Szukaj

Informacje o Nissan Primera III Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW 2002-2007

Lata produkcji: 2002 – 2007
Segment: Klasa średnia
Trzecia, najnowsza generacja Primery (oznaczona symbolem P12) debiutowała w 2002 roku. Tym razem projektanci Nissana zafundowali modelowi stylistyczną rewolucję, kompletnie zmieniając jego charakter na znacznie bardziej agresywny. Primera III była pierwszą, którą chwalono za efektowny wygląd nadwozia. Auto wyjątkowo nie ma swojego luksusowego odpowiednika w Infiniti (model G35 zbudowany jest na bazie Nissana Skyline’a).
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 146 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Całokształt

Wybrane oceny

3,7
~mrowkach
Nissan Primera III
Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
Ogólnie auto niezłe. Jest dość przestronne w środku, dużo miejsca dla kierowcy i pasażera w 1 rzędzie. Z tyłu już całkiem przeciętnie. Jeśli masz dwójkę dzieci i zamontowane z tyłu 2 foteliki, to współczuję, jeśli ktoś musi siedzieć w środku. Ale to akurat nie jest problem tylko tego auta. To samo dotyczy bagażnika. Niby spory, ale dla rodziny z dziećmi tragedia. Trudno zmieścić np rowerek i wózek. Dlatego zawsze cos musi leżeć w kabinie. To jest powód, dla którego następnym autem będzie jakiś van, to auto po prostu dla rodziny się nie nadaje. Na pewno byłoby lepsze kombi
3,3
~mitsu
Nissan Primera III
Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
Mam do tego auta sentyment stad nie bede go mieszala z blotem,ale troche by mu sie nalezalo.Kupliem 3 letnie auto z relatywnie niskim przebiegiem.Oczekiwalem od niego przynajmniej 5 letnie bezproblemowej ekspolatacji,bardzo o nie dbalem-najlepsze oleje,wszytskie czesci oryginalne,przeglady w terminie,nigdy nie bylo katowane,autostrada max 110 km/h,przed jazda- wdlug zalecen minuta na zagrzanie silnika,jedank po 3 latach okazolo sie,ze nie warto bylo.Auto nigdy nie zawiodlo mnie na trasie,jedank jakosc pozostawia wiele do zyczenie.Skrzypienia stuki byly na porzadku dziennym.Czasami mialem wrazenie ,ze jade jakims rozklekotanym vanem.Niestety Nissan zszedl zupelnie na psy.Nie kupie juz nigdy Nissana,jednak sentyment do aut japonskich pozostal,od miesiac jezdze Mitsubishi Lancer -import z Japonii.Za krotko,zebyt wyrazic opinie,ale juz widac jakosc wykonania japonca z Japoni i japonca z Europy,zdecydowanie na korzysc tego 1
4,2
~a.blac
Nissan Primera III
Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
Jest dobrze,ale mogloby byc lepiej.Silnik jest zdecydowanie udana jednostaka napedowa ,ale moglby by byc bardzie wyciszony w gornej partii obrotow,obrotomierz jest az do 8 tys ,a powyzej 3500 juz nieprzyjemnie warczy.Brakuje mu elastycznosci na niskich obrotach.Auto nie jest wybierane przez mlodziez,stad raczej jest malo zakatoweanych egzemplarzy na rynku,za zwgledu na trawalosc konstrukcji auto z 300 tys przebiegiem nie jest tragedia,nalezy zwrocic uwage na zawieszenie.Jest to typowa wolnossaca benzyna ktora mozna krecic i krecic kilmetrow,gdzie w tym czasie koledzy z TDI wymienili juz pol silnika.
Średnie spalanie dla Nissan Primera III Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW 2002-2007
7,3
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Nissan Primera III
Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
Na tak duze auto jest to auto oszczedne jesli krecimy do 3000 obr/min,powyzej juz zaczyna sie pozeranie paliwa.Jesli jezdzimy do 3000 tys/min auto bardzo zaskoczy nas pozytywnie apetytem na paliwo.Na autostradzie z 1 pasazerem przy stalej predkosci 110 km/h pali ok 5.6-5.8 l/100km,jesli wlaczymy klime nalezy ok 0,4 l/100km dodac.W cyklu mieszanym 6,5-6,8 l/100 km.Cylk miejski do 8 l/100 km.Ceny napraw nie odpiegaja bardzo od konkurencji,raczej jezdzac tym autem nie potrzebujemy znajomosci w warsztatach.
7,3
Nissan Primera III
Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
Widac wyraznie roznice pomiedzy okresem zimowym i letnim,w lecie auto nieobciazone pali kolo 6.7 w cyklu poza miejskim(wskazania komputera) przy lekkiej nodze.Wystarczy wlaczyc wycieraczki,swiatla klime by zobaczyc na komputerze 8.5l/100 km.Nawet w okresie letnim przy dymanicznej jedzie(nie sportowej) mozna spokoje dojsc do 9 l w cylku mieszanym.Czesci sa w normie-jest to europiejski japonczyk,serwis nie odbiega od innych marek
6,8
Nissan Primera III
Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
To juz mistrzostowo japonczykow.tak wielkie auto pali mniej niz fabia z silnikiem 1.4!!!Nie wspominajc o golfie 1.6-nigdy nie udalo mi sie takiego wyniku osiagnac.Na trasie przy 110 km/h spokojnie mozna zejsc do 6.2 l/km,co do napraw to nie wiem,bo jak narazie i mam nadzieje,ze tak zostanie nic sie nie nie popsulo.nawet nie trzeba grzebac w rozrzadzie,bo ma lancuch,a nie jak wiekszosc auto paski.Olej leje mobil symetetic 5w-30 i smigam;-)

Usterki Nissan Primera III

Liczba wpisów: 27
Nissan Primera III Sedan