Szukaj

Informacje o Nissan Primera II Kombi

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu (oznaczenie P11) została zaprezentowana w Europie w 1996 roku (japoński debiut auta przypadł na końcówkę 1995 roku). Po zmianach, jakie dotknęły Primerę, stylistyka samochodu nabrała nieco wyrazistości. Wciąż chwaloną go jednak głównie za niezawodność, a wygląd nadal krytykowano za brak finezji. Zmieniło się to dopiero po face-liftingu, jakiemu Primera została poddana w roku 1999. Trzy lata później model został wycofany z produkcji.
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz

Nissan Primera II Kombi – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4516 mm
Szerokość 1715 mm
Wysokość 1450 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1780 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1465 mm
Rozstaw kół - tył 1454 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1650 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 430 l
Wysokość progu załadowczego 590 mm
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Marek
Nissan Primera II
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Niepodważalną cechą tego modelu jest ponadprzeciętna niezawodność. Konstrukcja wywodzi się z czasów, kiedy samochody projektowano tak by się nie psuły, w przeciwieństwie do dzisiejszych aut, gdzie producent zadbał by jak najczęściej odwiedzać autoryzowane serwisy. Inżynierowie Nissana poświecili wiele lat, by ich flagowy model na rynek europejski wyróżniał się niezawodnością, i tak jest w istocie. Zawieszenie bardzo trwałe nawet na nasze dziury, elektronika zupełnie bezawaryjna, nawet w kompletnie wyposażonych modelach. Silnik diesla, to prosta lecz wieczna konstrukcja, w której nie ma prawa nic nawalić, ani zużyć przez setki tyś. km. Tym bardziej w konstrukcji japońskiej. Oczywiście kultura pracy jest przeciętna w stosunku do nowoczesnych skomplikowanych nowoczesnych diesli. Lecz tak trwałych silników już na pewno nie będzie. Praca silnika jest taka sama jak niemieckich osławionych tdi z tamtego okresu, lecz niezawodność bez porównania lepsza. Primera z tym silnikiem jeździ przeciętnie, poprzednie audi a4 również z dieslem 1.9, zbierało się nieco lepiej, lecz był to mniejszy i lżejszy samochód. Komfort za to i ilość miejsca zbliżona do np Passata, którym również miałem przyjemność jeździć, lecz daleko mu do niezawodności Primery. Podsumowując, auto w szczególności w wersji kombi, pakowne i rodzinne. Bezproblemowe o prostej niezawodnej konstrukcji, jakich już nie ma. Stylistyka zwyczajna, gdzie wszystko jest na swoim miejscu, o to chodzi. Samochód powinien nam służyć i umilać życie, a nie być skarbonką i utrapieniem.
4,3
~Lecytyna
Nissan Primera II
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Moje pierwsze 'dorosłe' auto (nie licząc uprzednich: Fiata126p i 25-letniego VW Polo) miało być ekonomiczne i 'bezobsługowe'. Ktoś powiedział o Primerze, że to oszczędna gospodyni, i tak właśnie o niej myślę. Spełnił moje oczekiwania: jeżdżę niedrogo (8l/100), praktycznie nic nie robiąc przy aucie, usterki wynikały głównie z zużycia typowych części eksploatacyjnych. Nigdy mnie nie zawiódł, oraz koszty naprawy były bardzo niewielkie. Tego oczekiwałam od samochodu, i z żalem będę ją sprzedawać, bo potrzebuję czegoś na wertepy, a Primera jest za niska. Nadwozie bez lansu (subiektywnie: brzydki kuper), ale też wstydu nie ma. Wygodnie podróżuje 5 osób (choć z tyłu raczej nie koszykarze), albo rodzina z mnogością dzieci (+wózki, rowerki, owczarek podhalański etc.). Co prawda dopuszczalna ładowność pozwala w ogromnym bagażniku przewozić tylko chrupki kukurydziane :], ale dawał radę na wyjazdach rodzinnych, także z rowerami na dachu. Silnik niezawodny - ale za to mulasty okropnie, nawet, gdy wożę tylko siebie (55 kg). Przy komplecie pasażerów - tragedia, wyprzedzają Primerę furmanki. Na korzyść motoru należy wspomnieć, że odpala bez zająknięcia nawet przy minus 30! Za wadę uznałabym słabą trakcję - auto pływa powyżej 120 km. Owszem, bez problemu ciągnie >160km/h, ale co z tego, jak ja już się boję jeździć nią tak szybko. Generalnie: bardzo dobry samochód, gdy szuka się niedrogiego rodzinnego wygodnego auta, niezawodnego i ekonomicznego. Tu sprawdził się w 100%. Polecam primerę II 2.0 TD.
4,5
~czapson
Nissan Primera II
Kombi 1.6 16V 100KM 74kW
To już druga ocena mojej Primery i w zasadzie nic się nie zmieniło.No może poza tym,że przejechałem już ponad 60 tys. km na LPG i nic niepokojącego się nie wydarzyło.Z tym silnikiem w tej klasie bardziej niezawodnego i ekonomiczniejszego auta nie znajdziecie.Oczywiście to moja subiektywna ocena,ale przejechałem Primerą już ponad 100 tys i wiem,że z tym motorem mnie nie zawiedzie.Fakt jest już leciwa,ale zostanie w rodzinie jako drugie auto.Mam tylko dylemat co kupić teraz?P12 to już nie to.Wskażcie mi kombi klasy średniej tak niezawodne,ekonomiczne i tanie w eksploatacji jak ta Primera 1.6.Oczywiście w benzynie i żeby nie było starsze niż 6 lat.Intensywnie studiuję poszczególne modele i zawsze jest coś co mi nie pasuje.Primerka choć nie ma mocy jest dla mnie pewniakiem.
Średnie spalanie dla Nissan Primera II Kombi
8,0 – 10,0
l/100 km
7,2 – 9,2
l/100 km
9,2 – 10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Nissan Primera II
Kombi 2.0 16V 131KM 96kW
Jak na 2.0 i dużą budę, to silnik charakteryzuje się małą konsumpcją. Dobrze znosi instalacje gazowe, ale warto od razu wymienić przewody WN, świece, kopułkę i palec. W trasie pali min. 9 litrów gazu, średnio 10. W mieście pali min. 10 litrów gazu, średnio 11-12. Wszelkiego rodzaju części są w miarę przystępne, szczególnie jak na japońskie auto. Jest dużo zamienników dobrej jakości i nie warto kupować najtańszych elementów, szczególnie jeśli chodzi o zawieszenie, czy układ zapłonowy. Auto psuje się z umiarkowaną częstotliwością, ale raz doprowadzone do "porządku" przestaje sprawiać jakiekolwiek problemy.
8,0
Nissan Primera II
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Samochód do oszczędnych nie należy i w dodatku ma wielkiego muła - ta moc to takiej wielkości niestety nie starcza do sprawnej jazdy. Pomiary mojego zużycia przy jeździe spokojnej bez brawury i bez klimy. To zbyt dużo. A oprócz tego to kłopotów ogólnie nie ma. Przebieg - już 280000 a zmieniałem tylko zawieszenie paski, płyny, filtry czyli to co trzeba, przy przebiegu 240000 zaczęła umierać pompa wspomagania, ale jeszcze do dzisiaj nie wymieniłem bo nie jest to uciążliwe tylko ciężej kręci się kierownicą, a niedawno poszedł czujnik położenia wału - koszt z robocizną - 700 zł.
8,0
Nissan Primera II
Kombi 2.0 TD 90KM 66kW
Samochód do oszczędnych nie należy i w dodatku ma wielkiego muła - ta moc to takiej wielkości niestety nie starcza do sprawnej jazdy. Pomiary mojego zużycia przy jeździe spokojnej bez brawury i bez klimy. To zbyt dużo. A oprócz tego to kłopotów ogólnie nie ma. Przebieg - już 280000 a zmieniałem tylko zawieszenie paski, płyny, filtry czyli to co trzeba, przy przebiegu 240000 zaczęła umierać pompa wspomagania, ale jeszcze do dzisiaj nie wymieniłem bo nie jest to uciążliwe tylko ciężej kręci się kierownicą, a niedawno poszedł czujnik położenia wału - koszt z robocizną - 700 zł.

Usterki Nissan Primera II

Liczba wpisów: 52
Sanki wózek przedniego zawieszenia
  • Nissan Primera II Sedan 1.6 16V 106KM 78kW 1999-2002
  • zawieszenie
  • 280 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Korodujące sanki przedniego zawieszenia do którego przykręcone są wahacze i maglownica. W końcu korozją tak przyspieszyła że doszlo do rozjechania się zawieszenia urwania sanek. Koło wraz z wahaczem i oderwana częścią sanek odjechało w prawo wyciągając półoś z skrzyni i blokując się pod błotnikiem. Auto ściągane laweta. Zaczęło się od małej dziurki w cienkiej blasze sanek.korozja w tym miejscu niestety bardzo szybko postępuje. Polecam w sanki jeśli jeszcze nie przegniły wstrzyknąć środek antykorozyjny do szczelin.
Napęd Klimatyzacji
  • Nissan Primera II Sedan 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002
  • układ chłodzenia
Kupiłem Nissana Primerę P11 97 r. silnik 2.0 TD w grudniu, wiec zaglądania pod nią nie było okazji lecz nadeszło lato przydała by się klima wiec włączam klimę silnik nieco przyspiesza, mówię klima działa, ale potem coś mi nie pasowało bo efektów nie było zaglądam pod silnik a tam rolka napinacza paska klimatyzacji rozsypana - brak paska szukałem na necie wszędzie ale nie ma takiej rolki nigdzie. wiec czy mogę prosić kogoś o przesłanie zdjęcia jak wygląda rolka napinacza do paska klimatyzacji i jak to ma być wszystko zamocowane jak idzie pasek i td. najlepiej było by zdjęcie z waszego silnika bo nie potrafię nic znaleźć na stronach www. Z góry serdecznie dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kod 98-świece żarowe
  • Nissan Primera II Hatchback 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002
  • instalacja elektryczna
Wchodzę do garażu kręcę a ona nie chce zaskoczyć. tak z 5 razy dosyc długo i nic. Wyciągnąłem z podłokietnika mój sprzęt diagnostyczny "zworka" i oto kody błędów. 12 przepławka 98 świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu Przepływka dzisiaj przyszła bo wiedziałem ze jest uszkodzona więc spoko ale ten 98 to kompletnie nie wiem co to jest i jak to jeść a na forum nic o tym błędzie nie znalazłem. Prosze o pomoc. Dodam że kompletny rozrząd miałem wymieniany jakies 2 miechy temu oraz wszystkie filtry i oleje. Co to jest ten "świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu " Do tego znikneła kontrolka z immo i pojawiły się błedy 144 oraz 141 i za cholerę nie wiadomo co to jest ;/ Dodam że nadal nie odpala ;/ link na youtube z filmem ze sczytywania błędow. http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
4,3
Nissan Primera II
Kombi 2.0 16V 131KM 96kW
homologacja: "AUTOGAZ" DOMAŃSKI
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Instalacja działa dobrze, żadnych problemów. Generalnie byłbym zadowolony z usługi gdyby nie niechlujny montaż: -Przewody do wtryskiwaczy zaciśnięte jedną opaską wiszące luźno, jak z resztą większość kabli. -Niewykorzystany zapas przewodów upchnięty luzem za akumulatorem. -Centralka przykręcona do osłony akumulatora wkrętem. -Przepust między komorą silnika i kabiną...
4,0
Nissan Primera II
Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 250 tys. km
Wymiany na gwarancji: - wtryskiwacz x4 - umieszczone za blisko (nad) deklem zaworów i na skutek wysokiej temperatury rozszczelniły się na łączeniu metalu z plastikiem (uchodził gaz i śmierdziało). - centralka - dziłała poprawnie tylko diody nie świeciły. - komputer - rozszczelnienie obudowy i wilgoć kóra dostała się do środka powodowała częstę zmiany z bez na gaz i...
3,5
Nissan Primera II
Kombi 2.0 16V 131KM 96kW
homologacja: AGS POLSKA S.J.
instalacja: AC
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 500 tys. km
Nie posiadam sekwencji i jest odczuwalna różnica jadąc na benzynie, a na gazie. Niestety całkiem inne auto, coś za coś, na trasie z załączoną klimą nie przekroczy 11l gazu, czyli na chwilę obecna około 18zł na 100km
Nissan Primera II Kombi