Szukaj

Informacje o Nissan Primera II Hatchback 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002

Lata produkcji: 1996 – 2002
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu (oznaczenie P11) została zaprezentowana w Europie w 1996 roku (japoński debiut auta przypadł na końcówkę 1995 roku). Po zmianach, jakie dotknęły Primerę, stylistyka samochodu nabrała nieco wyrazistości. Wciąż chwaloną go jednak głównie za niezawodność, a wygląd nadal krytykowano za brak finezji. Zmieniło się to dopiero po face-liftingu, jakiemu Primera została poddana w roku 1999. Trzy lata później model został wycofany z produkcji.
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1974 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 177 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~przemo
Nissan Primera II
Hatchback 2.0 TD 90KM 66kW
Calkiem przyjemne auto, z zewnatrz sprawia wrazenie mniejszego niz jest w rzeczywistosci. Wewnatrz duzo miejsca zarowno z przodu jak i z tylu + przepastny bagaznik, w ktory mozna spakowac cala rodzine na wakacyjny wypad. Diesel 2.0 nie jest moze demonem predkosci ale swietnie sprawuje sie w trasy (az szkoda ze nie ma tempomatu) I w trasie pali calkiem niewiele. Poza tym mozna traffic na bogate wersje wyposazenia z kierownica multimedialna, zmieniarka CD w bagazniku, automatyczna klimatyzacja i pelna elektryka (lacznie z szyberdachem)
3,8
~Ojciec Rodzinki
Nissan Primera II
Hatchback 2.0 TD 90KM 66kW
To autko demonem szybkości nie jest, ale silnik jest starą japońską niewysiloną konstrukcją dość kulturalnie pracującą. Pojedzie 180km/h jak jest baaaaaardzo długa prosta. Skrzynia niezbyt precyzyjna, nie jest to honda, czy audi, biegi same nie wskakują, są takie jakby gumowate, brak precyzji. Układ jezdny - strasznie duży promień skrętu, w mieście ciasne uliczki kręcisz na dwa razy. Zawieszenie dość twarde, dobrze trzyma się w zakrętach. Do tyłu przez zagłówki mało widać, chyba że masz poduszkę pod tyłkiem. Do przodu i na boki ok. Wszystko pod ręką, troszkę wbija się w kolano kokpit. Klimatronik, po wymianie filtra pyłkowego pracuje wydajnie. Dużo miejsca na nogi z przodu i z tyłu. Przepastny bagażnik. Słabe wyciszenie rekompensuje dość dobre audio fabryczne. W mieście przeciętnie spala 10 litrów z klimą. Trasa jazda do 110 km/h - 5,6l/100. Wysokie spalanie rekompensuje jak na razie brak awarii. Czasem przepali się żarówka. Podsumowująć: jak nie śpisz na pieniądzach, a Twoim życiowym celem nie jest zaimponowanie sąsiadom - polecam to auto. Jest to przyrząd do jeżdżenia, nie podniecisz się jazdą ale dojedziesz wszędzie bez problemu i bez duszy na ramieniu w nocy w ciemnym lesie :) Do miasta niezbyt wygodny i dość paliwożerny, ale na trasie ręka na podłokietnik, klima, radyjko i nad morze bez ciasnoty. Polecam głowom rodzin jako pakowny, trwały, bardzo wygodny i niezawodny środek transportu z dobrym stosunkiem ceny do jakości.
3,5
~pablo85
Nissan Primera II
Hatchback 2.0 TD 90KM 66kW
auto mialem trzy lata, wczesniej sprowadzone bylo z Holandii, po roku czasu nawalila pompa wtryskowa (tankowalem tylko na Bliskiej lub Orlenie) ale mechanik powiedzial ze w naszym pieknym kraju mamy bardzo suche paliwo wiec nie ma sie co dziwic, koszt naprawy ok 3,5 tys, potem tankowalem tylko Verve + dodatek do paliwa ktory dostalem od mechanika, wyrobily sie rowniez przelaczniki szyb dokladnie od strony pasazera, podobno nie ma do nissana zamiennikow wiec trzeba by kupic nowe a w aso spiewaja za komplet ok 1000 zl, na szczescie sprzedalem auto i nie musialem ich kupowac:) Nie liczac tych usterek auto oceniam bardzo dobrze, podobno jest to ostatni model primery w pelni japonski bo kolejna wersja juz byla robiona wspolnie z Renault :/bardzo duzo miejsca w srodku i w bagazniku, mozna wygodnie wybrac sie na wczasy cala rodzina, dobra jakosc materialow w srodku, przebieg 205 tys i na fotelach nie widac sladow zuzycia, jak bym mial kupowac jeszcze raz ten model to juz w benzynie, ogolnie dobre autko za niewygorowana cene

Usterki Nissan Primera II

Liczba wpisów: 52
Sanki wózek przedniego zawieszenia
  • Nissan Primera II Sedan 1.6 16V 106KM 78kW 1999-2002
  • zawieszenie
  • 280 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Korodujące sanki przedniego zawieszenia do którego przykręcone są wahacze i maglownica. W końcu korozją tak przyspieszyła że doszlo do rozjechania się zawieszenia urwania sanek. Koło wraz z wahaczem i oderwana częścią sanek odjechało w prawo wyciągając półoś z skrzyni i blokując się pod błotnikiem. Auto ściągane laweta. Zaczęło się od małej dziurki w cienkiej blasze sanek.korozja w tym miejscu niestety bardzo szybko postępuje. Polecam w sanki jeśli jeszcze nie przegniły wstrzyknąć środek antykorozyjny do szczelin.
Napęd Klimatyzacji
  • Nissan Primera II Sedan 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002
  • układ chłodzenia
Kupiłem Nissana Primerę P11 97 r. silnik 2.0 TD w grudniu, wiec zaglądania pod nią nie było okazji lecz nadeszło lato przydała by się klima wiec włączam klimę silnik nieco przyspiesza, mówię klima działa, ale potem coś mi nie pasowało bo efektów nie było zaglądam pod silnik a tam rolka napinacza paska klimatyzacji rozsypana - brak paska szukałem na necie wszędzie ale nie ma takiej rolki nigdzie. wiec czy mogę prosić kogoś o przesłanie zdjęcia jak wygląda rolka napinacza do paska klimatyzacji i jak to ma być wszystko zamocowane jak idzie pasek i td. najlepiej było by zdjęcie z waszego silnika bo nie potrafię nic znaleźć na stronach www. Z góry serdecznie dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kod 98-świece żarowe
  • Nissan Primera II Hatchback 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002
  • instalacja elektryczna
Wchodzę do garażu kręcę a ona nie chce zaskoczyć. tak z 5 razy dosyc długo i nic. Wyciągnąłem z podłokietnika mój sprzęt diagnostyczny "zworka" i oto kody błędów. 12 przepławka 98 świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu Przepływka dzisiaj przyszła bo wiedziałem ze jest uszkodzona więc spoko ale ten 98 to kompletnie nie wiem co to jest i jak to jeść a na forum nic o tym błędzie nie znalazłem. Prosze o pomoc. Dodam że kompletny rozrząd miałem wymieniany jakies 2 miechy temu oraz wszystkie filtry i oleje. Co to jest ten "świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu " Do tego znikneła kontrolka z immo i pojawiły się błedy 144 oraz 141 i za cholerę nie wiadomo co to jest ;/ Dodam że nadal nie odpala ;/ link na youtube z filmem ze sczytywania błędow. http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Oczekuje na rozwiązanie
Nissan Primera II Hatchback