Szukaj

Informacje o Nissan Primera III Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW 2002-2007

Lata produkcji: 2002 – 2007
Segment: Klasa średnia
Trzecia, najnowsza generacja Primery (oznaczona symbolem P12) debiutowała w 2002 roku. Tym razem projektanci Nissana zafundowali modelowi stylistyczną rewolucję, kompletnie zmieniając jego charakter na znacznie bardziej agresywny. Primera III była pierwszą, którą chwalono za efektowny wygląd nadwozia. Auto wyjątkowo nie ma swojego luksusowego odpowiednika w Infiniti (model G35 zbudowany jest na bazie Nissana Skyline’a).
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 163 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~MrFiday88
Nissan Primera III
Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW
Wahałem się przed zakupem tego auta, ze względu na średnie opinie użytkowników tego modelu z silnikiem diesla od renault, ale cieszę się że nie posłuchałem bo według mojej subiektywnej oceny auto daje dużo radości z jazdy. w tej cenie nie ma na rynku lepszego auta z takim wyposażeniem jakie oferuje Primera P12. co prawda najbardziej awaryjne są czujniki wałka i wału i trzeba je wymieniać parami tej samej firmy i serii bo inaczej się nie widzą( teraz wożę komplet zawsze na zapas) trzeba również pilnować stanu oleju ze względu na małą miskę olejową. szybko zużywa się też zawieszenie ale to w japońcach norma. autem od zakupu zrobiłem 110 tys km było kilka razy we Włoszech, Niemczech oraz Szwecji i nigdy mnie nie zawiodło. jedyny minus to mało miejsca na tylnej kanapie przy dwóch fotelikach, kilka cm szerzej i było by idealnie
4,5
~beta
Nissan Primera III
Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW
Nie wiem skąd te opinie, że to \"francuskie\" auto i cierpi na wiele bolączek a jakość produkcji w Anglii b. słaba. Nie kupowałem nowego, ale roczne auto, gdy już ten największy spadek wartości miało za sobą.Szukałem auta pochodzące z polskiej dystrybucji i polskiego salonu, serwisowane i na gwarancji. Gdy dokonałem filtracji na Oto-Moto, z 90 znalezionych aut pozostało tylko jedno spełniające moje wymagania.Było blisko 10 tyś. droższe od pozostałych i wydawało mi się, że przepłacę. Wszedłem więc na stronę niemieckich i angielskich komisów, gdzie ceny tych samochodów były średni 10-17 tyś. droższe niż tych oferowanych z importu przez handlarzy. Wszystkie oferowane przez nich auta były trzecim lub czwartym w rodzinie,jeździł nim dziadek albo babcia i miały przebieg po 15-20 tyś. Jaki bezsens. W takim razie niemcy zwariowali i za pół darmo rozdają, skoro handlarz kupuje w Niemczech i sprzedaje w Polsce z zyskiem a auto jest tańsze w Polsce niż w Niemczech. Pojechałem zobaczyć taki jeden samochód kilkaset kilometrów. Nstępnie udałem się do serwisu Nissana, gdzie diagnosta chwycił się za głowę. Po stłuczce, malowaniu itd. itp. Właściciel Primery zwiał samochodem , gdy zacząłem żądać zwrotu kosztów za paliwo i koszt badania serwisowego w kwocie 550,oo zł. Korespondencję mailową mam zarchiwizowaną, gdzie właściciel zapewnia, że auto jest na 100% bezwypadkowe. Zresztą jak się okazało, książka serwisowa też jest \"lewa\" a licznik był komputerowo cofany. Nie chodzi o te parę straconych stówek ale o zasadę. Będę ścigał gnojka prawnie aż go dopadnę-trwa to już rok, ale dopnę celu. Pewny samochód - warto kupić. Czasami dojdzie jakieś skrzypnięcie z kabiny niemożliwe do zlokalizowania - w tym względzie, poprzednicy byli lepsi. Zapewnia jednak b. duży komfort. Doskonały jako auto rodzinne. P12, jest po prostu inna od wszystkich. Karoseria może budzić mieszane uczucia-jednym się podobać a innym nie. W środku jednak ma się wrażenie zasiadania w kabinie samolotu. Znajomy ma Primerę P12 z 2003r. i przejechane 160 tyś. km. Oprócz materiałów eksploatacyjnych ulegających normalnemu zużyciu,nie robił w nim nic więcej.O dziwo, w dość skomplikowanej elektronice, nie miała miejsca żadna awaria.
3,7
~maxdaddy@onet.eu
Nissan Primera III
Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW
początki były trudne - zatarty silnik, problemy z tylnym zawieszeniem - choroby wieku dziecięcego. kupiłem pierwszą edycję P12 2002. przejechałem jednak od nowości 160 tys. i samochód coraz mniej się psuje. W roczniku 2002 nie ma jeszcze francuskich części, ale angielskie wykonanie. Generalnie polecam ze względu na cenę i wyposażenie, wygląd. trzeba mieć jednak świadomość że nie jest to super niezawodne japońskie auto, ale na pewno lepsze pod tym względem niż konkurencja francuska, niemiecka, a nawet skandynawska.

Usterki Nissan Primera III

Liczba wpisów: 27
Nissan Primera III Hatchback