Szukaj

Informacje o Nissan Qashqai I Crossover 2.0 140KM 103kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany w latach 2007-2013 Nissan Qashqai pierwszej generacji był jednym z prekursorów dzisiejszego segmentu crossoverów. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp noszący nazwę Qashqai Concept Car. W gamie aut japońskiego producenta Nissan Qashqai znalazł się poniżej trochę większego SUV-a, Nissana X-Trail. Samochód powstał na platformie podłogowej Nissan C, będącej wynikiem współpracy z Renault. W roku 2008 wprowadzono na rynek Nissana Qashqai+2, który miał dodatkowy rząd siedzeń. Auto przeszło facelifting w roku 2010. Qashqai sprzedawany był na rynkach japońskim i australijskim pod nazwą Nissan Dualis. W USA model był niedostępny – zamiast niego Nissan oferuje tam model Rogue.
czytaj więcej
Powagosław
Qashqai wyładniał. Wygląda świeżo i dynamicznie, co więcej Nissan nie przedobrzył i nie udziwnił swojego bestsellera, co w tym segmencie zdarza i zdarzało się najlepszym. ~Powagosław
Luzacjusz
Jest jak te wszystkie aforyzmy z książek Paolo Coelho: wpada w oko, choć masz wrażenie, że gdzieś to już widziałeś. I jeszcze jedno: sprzeda się znakomicie, bez względu na grymasy krytyków. Kaszkaj z mleczkiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,8
~Radek
Nissan Qashqai I
Crossover 2.0 140KM 103kW
Samochód wygodny, pakowny i u mnie bezawaryjny. Kupiłem z przebiegiem 130kkm, sprzedałem gdy dobijał do 200kkm - poza rzeczami eksploatacyjnymi żadnej poważnej awarii. Kuleje jakość wykonania wnętrza - deska rozdzielcza skrzypi, farba obłazi z plastików, kierownica się łuszczy. Ergonomia też średnia: klapa tylna podnosi się za nisko (siłowniki z Laguny załatwiły sprawę, pasują jak od tego), przyciski od otwierania okien umiejscowione tak, że chcąc otworzyć okno kierowcy często otwieram tylne, przez 7 lat się nie przyzwyczaiłem. Mało schowków we wnętrzu. Jeździ dobrze, z 2 litrową benzyną to nie demon prędkości ale jest czym jechać. Sprzęgło chodzi specyficznie, trzeba się do niego przyzwyczaić, inaczej auto robi kangurka przy starcie. Zawieszenie trochę buja, ale bez tragedii. Spalanie: w trasie z lekką nogą da się zejść poniżej 7l/100. Jak ciśniemy 160km/h na autostradzie to 12l/100 łyknie.
4,6
~Sławomir
Nissan Qashqai I
Crossover 2.0 140KM 103kW
Jak na japoński samochód to tyłka nie urywa, fotel kierowcy trzeszczy jak stara wersalka, nudny w środku, żarówki przepalają się raz w miesiącu, i ciekawostki od Japończyków, auto tak duże w środku nie ma nawiewu ciepła czy też zimna latem na tylne kanapy, zawieszenie słabe lecz zamienniki dostępne, gorzej już z częściami elektrnicznymi, zamek drzwi pasażera tylko oryginał 940 zł, lusterko zewnętrzne nawet nie pytałem bo kupiłem zamiennik, elementy zawieszenia korodują, lecz to oszczędności wszystkie SUV produkcji japońskiej i nie tylko. Teraz o silniku 2.0 benzyna jest cichy i żway i nie piszcie głupot że tyle pali, albo jazda rajdową albo spalanie, mój pali na trasie 90-100 na h 6,5 litra cykl mieszany 8,8, miasto zima 10, myślę że nie jest to dużo. Poza tymi bialaczkami jest ok bo przecież nie ma aut idealnych.
3,5
~Picek
Nissan Qashqai I
Crossover 2.0 140KM 103kW
Zastanawiałem się między ocenami \"przeciętnie\" a \"źle\" za całokształt. Auto nie jest moje, należy do kobiety w rodzinie, często zdarza się że nim jeżdżę jako kierowca. Jest to jeden z najbardziej sztucznych samochodów jakimi jeździłem, wszystko co się w nim dzieje to nie wynik działania kierowcy, tylko miliona elektronicznych gadżetów, które zabijają całą radość z jazdy. Absolutnie fatalne prowadzenie się, silnik który średnio radzi sobie z masą auta oraz wskakiwanie biegów jak na playstation wbijają gwóźdź do trumny. Auto na dobrą sprawę ma być crossoverem, czyli połączeniem miejskiego kompaktu z samochodem pseudoterenowym. Tymczasem jest to tak naprawdę mały SUV o czym dobitnie świadczą wysokie wyniki w spalaniu wynikające ze sporej masy auta, a właściwości terenowe ma zerowe, głównie ze względu na słabe elementy zawieszenia. Z tego samego powodu odebrałbym mu przydomek \"miastoodporny\". Na plus zaliczam to, że właściwie nie ma konkurencji w klasie jeśli chodzi o miejsce w środku i bagażnik. Także elektroniczny napęd na 4 koła jest całkiem fajny, sprawdza się na asfaltowej drodze w zimie, ciężko się tym autem zakopać. Ja bym się na takie auto nie zdecydował nigdy w życiu, a po tym jak miałem wielokrotnie okazję je testować, mam też ku temu uzasadnione powody, dlatego daję mu duże \"Nie!\" jeśli chodzi o ponowny zakup. Po prostu nie daje żadnej radości z jazdy, nazwałbym go wręcz samochodem użytkowym, do przewożenia ludzkiego mięsa z punktu a do punktu b. Nie ma duszy.

Usterki Nissan Qashqai I

Liczba wpisów: 31
Wysoki pobór oleju
  • Nissan Qashqai I Crossover Facelifting 2.0 140KM 103kW 2009-2013
  • silnik
  • 206 tys. km
Cześć, problem jest następujący - auto "bierze" olej. Samochód mam 2 miesiące i miałem jedną dłuższą trasę (ok. 900km), musiałem łącznie dolać aż 1,5l oleju 5W40 (ponieważ taki był wlewany wg ksiazki serwisowej). Co może być tego przyczyną? Dodam tylko, że silnik chodzi bardzo cicho i równiutko, czy to zimny czy rozgrzany. Czytałem na jakimś forum, że wlasciwy olej do tego silnika (2.0 benzynka) to 5W30 pełen syntetyk - doradził mi to także serwisant z serwisu Nissana. Powiedział także, że to może rozwiązać problem bo ze wzgledu na stosowanie bardziej lepkiego oleju mogły zapiec sie pierscienie. Jak miał ktos podobny problem to prosze o rady lub informacje, dzieki.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Czerwona kontrolka silnika
  • Nissan Qashqai I Crossover 1.5 dCi 106KM 78kW 2007-2011
  • silnik
  • 184 tys. km
Witam. W moim nissanie czasami zapala się czerwona kontrolka silnika. Czasami przy prędkości 100km/h się zapali i po 5 -10 sekundach gaśnie. Silnik w tym czasie nie traci mocy i pracuje normalnie. Byłem w serwisie Nissana w Poznaniu na diagnostyce i okazało się że winny jest czujnik temperatury spalin (pierwszy). Został wymieniony a problem pozostał. W drodze powrotnej zapalił się 5 razy potem przez tydzień wcale się nie zapalił. Najlepsze jest to że teraz w komputerze po zmianie czujnika nie ma błędu a zapala się czasami.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Korek zbiornika płynu spryskiwacza
  • Nissan Qashqai I Crossover 1.6 115KM 85kW 2007-2011
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 11
Drobiazg, ale po 10 miesiącach mnie "dopało". Jestem mądrzejszy "po szkodzie". Wy możecie być "przed szkodą". Korek, jest zatrzaskowy. Chwila nieuwagi i wypadł mi z ręki, wpadł na półkę pod silnikiem i nie da się go wyciągnąć. To niby tylko kawałek plastiku, ale można go kupić tylko w serwisie i kosztuje 22pln. Może niewiele? Ale jak za taki drobiazg, to stanowczo zbyt wiele. Kupiłem. Przewierciłem małą dziurkę w wypustce na palec. Przeciągnąłem szpagat i zawiązałem. Drugi raz już nie ucieknie pod silnik.
7 komentarzy
Nissan Qashqai I Crossover