwłaszcza przód w polifcie). Wolałem kupić Xtraila ale niestety większosć z beznadziejną skrzynią CVT. Z minusów, które po kilku misiącach jazdy widzę to zbyt krótkie przełożenia skrzyni - sama praca skrzyni jest rewelacyjna, ale biegi mogły być dłuższe. Niestety jest dość głośno zwłaszcza powyżej 100km/h. Słychać też pracę zawieszenia na dziurach. Wiem, że wszystko jest sprawne, nigdzie nie ma luzów a i tak jest głosniej niż w moim 21 letnim fordzie :) Mimo nadmiernego hałasu z zawieszenia nie można narzekać na prowadzenie autka. W dość ciasnych zakrętach samochód praktycznie się nie przechyla. Jeśli chodzi o ekologię to faktycznie tak jak niektórzy piszą na forach DPF bezobsługowy, nawet nie wiem co ile i kiedy się wypala. Spalanie na rozsądnym poziomie zwłaszcza, że jeżdżę nim głównie w trasy. Na jazdę do pracy i po mieście mam benzyniaka z gazem.
4,8
~Piotr W.
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW
Auto użytkuję od nowości czyli 2019 r. Jak do tej pory nic się nie działo. W tej cenie trudno znależć Crossovera, o podobnym wyposażeniu i wyglądzie:). Wymiana oleju co 15 tyś(nie co 30, jak zaleca serwis). Atut to silnik, wydaje się, że dopracowana jednostka. Bardzo wysoka kultura pracy. (wiem co piszę, bo miałem miałem już kilkanaście aut) Mały minus dla skrzuni manualnej - mało precyzyjna- ale idzie się przyzwyczaić. Długo się wachałem przed zakupem, ale nie żałuję. Główny atut Qashqaia z tym silnikiem to ekonomia, przy spokojnej jeżdzie bez problemu można zejść poniżej 6l/100 km.(przy dzisiejszych cenach paliwa to naprawdę ważne). Chyba żaden z konkurentów nie może się pochwalić takim wynikiem.:)Zamierzam jeżdzić jeszcze przez najbliższe 3 lata.

Raporty spalania Nissan Qashqai II

Liczba raportów: 258
Åšrednie spalanie dla Nissan Qashqai II
7,2 – 8,1
l/100 km
4,9 – 6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Nissan Qashqai II
Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Silnik troche bez sensu bo pojemność i moc sugeruje że bedzie oszczędny w mieście ale 7 litrów to najmniej ile mi się udało osiagnać jadąc bez korków. Realne spalanie w okolicach 10 i mamy za to silnik który nie ma mocy żeby napedzać te auto. Poniżej 2500obr/min jest taka turbo dziura że to auto nie przyspiesza nawet na 2 biegu (jeżdżąc po osiedlu na pustych skrzyżowaniach trzeba redukować do 1 biegu. Co ciekawe trzymając gaz do dechy na 2 biegu (zeby auto jakkolwiek przyśpieszało) w momencie załączenia turbo auto samo z siebie pali gume, przez co zaraz sie włącza kontrola trakcji i odcina moc, a opony są świeże o szerokości 225. Spalanie na poziomie 4,5 litra mozliwe tylko jadac 90km/h muskając gaz. W trasie w predkosciach około 120-140km/h to 7-8 litrów
4,8
Nissan Qashqai II
Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW
Jeżdżę Qashqai-em od 8-9 miesięcy; latem i zimą. Średnie spalanie wg kompa wynosi 5,2 l, natomiast rzeczywiste wynosi 5,82 l. Codziennie trasa do pracy 15 km i powrót 15 km (średnia prędkość to 20 i 15 km/h). Latem po przyjeździe do pracy komp pokazuje 4,9-5,0 l, zimą do -3*C około 1 litra więcej czyli ok. 6 l. Jak zimniej to ok. 6,5 l. Auto jest bardzo czułe na pedał gazu, więc te zużycia są przy muskaniu pedału. Przy dynamicznej jeździe od razu jest z 1,5 litra więcej. Autostradą na tempomacie 140 km/h ok. 6,7 l, przy 120 - 5,5 l. Na drodze krajowej przy umiarkowanym ruchu 90-100 km/h to 4,5-5,0 l; gdy samochód jest rozgrzany i ruszamy wtedy w drogę to spalanie poniżej 4 l jak najbardziej jest możliwe. Mój najlepszy wynik: trasa ok. 60 km, ok. 7:00, prędkość ok. 80 km/h - 3,3 l !!! Jest zapisane w historii kompa! Na co dzień auto jest bardzo fajne w użytkowaniu, kamerki pomagają. Czasami zdarza się centrum medialne odmawia posłuszeństwa (włącza się po minucie lub kilku minutach). Bagażnik ma możliwość podziału na dwie przestrzenie, które możemy oddzielać od siebie pionową ścianką (pokrywa podłogi). Nagrzewanie środka trwa trochę długo - ok. pół godziny przy jeździe przez miasto. Ogrzewanie przedniej szyby jest genialne - włączam i po minucie wycieraczką machnę i szyba krystalicznie czysta. Kupując wydawało mi się, że powinien palić średnio ok. 1 litra mniej, jednakże akceptuję jak jest. Na razie nic mi się nie przytrafiło abym musiał korzystać z warsztatów samochodowych, więc śmiało polecam ten samochód.
6,9
Nissan Qashqai II
Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Rocznik 2015, od 1,5 testowany, kupiony w Niemczech z przebiegiem 90 tyś. Generalnie pomiędzy 80-95 km pali 5 litów. Można zejść poniżej 5, przy prędkości 80-90km/h z wykorzystaniem wzniesień. Prędkość 100-110 = 5.5 l. Pomiędzy 110-120 = 6,5 za każdym razem wykorzystując topografie terenu. Wyżej, do każdego +10KM/h dodajemy 1 L benzyny. Wszystkie wskazania testowane bez auto-pilota (z nim wyżej o około 0,3-0,5) Spalanie oleju 1 litr (5w/40) na 6000 km- wydaje mi się dużo. Spalanie w Szczecinie - jeżdżąc "kanałami" tzn. omijając światła około 7,7 l, we Wrocławiu, gdzie non stop są światła spalanie powyżej 11 L ! I teraz niemiłe zaskoczenie do każdego z tych wyliczeń dodajemy 0,4 l, bo komputer tego Nissana zaniża ! Auto bezawaryjne. Świetnie sie prezentuje. Ciche. Duże. Ogólnie bardzo polecam. Ale poziomu oleju pilnuje jak oka w głowie.

Usterki Nissan Qashqai II

Liczba wpisów: 22
Kilka usterek które dyskfalifikują tak cenioną markę Nissan
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW od 2014
  • silnik
  • 67 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 9
1.Wymiana sprzęgła przy przebiegu ok. 50000 km 2.Szarpiący silnik podczas przyśpieszania 3.Obroty tak wolno schodzą że nie da sie tym szrotem jeździć 4.przydławianie silnika podczas jazdy w korku oraz nieoczekiwane wzrosty obrotów podczas wysprzęglenia 5.w zyciu nie jezdziłem gorszym szrotem a miałem wiele samochodów 6.straciłem zaufanie do marki Nissan ktora ceniłem do zakupu tego badziewia 7.to byl ostatni samochod tej marki jaki kupiłem 8.jak sie nie poprawią to niech pakują manatki i sie biorą z Europejskiego rynku
1 komentarz
Sprzęgło spalone 4 raz w 4 lata / 33tys. km
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW od 2014
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 33 tys. km
spalone 4 raz w 4 lata / 33tys. km 2016.05 samochód kupiony przez moją mamę nowy w salonie Mazur/Wałbrzych 2016.09 - 1500km - sprzęgło spalone pierwszy raz. Ślizga się, zużyte kompletnie. Powiedzieli "mama nie umie prawidłowo sprzęgła używać" (taa, po 40 latach jeżdżenia samochodami z ręczną skrzynią biegów). Ale "dla złagodzenia sytuacji" naprawili dzieląc koszty 50/50. 2017.05 - 5500km. Sprzęgło spalone drugi raz. Konieczna wymiana sprzęgła, wysprzęglik i koło masowe. Koszt 7500zł. Według Nissana samochód jest OK, sprzęgło to element eksploatacyjny, mama nie umie jeździć. 2018.10 - 21000km. Trzeci raz. Mama wymieniła sprzęgło. 2020.08 - 33000km. Czwarty raz spalone sprzęgło. Ja nawet nie wiem, co mama musiałaby robić, żeby tak palić sprzęgło co 10 tys. km Albo co jest z tym samochodem nie tak, że sprzęgło pada tak często. Czy możliwe jest, żeby tam oś wału korbowego nie pokrywała się z osią przekładni?? Już sam nie wiem jak w ogóle można tak palić sprzęgło przy normalnej jeździe. Czy ma ktoś pomysł? Będę wdzięczny za sugestie.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
stukajÄ…ce fotele i nie tylko
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW 2014-2017
  • wnÄ™trze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 4
Po około 6 miesiącach od dokonania zakupu samochodu w salonie zaczęły stukać najpierw fotel kierowcy, a następnie fotel pasażera. Stukanie to nasilało się po ostrych zakrętach oraz po wjechaniu na próg zwalniający lub w dołki w jezdni. Problem ten zgłaszałem aż 6 razy w serwisie. Podobno wymieniono stelaż w fotelu kierowcy, natomiast fotel pasażera nie ruszono. Stukanie w dalszym ciągu trwa! Samochód jest na gwarancji. Do chwili obecnej nie mogę wyegzekwować naprawienia stukających metalicznie foteli.
5 komentarzy
Nissan Qashqai II