Szukaj

Informacje o Nissan Patrol IV 3.0 Di 160KM 118kW od 2000

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Samochód terenowy (segment I), flagowy model Nissana w tej klasie. Rodowód auta sięga 1951 roku, kiedy na zamówienie armii japońska marka stworzyła Datsuna 4W60. Nazwa Nissan Patrol pojawiła się dopiero 1984 roku. Obecnie na rynku dostępna jest czwarta generacja samochodu, która w 2004 roku została poddana gruntownej modernizacji. W Australii zmodyfikowana wersja Patrola sprzedawana jest jako Ford Maverick. Natomiast w Europie auto przez krótki czas funkcjonowało jako Ebro Patrol.
Powagosław
Rasowa terenówka, która nią jest, a nie tylko na nią wygląda. Patrol jest niezastąpiony na bezdrożach, a na utwardzonych drogach oferuje zaskakująco duży komfort. Wygląd budzi respekt, choć już chyba czas na kurację odmładzającą. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrol jest trochę jak nieokrzesany, nieogolony facet w skórze i ćwiekach, od którego zionie gorzałą. Może i wygląda jak skrzyżowanie traktora z przystankiem autobusowym. Ale wolę jego, niż autka, które przypominają dziewczyny upiększane na zdjęciach w photoshopie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 2953 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Paweł
Nissan Patrol IV
Terenowy 3.0 Di 160KM 118kW
Miałem wiele samochodów, ale tak bezawaryjnego auta wcześniej nie posiadałem. Prawdziwy czołg z homologacja na publiczne drogi. Auto sztywne, twarde nie bojące się żadnego terenu przy tym na zwykłych oponach pozwalające na niemęczącą eksploatację w mieście i na szosie. Przy masie ponad 2,2 tony, zużycie paliwa średnio na poziomie 10 litrów ON. Oczywiście po założeniu opon MT zużycie wzrasta o 2 litry, i po asfalcie nie da się jeździć bezpiecznie więcej niż 80km/h, ale ja głównie jeździłem na standardowych oponach szosowych. Uwaga bardzo ważne dla bezproblemowej eksploatacji silnika! Wymiana oleju max co 10 000km a nie jak zaleca producent co 15000km!
4,2
~Filip
Nissan Patrol IV
Terenowy 3.0 Di 160KM 118kW
Jeśli chodzi o całokształt, a straciłem już nieco wenę do pisania, to zmuszony jestem polecić ten samochód. Mój sprawdza się świetnie, na drodze sieje postrach wśród Land Cruiserów a Mitsubishi Pajero w ogóle uciekają na jego widok :). Samochód dla człowieka bezkompromisowego, sprawdzi się w najcięższym terenie - i to nie są bajki, które słyszy się o nowych Land Roverach czy Mitsubishi Pajero - to NIE są samochdy terenowe. Z dużych terenówek mamy dziś wyłącznie Land Revera Defendera, Nissana Patrola i padającą po zalaniu wodą Toyotę Land Cruiser Prado (120). Do Patrola rekomendowałbym jednak nieco mocniejszy silnik - w roku modelowym 2010 wchodzi na rykek nowy model, który zatracił już użytkowy charakter i zawadiacki wygląd twardziela, ale silnikiem nadrabiać będzie te mankamenty. Dostanie silnik diesla V6, pojemności dokładnie nie znamy, ale prawdopodobnie o mocy ponad 250KM oraz silnik benzynowy V8 o mocy ok 400KM - to zostało potwierdzone w przypadku, teraz już bliźniaczego modelu, Infiniti QX.
4,0
~citroenspecial@hot.pl
Nissan Patrol IV
Terenowy 3.0 Di 160KM 118kW
Nie mogę podać 3 typowych usterek , bo takich nie miałem . Wsztstkie naprawy , a właściwie wymiany to częśći eksploatacyjne takie jak: olej , filtry, klocki , świece zarowe , czy zarówki . Jeśli koniecznie mam się napinać na usterki to miałem wyciek płynu spryskiwaczy reflektorów, usterkę załatwiłem dwoma zaworkami zwrotnymi na rurce. Bez nich cały płyn uciekał sobie po wycieraczkach reflektorów przednich , wystarczyło raz spryskać światła i płyn,siłą grawitacji oraz przyciągania wewnątrzcząsteczkowego pokonywał w ok.12h drogę z zbiornika na przedni zderzak i matkę ziemię .Ale to bzdura jakaś jest chyba .
Nissan Patrol IV