Szukaj

Informacje o Nissan Primera II Kombi 2.0 TD 90KM 66kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu (oznaczenie P11) została zaprezentowana w Europie w 1996 roku (japoński debiut auta przypadł na końcówkę 1995 roku). Po zmianach, jakie dotknęły Primerę, stylistyka samochodu nabrała nieco wyrazistości. Wciąż chwaloną go jednak głównie za niezawodność, a wygląd nadal krytykowano za brak finezji. Zmieniło się to dopiero po face-liftingu, jakiemu Primera została poddana w roku 1999. Trzy lata później model został wycofany z produkcji.
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1974 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 177 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Marek
Nissan Primera II
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Niepodważalną cechą tego modelu jest ponadprzeciętna niezawodność. Konstrukcja wywodzi się z czasów, kiedy samochody projektowano tak by się nie psuły, w przeciwieństwie do dzisiejszych aut, gdzie producent zadbał by jak najczęściej odwiedzać autoryzowane serwisy. Inżynierowie Nissana poświecili wiele lat, by ich flagowy model na rynek europejski wyróżniał się niezawodnością, i tak jest w istocie. Zawieszenie bardzo trwałe nawet na nasze dziury, elektronika zupełnie bezawaryjna, nawet w kompletnie wyposażonych modelach. Silnik diesla, to prosta lecz wieczna konstrukcja, w której nie ma prawa nic nawalić, ani zużyć przez setki tyś. km. Tym bardziej w konstrukcji japońskiej. Oczywiście kultura pracy jest przeciętna w stosunku do nowoczesnych skomplikowanych nowoczesnych diesli. Lecz tak trwałych silników już na pewno nie będzie. Praca silnika jest taka sama jak niemieckich osławionych tdi z tamtego okresu, lecz niezawodność bez porównania lepsza. Primera z tym silnikiem jeździ przeciętnie, poprzednie audi a4 również z dieslem 1.9, zbierało się nieco lepiej, lecz był to mniejszy i lżejszy samochód. Komfort za to i ilość miejsca zbliżona do np Passata, którym również miałem przyjemność jeździć, lecz daleko mu do niezawodności Primery. Podsumowując, auto w szczególności w wersji kombi, pakowne i rodzinne. Bezproblemowe o prostej niezawodnej konstrukcji, jakich już nie ma. Stylistyka zwyczajna, gdzie wszystko jest na swoim miejscu, o to chodzi. Samochód powinien nam służyć i umilać życie, a nie być skarbonką i utrapieniem.
4,3
~Lecytyna
Nissan Primera II
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Moje pierwsze 'dorosłe' auto (nie licząc uprzednich: Fiata126p i 25-letniego VW Polo) miało być ekonomiczne i 'bezobsługowe'. Ktoś powiedział o Primerze, że to oszczędna gospodyni, i tak właśnie o niej myślę. Spełnił moje oczekiwania: jeżdżę niedrogo (8l/100), praktycznie nic nie robiąc przy aucie, usterki wynikały głównie z zużycia typowych części eksploatacyjnych. Nigdy mnie nie zawiódł, oraz koszty naprawy były bardzo niewielkie. Tego oczekiwałam od samochodu, i z żalem będę ją sprzedawać, bo potrzebuję czegoś na wertepy, a Primera jest za niska. Nadwozie bez lansu (subiektywnie: brzydki kuper), ale też wstydu nie ma. Wygodnie podróżuje 5 osób (choć z tyłu raczej nie koszykarze), albo rodzina z mnogością dzieci (+wózki, rowerki, owczarek podhalański etc.). Co prawda dopuszczalna ładowność pozwala w ogromnym bagażniku przewozić tylko chrupki kukurydziane :], ale dawał radę na wyjazdach rodzinnych, także z rowerami na dachu. Silnik niezawodny - ale za to mulasty okropnie, nawet, gdy wożę tylko siebie (55 kg). Przy komplecie pasażerów - tragedia, wyprzedzają Primerę furmanki. Na korzyść motoru należy wspomnieć, że odpala bez zająknięcia nawet przy minus 30! Za wadę uznałabym słabą trakcję - auto pływa powyżej 120 km. Owszem, bez problemu ciągnie >160km/h, ale co z tego, jak ja już się boję jeździć nią tak szybko. Generalnie: bardzo dobry samochód, gdy szuka się niedrogiego rodzinnego wygodnego auta, niezawodnego i ekonomicznego. Tu sprawdził się w 100%. Polecam primerę II 2.0 TD.
4,4
~piotr
Nissan Primera II
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
z mojej PRIMERY jestem bardzo zadowolony. znam dokladnie jej "zyciorys"-kupiona od dobrego kumpla. jest ladnie utrzymana, bogate wyposazenie(4xairbag, klima, pelna elektr, centralny zamek+pilot, alufelgi, welur, abs). dobry komfort jazdy, tylko ciezka noga powoduje srednie spalanie na poziomie 8l/100 km.na dlugie trasy doskonala. jesli chodzi o miasto, to jej wielkosc jest najbardziej odczuwalna podczas parkowania (plus to idealne wspomaganie i okolo 1,5 obrotu kierownica do pelnego skretu). kuferek na 4+. resorowanie: przy ostrzejszej jezdzie udowadnia, ze jest autem rodzinnym, a nie sportowym. autko kupione z rozsadku, bardzo dobrze spelnia moje potrzeby, jako auto codzienne, a doskonale jako auto na weekend. kazdy moj pojazd pelni okreslona role w moim zyciu i z roznych powodow je nabywalem:primera-wielofunkcyjny, roboczy, rodzinny, niezawodny, wbrew pozorom niedrogi. dodam, ze posiadam pojazdy o dosc zroznicowanej charakterystyce:ford escort lpg-miasto, vw transporter T2 oryginalna feuerwehra `74rok zamilowanie, vw garbus `63 rok moja milosc:), kawasaki-miasto i adrenalinka, opel kadett-wol roboczy, a w przyszlym roku dojedzie kawasaki vn800 i prawdopodobnie quad yamaha raptor 350.
Średnie spalanie dla Nissan Primera II Kombi 2.0 TD 90KM 66kW 1997-2002
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Nissan Primera II
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Samochód do oszczędnych nie należy i w dodatku ma wielkiego muła - ta moc to takiej wielkości niestety nie starcza do sprawnej jazdy. Pomiary mojego zużycia przy jeździe spokojnej bez brawury i bez klimy. To zbyt dużo. A oprócz tego to kłopotów ogólnie nie ma. Przebieg - już 280000 a zmieniałem tylko zawieszenie paski, płyny, filtry czyli to co trzeba, przy przebiegu 240000 zaczęła umierać pompa wspomagania, ale jeszcze do dzisiaj nie wymieniłem bo nie jest to uciążliwe tylko ciężej kręci się kierownicą, a niedawno poszedł czujnik położenia wału - koszt z robocizną - 700 zł.
8,0
Nissan Primera II
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Samochód do oszczędnych nie należy i w dodatku ma wielkiego muła - ta moc to takiej wielkości niestety nie starcza do sprawnej jazdy. Pomiary mojego zużycia przy jeździe spokojnej bez brawury i bez klimy. To zbyt dużo. A oprócz tego to kłopotów ogólnie nie ma. Przebieg - już 280000 a zmieniałem tylko zawieszenie paski, płyny, filtry czyli to co trzeba, przy przebiegu 240000 zaczęła umierać pompa wspomagania, ale jeszcze do dzisiaj nie wymieniłem bo nie jest to uciążliwe tylko ciężej kręci się kierownicą, a niedawno poszedł czujnik położenia wału - koszt z robocizną - 700 zł.
8,5
Nissan Primera II
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Auto jak na diesla spala koszmarnie dużo!!! Mimo że to 2 litrowy niewysilony ropniak z mizernym mmentem obrotowym to mógłby to rekompensować choś=ć niski zużyciem paliwa. Moje auto w silne mrozy w mieście potrafiło wychłeptać 11,5 l/100km choć jeden jedyny raz w trasie przy optymalnej prędkości (90-100 km/h) zeszło do 4,2L/100km (?) Sam nie wierzyłem ale jestem centuś i zawsze tankuję pod korek i stąd zawsze dokładnie wiem ile siorbie! Generalnie nie polecam jako disla. Poza tym dośc mocno hałasuje, choć musze przyznać że paliło bez problemu w największe mrozy po -25stopni! i to przy parkowaniu na dworze!

Usterki Nissan Primera II

Liczba wpisów: 52
Sanki wózek przedniego zawieszenia
  • Nissan Primera II Sedan 1.6 16V 106KM 78kW 1999-2002
  • zawieszenie
  • 280 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Korodujące sanki przedniego zawieszenia do którego przykręcone są wahacze i maglownica. W końcu korozją tak przyspieszyła że doszlo do rozjechania się zawieszenia urwania sanek. Koło wraz z wahaczem i oderwana częścią sanek odjechało w prawo wyciągając półoś z skrzyni i blokując się pod błotnikiem. Auto ściągane laweta. Zaczęło się od małej dziurki w cienkiej blasze sanek.korozja w tym miejscu niestety bardzo szybko postępuje. Polecam w sanki jeśli jeszcze nie przegniły wstrzyknąć środek antykorozyjny do szczelin.
Napęd Klimatyzacji
  • Nissan Primera II Sedan 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002
  • układ chłodzenia
Kupiłem Nissana Primerę P11 97 r. silnik 2.0 TD w grudniu, wiec zaglądania pod nią nie było okazji lecz nadeszło lato przydała by się klima wiec włączam klimę silnik nieco przyspiesza, mówię klima działa, ale potem coś mi nie pasowało bo efektów nie było zaglądam pod silnik a tam rolka napinacza paska klimatyzacji rozsypana - brak paska szukałem na necie wszędzie ale nie ma takiej rolki nigdzie. wiec czy mogę prosić kogoś o przesłanie zdjęcia jak wygląda rolka napinacza do paska klimatyzacji i jak to ma być wszystko zamocowane jak idzie pasek i td. najlepiej było by zdjęcie z waszego silnika bo nie potrafię nic znaleźć na stronach www. Z góry serdecznie dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kod 98-świece żarowe
  • Nissan Primera II Hatchback 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002
  • instalacja elektryczna
Wchodzę do garażu kręcę a ona nie chce zaskoczyć. tak z 5 razy dosyc długo i nic. Wyciągnąłem z podłokietnika mój sprzęt diagnostyczny "zworka" i oto kody błędów. 12 przepławka 98 świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu Przepływka dzisiaj przyszła bo wiedziałem ze jest uszkodzona więc spoko ale ten 98 to kompletnie nie wiem co to jest i jak to jeść a na forum nic o tym błędzie nie znalazłem. Prosze o pomoc. Dodam że kompletny rozrząd miałem wymieniany jakies 2 miechy temu oraz wszystkie filtry i oleje. Co to jest ten "świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu " Do tego znikneła kontrolka z immo i pojawiły się błedy 144 oraz 141 i za cholerę nie wiadomo co to jest ;/ Dodam że nadal nie odpala ;/ link na youtube z filmem ze sczytywania błędow. http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Oczekuje na rozwiązanie
Nissan Primera II Kombi