Szukaj

Informacje o Nissan Qashqai I Crossover 1.6 dCi DPF 130KM 96kW od 2011

Lata produkcji: 2011 – 2011
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany w latach 2007-2013 Nissan Qashqai pierwszej generacji był jednym z prekursorów dzisiejszego segmentu crossoverów. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp noszący nazwę Qashqai Concept Car. W gamie aut japońskiego producenta Nissan Qashqai znalazł się poniżej trochę większego SUV-a, Nissana X-Trail. Samochód powstał na platformie podłogowej Nissan C, będącej wynikiem współpracy z Renault. W roku 2008 wprowadzono na rynek Nissana Qashqai+2, który miał dodatkowy rząd siedzeń. Auto przeszło facelifting w roku 2010. Qashqai sprzedawany był na rynkach japońskim i australijskim pod nazwą Nissan Dualis. W USA model był niedostępny – zamiast niego Nissan oferuje tam model Rogue.
czytaj więcej
Powagosław
Qashqai wyładniał. Wygląda świeżo i dynamicznie, co więcej Nissan nie przedobrzył i nie udziwnił swojego bestsellera, co w tym segmencie zdarza i zdarzało się najlepszym. ~Powagosław
Luzacjusz
Jest jak te wszystkie aforyzmy z książek Paolo Coelho: wpada w oko, choć masz wrażenie, że gdzieś to już widziałeś. I jeszcze jedno: sprzeda się znakomicie, bez względu na grymasy krytyków. Kaszkaj z mleczkiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarka ze zmienną geometrią i z intercoolerem
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 15,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 79,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Nissan Qashqai I Crossover 1.6 dCi DPF 130KM 96kW od 2011
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Liczba komentarzy: 1
Nissan Qashqai I
Crossover 1.6 dCi DPF 130KM 96kW
Auto mam od połowy Grudnia 2011 zrobiłe 3000 tys km. Auto 2 tyg jeździ w cyklu miejskim w dużych korkach we Wrocławiu na krótkich dystansach - przy mrozach jakie mamy teraz -15 silnik nawet sie dobrze nie nagrzewa. Co drugi weekend robje 350-500km. Narazie jestem bardzo zadowolony ze spalania nie jestem kierowcą, który się toczy po ulicach ale nie katuje samochodu do 4000 tys na każdych światłach. 4,9 minimalne spalanie, które podaje produent możliwe do wykonania w trasie na dobrej drodze jadąc miedzy 100-110 (masakra :) ). Ja podaje 5,5l/100 jade autostrada srednia predkosc to okolo 135km/h - przy 160km/h komputer podaje 6,5-7,5l/100 czyli na moj gust przyzwoicie bardzo. Silnikowi nie brakuje mocy, max moment obrotowy juz przy 1700obr/s daje rade. Silnik dużo cichszy niz starszy 2.0DCI 150KM - nie widze roznicy w przyspieszeniu. Ogolnie jestem bardzo zadowolony zobaczymy po 30 000 tys (Silnik)
7,2
Nissan Qashqai I
Crossover 1.6 dCi DPF 130KM 96kW
Paliwo premium. Wynik jak producenta 4.8 lub jak osiągnięty przeze mnie (4.6 l/100km) możliwy przy jeździe bez obciążenia, na prędkości 80-100 km/h. Przy jeździe na 140 km/h, na trasie spalanie 6.5l. Wynik producenta osiągalny ale trzeba jechać mega mozolnie. (Silnik)
7,6
Nissan Qashqai I
Crossover 1.6 dCi DPF 130KM 96kW
wymiana filtra p. pyłkowego wymaga wizyty w serwisie - trzeba ustawić później klapki nawiewu na nogi, (Silnik)

Usterki Nissan Qashqai I

Liczba wpisów: 31
Wysoki pobór oleju
  • Nissan Qashqai I Crossover Facelifting 2.0 140KM 103kW 2009-2013
  • silnik
  • 206 tys. km
Cześć, problem jest następujący - auto "bierze" olej. Samochód mam 2 miesiące i miałem jedną dłuższą trasę (ok. 900km), musiałem łącznie dolać aż 1,5l oleju 5W40 (ponieważ taki był wlewany wg ksiazki serwisowej). Co może być tego przyczyną? Dodam tylko, że silnik chodzi bardzo cicho i równiutko, czy to zimny czy rozgrzany. Czytałem na jakimś forum, że wlasciwy olej do tego silnika (2.0 benzynka) to 5W30 pełen syntetyk - doradził mi to także serwisant z serwisu Nissana. Powiedział także, że to może rozwiązać problem bo ze wzgledu na stosowanie bardziej lepkiego oleju mogły zapiec sie pierscienie. Jak miał ktos podobny problem to prosze o rady lub informacje, dzieki.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Czerwona kontrolka silnika
  • Nissan Qashqai I Crossover 1.5 dCi 106KM 78kW 2007-2011
  • silnik
  • 184 tys. km
Witam. W moim nissanie czasami zapala się czerwona kontrolka silnika. Czasami przy prędkości 100km/h się zapali i po 5 -10 sekundach gaśnie. Silnik w tym czasie nie traci mocy i pracuje normalnie. Byłem w serwisie Nissana w Poznaniu na diagnostyce i okazało się że winny jest czujnik temperatury spalin (pierwszy). Został wymieniony a problem pozostał. W drodze powrotnej zapalił się 5 razy potem przez tydzień wcale się nie zapalił. Najlepsze jest to że teraz w komputerze po zmianie czujnika nie ma błędu a zapala się czasami.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Korek zbiornika płynu spryskiwacza
  • Nissan Qashqai I Crossover 1.6 115KM 85kW 2007-2011
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 11
Drobiazg, ale po 10 miesiącach mnie "dopało". Jestem mądrzejszy "po szkodzie". Wy możecie być "przed szkodą". Korek, jest zatrzaskowy. Chwila nieuwagi i wypadł mi z ręki, wpadł na półkę pod silnikiem i nie da się go wyciągnąć. To niby tylko kawałek plastiku, ale można go kupić tylko w serwisie i kosztuje 22pln. Może niewiele? Ale jak za taki drobiazg, to stanowczo zbyt wiele. Kupiłem. Przewierciłem małą dziurkę w wypustce na palec. Przeciągnąłem szpagat i zawiązałem. Drugi raz już nie ucieknie pod silnik.
7 komentarzy
Nissan Qashqai I Crossover