Szukaj

Informacje o Nissan Primera II Kombi 2.0 16V 140KM 103kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu (oznaczenie P11) została zaprezentowana w Europie w 1996 roku (japoński debiut auta przypadł na końcówkę 1995 roku). Po zmianach, jakie dotknęły Primerę, stylistyka samochodu nabrała nieco wyrazistości. Wciąż chwaloną go jednak głównie za niezawodność, a wygląd nadal krytykowano za brak finezji. Zmieniło się to dopiero po face-liftingu, jakiemu Primera została poddana w roku 1999. Trzy lata później model został wycofany z produkcji.
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 181 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Mario
Nissan Primera II
Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
Doskonale na całej linii, doskonała alternatywa do przereklamowanych Passatów, A4 i innych badziew, samochód do którego wprowadzenia Nissan przygotowywał się 4 lata, dopracowany, bezawaryjny, niedrogi w utrzymaniu i w miarę szybki, po praniu wnętrza samochód w środku wygląda jak nowy, mimo przebiegu grubo ponad 250 tys km. Dzisiejsze Avensisy Paciaki Mondeo Ople pod tym względem to szmelc, gumowane przyciski i deski są podrapane od paznokci czy biżuterii, a tu nic, polecam ten samochód jako rodzinny, wygodny i na nasze drogi dziurawe odporny. Jeżdże nim 4 lata i myślałem powoli o zmianie na cos nowszego, ale po lekturze tego forum dałem sobie spokój, robie blachę porządnie i dalej będę uźywał mojej Primerki (poprzedni właściel kupił sobie Accorda trumnę i napisał mi maila, że bardzo tęskni do Nissana, bo ta już nie to samo)...
4,5
~Tomek
Nissan Primera II
Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
Jest to moj drugi Nissan, poprzednio jezdzilem Sunny 2.0D - potwierdzam ogolna opinie o trwalosci tych aut. Volvo niech sie chowa. Praktycznie przy prawidlowym serwisowaniu auta nie do zarzniecia. Poza tym teraz P11-tki sa tanie, bo wyszedl nowy model. Ja swojego upolowalem za 15.000 eurasow, a w salonie kosztowal 117.000 (pelna opcja, nic sie nie dalo wlozyc wiecej) jako roczniaczka z 25.000 przebiegu. Pozostawiam Was zaslinionych i zacheconych do polowania na Primerki - nie bedziecie zalowac.
2,9
~mariusz847
Nissan Primera II
Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
Primerą jeździłem przez 3 lata i pokonałem tym autem ponad 70 tysięcy km. Moja wersja była poliftowa czyli P11.144 z automatyczną skrzynią biegów cvt. Samochód w dość bogatej wersji wyposażenia, brakowało tylko skórzanej tapicerki. Kupując kolejnego japończyka spodziewałam się bezawaryjnej jazdy jak to miało miejsce w Carismie którą zresztą mam do dzisiaj i niestety trochę się rozczarowałem.
Średnie spalanie dla Nissan Primera II Kombi 2.0 16V 140KM 103kW 1997-2002
10,0
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Nissan Primera II
Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
To mocny punkt auta, przy tej masie 1,4t plus pasażerowie i bagaż spalanie gazu w trasie to 10l, bez względu czy jedziemy 100 czy 130 km/h, dziwi mnie to ale ten typ tak ma, różnice w spalaniu sa na benzynie, kiedys jak robiłem sobie rekordy minimalnego spalania benzyny (nie gazu) w trasie z Węgrowa do Warszawy (ok 90 km w jedna stronę, to wyszło mi 5,5 litra w zakresie predkości 80-110 km/h przy ostroznym korzystaniu z gazu i hamowaniu silnikiem, realne spalanie w trasie 7-9 litrów, ale na autobahnie to pewnie i 18 by spalił...
10,9
Nissan Primera II
Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
Przed zakupem chyba troche mydliłem sobie oczy tym, że to dobry silnik, 16 zaworów itd, co będzie pewnie miało korzystny wpływ na spalanie. Trzeba to powiedzieć jasno! Ten samochód nie jest ekonomiczny!! Jeżeli ktoś mówi, że spala mu ten samochód / silnik 10ltr w mieście to raczej koloryzuje! 2.0 / 140koni / 1405kg masy - daje spore spalanie. Szczególnie widać wyższe spalanie zimą.
11,6
Nissan Primera II
Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
Mogłoby być lepiej ze spalaniem. Ale cóż auto waży 1,5 tony, skrzynia automat, klima, podgrzewane fotele, ciężka noga itd.... Więc swoje weźmie. Na trasie znaczniej ekonomicznie. Naprawy i przeglądy ???? A co to jest ???

Usterki Nissan Primera II

Liczba wpisów: 52
Sanki wózek przedniego zawieszenia
  • Nissan Primera II Sedan 1.6 16V 106KM 78kW 1999-2002
  • zawieszenie
  • 280 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Korodujące sanki przedniego zawieszenia do którego przykręcone są wahacze i maglownica. W końcu korozją tak przyspieszyła że doszlo do rozjechania się zawieszenia urwania sanek. Koło wraz z wahaczem i oderwana częścią sanek odjechało w prawo wyciągając półoś z skrzyni i blokując się pod błotnikiem. Auto ściągane laweta. Zaczęło się od małej dziurki w cienkiej blasze sanek.korozja w tym miejscu niestety bardzo szybko postępuje. Polecam w sanki jeśli jeszcze nie przegniły wstrzyknąć środek antykorozyjny do szczelin.
Napęd Klimatyzacji
  • Nissan Primera II Sedan 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002
  • układ chłodzenia
Kupiłem Nissana Primerę P11 97 r. silnik 2.0 TD w grudniu, wiec zaglądania pod nią nie było okazji lecz nadeszło lato przydała by się klima wiec włączam klimę silnik nieco przyspiesza, mówię klima działa, ale potem coś mi nie pasowało bo efektów nie było zaglądam pod silnik a tam rolka napinacza paska klimatyzacji rozsypana - brak paska szukałem na necie wszędzie ale nie ma takiej rolki nigdzie. wiec czy mogę prosić kogoś o przesłanie zdjęcia jak wygląda rolka napinacza do paska klimatyzacji i jak to ma być wszystko zamocowane jak idzie pasek i td. najlepiej było by zdjęcie z waszego silnika bo nie potrafię nic znaleźć na stronach www. Z góry serdecznie dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kod 98-świece żarowe
  • Nissan Primera II Hatchback 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002
  • instalacja elektryczna
Wchodzę do garażu kręcę a ona nie chce zaskoczyć. tak z 5 razy dosyc długo i nic. Wyciągnąłem z podłokietnika mój sprzęt diagnostyczny "zworka" i oto kody błędów. 12 przepławka 98 świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu Przepływka dzisiaj przyszła bo wiedziałem ze jest uszkodzona więc spoko ale ten 98 to kompletnie nie wiem co to jest i jak to jeść a na forum nic o tym błędzie nie znalazłem. Prosze o pomoc. Dodam że kompletny rozrząd miałem wymieniany jakies 2 miechy temu oraz wszystkie filtry i oleje. Co to jest ten "świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu " Do tego znikneła kontrolka z immo i pojawiły się błedy 144 oraz 141 i za cholerę nie wiadomo co to jest ;/ Dodam że nadal nie odpala ;/ link na youtube z filmem ze sczytywania błędow. http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Oczekuje na rozwiązanie
Nissan Primera II Kombi