Szukaj

Informacje o Nissan Primera I Hatchback 2.0 16V 115KM 85kW 1990-1996

Lata produkcji: 1990 – 1996
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Primery (oznaczenie P10) produkowana w latach 1990-1998. Model był następcą Nissana Bluebirda, od którego już na pierwszy rzut oka odróżniał się znacznie bardziej opływową, choć mało wyszukaną sylwetką. Niedługo po wejściu na rynek Primera zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku 1990. W 1994 roku model został poddany niewielkiej modernizacji. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie Primerę sprzedawano pod szyldem luksusowej marki Nissana – Infiniti (model Infiniti G20).
czytaj więcej
Powagosław
Oryginalna, niebanalna stylistyka to jeden z głównych atutów tego samochodu. Stylistycznie Primera to pierwsza liga w swojej klasie. Sylwetka tym większe robi wrażenie, jeśli przypomnimy sobie, że zaprojektowano ją ponad osiem lat temu. ~Powagosław
Luzacjusz
Primera jest równie ładna, co kapryśna. Ale japońska niezawodność nie znaczy niestety to samo, co francuska niezawodność. ~Luzacjusz
Produkowany od 1990 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 166 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Nissan Primera I Hatchback 2.0 16V 115KM 85kW 1990-1996
9,7
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,5
Nissan Primera I
Hatchback 2.0 16V 115KM 85kW
Mi się trafił jakiś kiepski 2.0KAT, zadbany ale 7tys przez 1,5 roku poszło na naprawy planowane głównie bo raz tylko awaria chłodnicy. Auto pali benzynkę 12,32 zatem kiepsko, jednak krótko jeździłem na benz. (parownik kolteca wysiadł). Na nowej instalacji lpg ma najczęściej 11,79, ale każdy się dziwi, że jak mu cisnę w trasie to ma spalanie 9,4~9,8 lpg, a ogólnie to mu skacze 11,5~14,5 z czego 14 zazwyczaj to mu wychodzi jak tankuje po naprawie w warsztacie =D. Okres letni benzynki na rozruch to idzie od 1,5 a zimą 4,5.
11,1
Nissan Primera I
Hatchback 2.0 16V 115KM 85kW
Generalnie auto uważam za dość paliwożerne. Pierwszy właściciel w PL założył LPG czym moim zdaniem "ukatrupił" ten samochód - nie tylko wg. mojej opinii i doświadczenia - temu autu nie służy LPG. Ilość zachodu przy używaniu instalacji (to jest taksówka przez co okresy między-przeglądowe były niemal 4-6 miesięczne) powoduje że Polak nie nadąża za usuwaniem drobnych usterek przy tej dziadowskiej instalacji (stefanelli). Niestety złe ustawienie parametrów (taki serwis) po części ( zaznaczam że tylko w części) przyczyniło się do ukatrupienia pierwszego silnika przy 300000km (80000 na LPG). Drugi silnik wyzionął ducha przy ok 200000km (z czego ja go miałem przez ok 65000km), oba przypadki łączy wypalenie głowicy plus kilka innych detali. Teraz mam silnik z 1997roku ma przejechane około 170-190000km pochodzi od GT (150KM), tyle że bez żadnego osprzętu od GT - sam silnik, ale i tak czuć że jest zrywniejszy od serii. Spalanie niemal takie samo zarówno na LPG jak i PB95.
16,7
Nissan Primera I
Hatchback 2.0 16V 115KM 85kW
Paliło jak smok a mocy nie miało ! Zapewne wina skrzyni i ślizgającego się sprzęgła , jednak wydaje mi się iż silnik i tak swoje musiał spalić. Miałem zainstalowaną najzwyklejszą instalację gazową (gaźnikową) jak do poloneza. Spalanie podaje w lpg. Na benzynie palił ok. 5l mniej

Usterki Nissan Primera I

Liczba wpisów: 20
Nierówna praca na wolnych obrotach, gaśnięcie silnika.
  • Nissan Primera I Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1990-1995
  • silnik
Mam problem z moim w zasadzie bezusterkowym nissanem. Mam prostą instalację gazową do jednopunktu z silnikiem krokowym i sterownikiem stag. Przejechałem już 60 tys. km bez problemów. I wreszcie pojawił się. Auto pracuje nierówno, gaśnie na wolnych obrotach? Sprawdziłem kable wys. napięcia, kopułkę, wyczyściłem i sprawdziłem reduktor pod kątem jakichś uszkodzeń membran, wymieniłem wszystkie filtry na gazie i nic, wymieniłem silnik krokowy. Auto gaśnie, przy zmianie obciążenia zrywa. Jaka może być tego przyczyna? Silnik ma już 260 tys., ale benzynie chodzi ok.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Piszczenie w tylnym zawieszeniu
  • Nissan Primera I Sedan 2.0 16V 115KM 85kW 1990-1996
  • zawieszenie
Słyszalne piszczenie w tylnym zawieszeniu, dźwięk ocierającego metalu Są to regulatory siły hamowania, które się składają przy pracy zawieszenia. Składając się wchodzi jedna część w drugą, obydwie są metalowe i się ocierają. Zależy od możliwości, gdy mamy kanał to wjeżdżamy na niego wchodzimy do kanału i smarujemy smarem metalowe części, jeżeli kanału brak to można to zrobić na lewarku.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
silnik slaby przerywa
  • Nissan Primera I Kombi 1.6 i 102KM 75kW 1994-1998
  • silnik
Odpala dobrze poczatkowo jest dobrze po zmianie biegu i zmniejszeniu obrotow szarpie niespalajac paliwa .wymienilem swiece 2byly okopcone a 2popielate ma przejechane=160 tys nissan primera 1,6 nagla
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nissan Primera I Hatchback