Szukaj

Informacje o Nissan Pathfinder III

Lata produkcji: 2004 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości SUV (segment I) produkowany od 1986 roku. Pathfinder jest następcą modelu Terrano. Pierwsza generacja modelu została zbudowana na bazie pickupa Navara, z którym do dziś samochód ten jest blisko spokrewniony. Na podstawie Pathfindera II, oferowanego w latach 1995-2004, powstał luksusowy SUV Infiniti QX4 (to marka należąca do Nissana). Od 2005 roku na rynku dostępna jest trzecia generacja modelu bazująca na prototypie o nazwie Dunehawk z 2003 roku. Nazwa Pathfinder pochodzi od jednej z amerykańskich sond kosmicznych. W 2010 roku model przeszedł facelifting.
czytaj więcej
Powagosław
Samochód dla kogoś, dla kogo model Patrol jest zbyt surowy, a Murano – zbyt elegancki i zbyt miejski, jak na auto 4x4. Ta wszechstronność to niewątpliwy atut Pathfindera. Ale oceniając całokształt, można dojść do wniosku, że to Nissan dla mniej wymagających. ~Powagosław
Luzacjusz
Widzieliście film „Pathfinder”? Główny bohater wygląda jak zniewieściały model Burberry, a w rzeczywistości jest wojownikiem, który w pojedynkę zmiata z powierzchni ziemi armię wikingów. Z Nissanem Pathfinderem jest dokładnie odwrotnie. ~Luzacjusz

Nissan Pathfinder III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Bartec
Nissan Pathfinder III
Terenowy 2.5 DTi 4WD 174KM 128kW
Samochód sprawuje się nadspodziewanie dobrze. Bardzo dobre właściwości terenowe z liftem 2" i oponami AT Ogromna przestrzeń w środku pozwala podróżować i spać wewnątrz w konfiguracji 2+1 bez dodatkowych przeróbek. Spalanie mieszane ok 10l ale na trasie, jadąc max 110km/h można spokojnie zejść do 8l Klimatyzacja trójstrefowa też robi robotę. Zarówno latem ale i zimą dodatkowe nawiewy z tyłu to bajka. Jedyne częste "awarie" lub jak kto woli, wymiany, to piasty kół. Nawet silnik 2,5D 174 PS nie sprawia kłopotów. Oczywiście zrobione wtryski, rozrząd, turbina i wymiana oleju co 10k km Minus to rama. Konieczna konserwacja i częsta inspekcja aby nie zgniła. Wszystkie części dostępne, zarówno nowe jak i używane.
4,9
~Marcin
Nissan Pathfinder III
Terenowy 5.6 i V8 314KM 231kW
Porządny w pełnym znaczenia słowa SUV - Sportowo Użytkowy Pojazd. "Sportowy"- no tak 5.6v8 daje sportowe wrażenia jeśli chodzi o przyspieszenie, szybkość, moc, dźwięk niema co debatować. Możliwość jazdy na tylnym napędzie. Skrzynia automatyczne z elektronicznym sterowaniem adaptującym się pod styl jazdy. "Użytkowy" - po złożeniu tyłu wyśpią się dwie osoby, przewieziesz lodówkę, wannę, wsadzisz EURO paletę. Zabierzesz 7 osób. Ubrudzone boczki drzwi umyjesz na myjni. Pociągniesz dużą przyczepę 3100kg. Przejedziesz przez wodę głębokości 550mm, parametry terenów jak kąty natarcia, zjazdu też całkiem ok jak na SUVa, napęd 4x4, reduktor. Liczne schowki i to obszerne nie pseudo skrytki na paczkę fajek tylko na wagon czy dwa. "Pojazd" - jak najbardziej ma koła, silnik i kabinę. Przemieszcza się z punktu A do B w miarę komfortowo i bezpiecznie. Masz klimatyzację, ogrzewanie, tapicerkę skórzaną, podgrzewane fotele i kierownice, Samo ściemniające lusterka, do tego boczne podgrzewane, wszystko elektryczne (szyby, szyberdach, ustawianie przednich dwóch foteli, ustawianie pedałów pod kierowcę, pamięć ustawienia pod dwóch kierowców), dobry system audio, nawigacja, kompas w lusterku, piloty do bramy garażu wbudowane w lusterku.
4,3
~Robert
Nissan Pathfinder III
Terenowy 5.6 i V8 314KM 231kW
Przejechałem się już kilkoma Pathfaiderami. Same auto jest super przestronne i bardzo przemyślane wewnątrz. Liczne schowki, kieszenie i wygoda. Zewnętrznie wygląda muskularnie choć nie zajmuje więcej miejsca niż duże kombi. Diesel jest głośny, ma sporo wibracji, elastyczny ale raczej do spokojnej jazdy. 4.0L +LPG 270kM jest chyba lepszym wyborem niż klekot diesla i daje radość z jazdy. Kiedy przejechałem się 5.6v8 odczucie było jakbym jechał zupełnie innym autem. Cisza w środku po mieście na trasie również nawet większa niż w 4.0L. Miła aksamitna praca silnika. Natomiast przyspieszenie zrywa majta z tyłka. Skrzynia może troszkę ospałą ale pasuje do tego auta taka Amerykańska.
Średnie spalanie dla Nissan Pathfinder III
14,9 – 22,0
l/100 km
9,1 – 10,6
l/100 km
17,2 – 17,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

18,7
Nissan Pathfinder III
Terenowy 4.0 i V6 4WD 269KM 198kW
Nissan Pathfinder 2012 r 4,0 benzyna (nie wiem czemu program pokazuje rok produkcji tylko do 2010?). Auto sprowadzone z USA przy przebiegu 90 tys. mil. Zamontowałem instalację LPG. Zużycie paliwa na bardzo przyzwoitym poziomie. Przeliczając - to koszt około 8-9 litrów Pb. Duża moc, świetne przyśpieszenie, masywne auto na ramie. Trzeba się przyzwyczaić do sztywnego zawieszenia. To jednak cecha auta terenowego. To, jak radzi sobie w terenie przeszło moje oczekiwania. Dopuszczalna na haku - 3 tony. Minus - hałas przy ciągnięciu przyczepy lub założonym bagażniku rowerowym - hak jest wkładany i siłą rzeczy ma minimalny luz gniazda.
15,7
Nissan Pathfinder III
Terenowy 4.0 i V6 4WD 269KM 198kW
Zainstalowałem mu po kupnie instalację LPG, ale po przygodach z silnikiem jej nie używam - na tyle tolerowalne jest spalanie benzyny. Jedyny mankament to niewielki zasięg (ok. 480 km) przy moim stylu jazdy (umiarkowanym dynamicznym), lepszy jednak niż w Grand Cherokee 4,7. Jeżdżę 1000 km tygodniowo i spalanie w trasie przy prędkości maksymalnej tempomatu (150 km/h) to ok. 16 l. Starsze osobówki miały podobne. Wlekąc się 100 km/h, lub ćwicząc siłę woli muskając pedał gazu podczas ruszania można zejść do 12 litrów. Koszty spalania odczuwalne, ale do przeżycia.
8,1
Nissan Pathfinder III
Terenowy 2.5 DTi 4WD 174KM 128kW
Jeżeli chodzi o średnie spalanie samochód bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Przy codziennych dojazdach do pracy ok. 12km (w tym 7km strefa podmiejska i 5km miasto) oraz zakupach w mieście co drugi dzień średnie spalanie obecnie wg. wskazań na wyświetlaczu 8,3 l/100km. Przy tankowaniu w zeszłym miesiącu przy wskazaniu 9,1 l/100km, po przeliczeniu rzeczywistego spalania wyszło 8,9 l/100km. W tracie normalnej jazdy po drodze krajowej z prędkością 90 - 110 km/h na odcinku 50 - 60km spalanie spadło do 6,7 l/100km (spalanie odcinkowe w trakcie jazdy po zresetowaniu komputera pokazało 6,1 l/100km).
nagły spadek mocy , uruchamianie się systemu 4wd
  • Nissan Pathfinder III Terenowy 2.5dCi 171KM 126kW od 2009
  • silnik
zimą samochód miał falujące obroty po wizycie u mechanika i płukaniu układu paliwowego wszystko wróciło do normy ,po przejechaniu kilku kilometrów uruchomila sie kontrolka 4WD silnik stracił moc .Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko jest ok ,po kilku minutach pracy silnika ponownie uruchamia się kontrolka 4WD i sytuacja się powtarza, samochód byl w ASO w celu diagnostyki komputerowej pojawia się błąd pompy paliwowej oczywiście w ASO stwierdzono krótko pompa do wymiany koszt 8 tys. może ktoś miał podobne zdarzenie i mógłby podpowiedzieć co może być przyczyną takiego zachowania auta ,nie bardzo ufam ASO PROSZĘ O POMOC !
Problem rozwiązany
5 komentarzy
spadek mocy
  • Nissan Pathfinder III Terenowy 2.5 DTi 4WD 174KM 128kW 2004-2010
  • silnik
Po przejechaniu krótkiego odcinka silnik nagle traci moc obroty max.4000, po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy ale po krótkiej jezdzie znów traci moc. brak cisnienia w ukladzie zasilania
Problem rozwiązany
2 komentarze
reduktor
  • Nissan Pathfinder III Terenowy 4.0 i V6 4WD 269KM 198kW od 2004
  • układ napędowy
mam pytanie czy reduktor od wersji 2.5 diesel będzie pasował do wersji 4.0l w automacie 4 x4,i czy wiecie gdzie można naprawi taki reduktor ma on bicie na środkowym łożysku jeżeli można to interesuje mnie obszar warszawy i okolic.mam pathfindera 4.0l 4x4 w automacie rocznik 2006. łożysko w reduktorze
Oczekuje na rozwiązanie
Nissan Pathfinder III