Szukaj

Informacje o Nissan Patrol IV

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Samochód terenowy (segment I), flagowy model Nissana w tej klasie. Rodowód auta sięga 1951 roku, kiedy na zamówienie armii japońska marka stworzyła Datsuna 4W60. Nazwa Nissan Patrol pojawiła się dopiero 1984 roku. Obecnie na rynku dostępna jest czwarta generacja samochodu, która w 2004 roku została poddana gruntownej modernizacji. W Australii zmodyfikowana wersja Patrola sprzedawana jest jako Ford Maverick. Natomiast w Europie auto przez krótki czas funkcjonowało jako Ebro Patrol.
Powagosław
Rasowa terenówka, która nią jest, a nie tylko na nią wygląda. Patrol jest niezastąpiony na bezdrożach, a na utwardzonych drogach oferuje zaskakująco duży komfort. Wygląd budzi respekt, choć już chyba czas na kurację odmładzającą. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrol jest trochę jak nieokrzesany, nieogolony facet w skórze i ćwiekach, od którego zionie gorzałą. Może i wygląda jak skrzyżowanie traktora z przystankiem autobusowym. Ale wolę jego, niż autka, które przypominają dziewczyny upiększane na zdjęciach w photoshopie. ~Luzacjusz

Nissan Patrol IV – wybierz silnik

Oceny Nissan Patrol IV

Liczba ocen: 51
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Przemek
Nissan Patrol IV
Terenowy 2.8 Di 129KM 95kW
Jeśli Nissan Patrol To tylko z silnikiem 2,8 i elektoniczna pompa paliwa . Auto ładnie się zbiera już od 1600 obrotów ,Spalanie na oponach 33 cale w trasie 10L przy 100 km\h, w mieście spala 13-14L .Przestrzegam przed silnikami 3.0 prod.Renault które zacierają sie na 4 panewce lub na czwartym cylindrze wypala się dziura w tłoku i żaden zakład mechaniczny nie chce naprawiać takiego cuda.Przestrzegam też przed wszystkimi możliwymi przekładkami innych silników takich jak np.sławetny 4,2 Nissana .Ponoć silnik jest ok pod warunkiem kupna auta w orginale ,o które niezwykle ciężko, większość z nich to auta militarne bez abs i srs .Często służyły w armi a jak wiadomo tam sie auta wykorzystuje i się ich nie oszczędza.Silnik Patrola 2,8 jest 6 cylindrowy z dużym zapasem ukrytej mocy.
4,4
~Paweł
Nissan Patrol IV
Terenowy 3.0 Di 160KM 118kW
Miałem wiele samochodów, ale tak bezawaryjnego auta wcześniej nie posiadałem. Prawdziwy czołg z homologacja na publiczne drogi. Auto sztywne, twarde nie bojące się żadnego terenu przy tym na zwykłych oponach pozwalające na niemęczącą eksploatację w mieście i na szosie. Przy masie ponad 2,2 tony, zużycie paliwa średnio na poziomie 10 litrów ON. Oczywiście po założeniu opon MT zużycie wzrasta o 2 litry, i po asfalcie nie da się jeździć bezpiecznie więcej niż 80km/h, ale ja głównie jeździłem na standardowych oponach szosowych. Uwaga bardzo ważne dla bezproblemowej eksploatacji silnika! Wymiana oleju max co 10 000km a nie jak zaleca producent co 15000km!
3,5
~Vee
Nissan Patrol IV
Terenowy 3.0 Di 16V 158KM 116kW
Samochód o niezbyt komfortowo zestrojonym zawieszeniu, za to z wygodnymi fotelami i bardzo dobrą pozycją za kierownicą. Miejsca z przodu jest na 5, z tyłu tylko na 3 ze względu na wysoką podłogę, która sprawia, że pasażerowie drugiego rzędu, nogi mają mocno ugięte. Siedzi się trochę w kuckach. Skrzynię manualną odradzam - u mnie wysiadł na początku jeden z biegów, po jakichś 170.000 km padło bardzo drogie w naprawie koło dwumasowe. W automacie tego nie ma. Kolega ma takiego Patrola z automatem i sprawia wrażenie szybszego, gdyż obsługa ogromnego lewarka jest powolna i trzeba użyć do tego sporo siły. W środku jest dosyć głośno, ale dźwięk jest fajny. Brzmi - rzekłbym - dosyć groźnie. Jednakże na oceną powinny złożyć się nie tylko te pola, które wypełnione są poniżej, ale także radość z posiadania takiego auta - a ta jest niemała nawet pomimo jego wad. Fakt jest taki, że to jeden z ostatnich samochodó terenowych, który połyka Land Cruisery w terenie. Na szosie będzie mniej wygodny i ze względu na ogromną masę, także mniej dynamiczny. Widoczność zapewnia bardzo duże bezpieczeństwo szczególnie w mieście - patrząc nad dachami \"resoraków\" dużo wcześniej wiadomo, że trzeba będzie hamować - a na to trzeba poświęcić trochę czasu, bo hamulce nie są straszliwie skuteczne. Po prostu są, ale to nie brzytwy z Porsche.
Średnie spalanie dla Nissan Patrol IV
18,9 – 19,9
l/100 km
11,9 – 16,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,9
Nissan Patrol IV
Terenowy 3.0 Di 16V 158KM 116kW
jestem leśnikiem więc auto jeżdzi po szosie[więcej] i po terenie.mam założone większe opony 285/75/r16.przejeżdżam rocznie do 20tys.km.zimą pali więcej bo krótkie czasem przejazdy i często z włączonymi napędami 4x4 stąd spali nawet 14,9.na szosie przecietna prędkość 90-100km/h.ostatnio było 80km/h i spalanie spadło z13,4l do 12,2l.szok.na autostradzie a1 grzechem jest wolno jechać więc wskazówka paliwa zamienia się we wskazówkę sekundnika.w zeszłym roku przejazd gdańsk-korbielów przy mrozie -15-20 stopni C spalił 13.7l.pozdrawiam.
18,3
Nissan Patrol IV
Terenowy 4.2 TD 145KM 107kW
Czytam i nie wierze co piszą Ci którzy twierdzą że to auto może spalić poniżej 15 litr ON. Deklaracja producenta to 15.5 litra na 100km, ale wiadomo że to wartości zawsze zaniżane, a dodatkowo wiek robi swoje. Przy normalnej jeździe po drodze to minimum 18 litr.
12,5
Nissan Patrol IV
Terenowy 3.0 Di 160KM 118kW
Fajne auto z dużym potencjałem terenowym, spalanie podaje jeżdżąc zgodnie z przeznaczeniem, czyli powiedzmy 50/50 asfalt/teren, a wtedy bliżej do 15l. Mój jest dosyć doposażony w gadgety terenowe, także wazy o dobra tonę więcej. Awaryjność zależna od wyobraźni, jeżdżąc asfaltem trzeba mieć na uwadze rzeczy eksploatacyjne oraz walczyć z korozja, która nie jest mocna strona Patroli.
Nissan Patrol IV