Szukaj

Informacje o Nissan Primera III Kombi 2.0 i 16V 140KM 103kW 2002-2007

Lata produkcji: 2002 – 2007
Segment: Klasa średnia
Trzecia, najnowsza generacja Primery (oznaczona symbolem P12) debiutowała w 2002 roku. Tym razem projektanci Nissana zafundowali modelowi stylistyczną rewolucję, kompletnie zmieniając jego charakter na znacznie bardziej agresywny. Primera III była pierwszą, którą chwalono za efektowny wygląd nadwozia. Auto wyjątkowo nie ma swojego luksusowego odpowiednika w Infiniti (model G35 zbudowany jest na bazie Nissana Skyline’a).
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 80,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Henry
Nissan Primera III
Kombi 2.0 i 16V 140KM 103kW
Primerka to bardzo solidne auto, ma ladna stylistyke i do disiaj wyglada swieżo. Jest bezawaryjna i niedroga w obsłudze. Moj egzemplarz ma bardzo ladne wyposazenie - skora, ksenony, nawigacja itd co na pewno wplywa na dobre samopoczucie podczas podrózy. Generalnie polecam i radze unikac \"okazji\" ktorych nie brakuje. Dobrego auta tej klasy nikt za darmo nie oddaje. Silnik 2.0 wydaje sie optymalny - 1.6 i 1.8 musza byc za slabe. Ja osobiscie kupilbym nawet 2.5 V6 - tyle ze takiego nie bylo :)
4,6
~paweł 65
Nissan Primera III
Kombi 2.0 i 16V 140KM 103kW
Ponadczasowa sylwetka, chyba bardziej mi się podoba teraz, niż w momencie zakupu. Kupiłem go w wersji Acenta, doposażonej, trochę bez przekonania , ale na świetnych warunkach /wartość salonowa 115.000zł, zapłaciłem 77.000/. To był świetny wybór, teraz to doceniam. Nigdy mnie nie zawiódł, zero wkładów /no, jedynie wynikające z moich błędów, drobiazgi /. Jeden feler - wykonanie, spasowanie elementów nadwozia / także wewnątrz / woła o pomstę do nieba. Składany był chyba w Anglii - fujjj!!...nie da się znaleźć dwóch jednakowo złożonych egzemplarzy...partacze angole... Tak, mogłoby być 5.
4,5
~Tonga Bonga
Nissan Primera III
Kombi 2.0 i 16V 140KM 103kW
Ogolnie jest bardzo dobrze - slabsze opinie o tym modelu sa przez diesle Renault - 2-litrowa benzyna Nissana powoduje ze auto jest bezawaryjne - do tego ma bardzo bogate wyposazenie, wiec podroze sa przyjemnoscia. Nie znajdziemy tu wiekszych emocji, ot przyzwoite bezawaryjne auto do przemieszczania sie z pkt A do B.
Średnie spalanie dla Nissan Primera III Kombi 2.0 i 16V 140KM 103kW 2002-2007
9,1
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Nissan Primera III
Kombi 2.0 i 16V 140KM 103kW
Dla mnie bardzo dobrze. Każdy kupując samochód w dzisiejszych czasach liczy się ze wszystkim. Jeśli stać Cię na to auto to nie ma problemów. Spalanie na dobrym poziomie jak to 2,0. Kto chce żeby auto mało paliwo i nie zalerzy mu na osiągach niech kupi 1,6. Ceny przeglądów...hmmm...auto serwisuję w serwisie u przyjaciela. Nigdy nie oszczędzam na częściach. Kupując zamienniki dobieram zawsze te lepsze. Ostatnio wymieniałem klocki łączniki stabilizatorów i gumy wachacza. Klocki ok. 220zł. na przód i tył Japońskie. Można kupić za jakieś 160zł. 2 komplety...ale ile to pochodzi?? Łączniki Japońskie po 59zł. ale i są nawet po 30zł. (sztuka). Zawieszenie przednie nie należy do super trwałych, ale i tak w porównaniu do Passata dużo dużo taniej. Silnik na łańcuchu bezobsługowy. Oszczędzam na wymianie rozrządu! Mam Xenony. Przepaliła się żarówka (żarnik). Kupiłem przez allegro orginalny żarnik Philipsa o tych samych parametrach za bodajrze 170zł. W sklepie z narzutem chcieli ok. 300zł. Także jak dla mnie to cena rewelka.
8,3
Nissan Primera III
Kombi 2.0 i 16V 140KM 103kW
Jak na 2-litrową benzynę, przy mojej dość szybkiej jeździe / ale głównie \"na biegach i silniku\", minimum hamulców / - rewelacja. Myślę, że gdybym miał więcej cierpliwości, to bym poprawił te wyniki nie zmniejszając średniej km/h
9,3
Nissan Primera III
Kombi 2.0 i 16V 140KM 103kW
Generalnie samochód jest w stanie spalić w mieście 9 litrów, a na ogół palił 10.5, czasami 12.5. Opony napompowane do 2.2 atmosfer sprawiały że spalał regularnie 9.7 litra.

Usterki Nissan Primera III

Liczba wpisów: 27
Nissan Primera III Kombi