Szukaj

Informacje o Nissan Primera I Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1990-1995

Lata produkcji: 1990 – 1995
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Primery (oznaczenie P10) produkowana w latach 1990-1998. Model był następcą Nissana Bluebirda, od którego już na pierwszy rzut oka odróżniał się znacznie bardziej opływową, choć mało wyszukaną sylwetką. Niedługo po wejściu na rynek Primera zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku 1990. W 1994 roku model został poddany niewielkiej modernizacji. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie Primerę sprzedawano pod szyldem luksusowej marki Nissana – Infiniti (model Infiniti G20).
czytaj więcej
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz
Produkowany od 1990 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 166 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~bla
Nissan Primera I
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Primerę sam kupiłem w Niemczech i od razu się w niej zakochałem. Moja miłość nie pozostała odwzajemniona. Bylem z nią daleko od domu. Spędziłem w niej kupę czasu oboje pracowaliśmy ciężko ki zawsze było nam z sobą dobrze-przynajmniej ja nie mogę narzekać. Ostatnio widziałem ja już w rekach innego właściciela i dalej trzyma się świetnie.Auto cokolwiek by nie mówić pracowało u mnie w bardzo trudnych warunkach. Często ciągnęło przyczepę 2tony i radziło sobie z tym ciężarem bez wysiłku. Nigdy mnie nie zawiodło.Bylo mi w niej ciepło , wygodnie. Nie miała sporego zapotrzebowania na gaz.I to tez mnie cieszyło. Pamiętam ja czule po dziś dzień.
4,1
~dunior@limanowa.org
Nissan Primera I
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Bardzo fajne autko - pomimo niedogodnosci jakie niesie ze soba starszy samochod i ja i zona jestesmy zadowoleni - pojemny samochod rodzinny, bardzo wygodny na dluzszych trasach (kombi). Musilem wymienic tylne amorki, 2 tlumiki (groszowa sprwa - spasowaly tlumiki od golfa i poloneza), tarcze i klocki hamulcowe - duzy wybor zamiennikow. Ostatnio szwankuje mi czasem rozrusznik - jeszcze nie doszedlem co to moze byc - ale ceny czesci (oryginaly) do niego sa zawrotne. Co i rusz zaskakuje mnie prostota rozwiazan jakie wdrozyli japonczycy - podziwiam ich - wiele elementow jest wykonanych o wiele prosciej niz w autach europejskich bez utraty funkcjonalnosci. Zrobilem nim juz 19000 km przez pol roku - i jestem zadowolony
4,6
~gyjgk@jadamspam.pl
Nissan Primera I
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Fantastyczne auto. Ja pokochalem go od samego poczatku i tak zostalo. Mialem wczesniej fiata tipo, Citroena Saxo-zlom w kazdym detalu, malucha, mitsubishi colta. Nissan bije wszystkich na leb na szyje. To auto trzeba miec, pojezdzic nim troche i nigdy wiecej nie zmienisz go na inne!!!!!
Średnie spalanie dla Nissan Primera I Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1990-1995
9,3
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
Nissan Primera I
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Auto bardzo dobrze chodzi na gazie nawet na prostej instalacji do wtrysku.Jest dynamiczne, nie ma zadnych problemow z niezawodnoscia.O ile paliwozerne na benzynie na gazie miesci sie w normach przyzwitosci a w niektorych przypadkach wykazuJE SIE duza oszczednoscia.Silnik jest bardzo elastyczny i mocny. Autem mozna ciagnac przyczepy o wadze okolo 2 ton a zuzycie PALIWA sie nie zmienia. JESLI WIEC KTOS PLANUJE CIAGNAC DUZE PRZYCZEPY PRIMERA Z SILNIKIEM 2000 WYDAJE SIE WIEC IDEALNA. 10L lPG NA TRASIE ze srednia szybkoscia okolo 130km/h z potezna przyczepa to rewelacyjny wynik. Zwlaszcza ze auto ma wystarczajacy zapas mocy.NIESAMOWITE AUTKO. BARDZO POLECAM!!!
10,1
Nissan Primera I
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Cenie moja Primere za niezawodnosc, wykonanie itp, itd. Super autko...Polecam... Jednak zdecydowanie polecam montaz gazu do auta bo na benzynie auto zdecydowanie nie jest ekonomiczne.Uzywalem przez jakis czas roznych aut. Sprawdzanie zuzycia paliwa jest takim moim konikiem... I tak jesli chodzi o jazde na benzynie moja 2litrowa primera pali przy bardzo ale to bardzo delikatnej jezdzie 8,5l.W zasadzie nie ma co sie wysilac i probowac jezdzic ekonomicznie. Przy ostrej jezdzie na trasie pali okolo 10l.Co ciekawe mozna ciagnac nia 2 tonowa przyczepe i wynik jest taki sam! Jedynie jzima powoduje dalsze podwyzszenia zuzycia o okolo 1l /100km.Takze ostra jazda w miescie tez moze skonczyc sie wiekszym o okolo 1-1,5l litra wiekszym zuzyciem. Dla oszczednych i przeciwnikow gazu polecam Primere z silnikiem 1600. Ta na trasie potrafi zejsc do 5,9/100km.Jednak montaz instalacji w tym aucie moze skonczyc sie rozczarowaniem bo na gazie zuzycie Primery z takim silnikem wynosi okolo 10l czyli prawie tyle co w w 2l. Generalnie wiec zdecydowanie polecam silnik 2l ze wzgledu na niesamowita trwalosc i niezawodnosc, lancuch rozrzadu, elastycznosc, moc. Primera w wersji 1600 to o klase gorsze auto.Przyjechalem nia z Niemiec i troche jezdzilem w Polsce: niebo a Ziemia!!!!
9,8
Nissan Primera I
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Auto z silnkim benzynowym 2000 jest nieekonomiczne i na nic zdadza sie tu jakiekolwiek regulacje i spokojna jazda.Mozna stanac na glowie jechac 70km/h bez przyspieszen i auto i tak spali 8,5l/ benzyny. Co ciewawe ostra jazda na autostradzie nie przeklada sie specjalnie na wzrost spalanie bo nawet jadac 150km/h auto nie przekracza 10l/100km gazu .Jeszcze ciekawsze nawet jazda z zaladowana do 1000km przyczepa takze nie powoduje wzrostu zuzycia paliwa. Przejechalem tym autem okolo 60-70tys km wiec na pewno sie nie myle. Jezdzilem tez Primera zagazowana Primera 1600 i tu roznica miedzy gazem a benzyna byla kolosalna 5.8/10l /100km.To wbrew prawom fizyki ale zapewniam ze sprawdzalem dokladnie i mozna oprzec sie na mich obliczeniach.

Usterki Nissan Primera I

Liczba wpisów: 20
Nierówna praca na wolnych obrotach, gaśnięcie silnika.
  • Nissan Primera I Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1990-1995
  • silnik
Mam problem z moim w zasadzie bezusterkowym nissanem. Mam prostą instalację gazową do jednopunktu z silnikiem krokowym i sterownikiem stag. Przejechałem już 60 tys. km bez problemów. I wreszcie pojawił się. Auto pracuje nierówno, gaśnie na wolnych obrotach? Sprawdziłem kable wys. napięcia, kopułkę, wyczyściłem i sprawdziłem reduktor pod kątem jakichś uszkodzeń membran, wymieniłem wszystkie filtry na gazie i nic, wymieniłem silnik krokowy. Auto gaśnie, przy zmianie obciążenia zrywa. Jaka może być tego przyczyna? Silnik ma już 260 tys., ale benzynie chodzi ok.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Piszczenie w tylnym zawieszeniu
  • Nissan Primera I Sedan 2.0 16V 115KM 85kW 1990-1996
  • zawieszenie
Słyszalne piszczenie w tylnym zawieszeniu, dźwięk ocierającego metalu Są to regulatory siły hamowania, które się składają przy pracy zawieszenia. Składając się wchodzi jedna część w drugą, obydwie są metalowe i się ocierają. Zależy od możliwości, gdy mamy kanał to wjeżdżamy na niego wchodzimy do kanału i smarujemy smarem metalowe części, jeżeli kanału brak to można to zrobić na lewarku.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
silnik slaby przerywa
  • Nissan Primera I Kombi 1.6 i 102KM 75kW 1994-1998
  • silnik
Odpala dobrze poczatkowo jest dobrze po zmianie biegu i zmniejszeniu obrotow szarpie niespalajac paliwa .wymienilem swiece 2byly okopcone a 2popielate ma przejechane=160 tys nissan primera 1,6 nagla
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nissan Primera I Kombi