Czwarta generacja Nissana Micry, oznaczona kodem K1, produkowana była w latach 2010-2016. Jej pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany w roku 2009, prototyp noszący nazwę W02A. Model został przez japońskiego producenta obdarzony mianem „global compact car”, z racji tego, że był produkowany w sześciu krajach, a sprzedawany w ponad 160, a także dlatego, że w stosunku do poprzednika miał większe wymiary. Micra IV powstała na platformie podłogowej Nissan V Platform, podobnie jak m.in. modele Note i Fiida. Na rynku indyjskim model funkcjonował jako Renault Pulse, natomiast w większej części Azji – jako Nissan March.
czytaj więcej
Poprzednia Micra nie była piękna, ale miała styl, który odróżniał ją od konkurencji. Nowa Micra nie jest brzydka, ale bezwolnie wtapia się w konkurencję w swojej klasie. Nawet nie próbuje się wyróżniać.
~Powagosław
Z przykrością stwierdzam, że Micra stała się autopodróbką, to znaczy podróbką samego siebie, nieudaną zresztą. To się zdarza. Nawet Marlon Brando i Miles Davis kiedyś rozmienili się na drobne. Ale Micra może nie mieć tak wiernych fanów.
Poprzednia Micra nie była piękna, ale miała styl, który odróżniał ją od konkurencji. Nowa Micra nie jest brzydka, ale bezwolnie wtapia się w konkurencję w swojej klasie. Nawet nie próbuje się wyróżniać.
~PowagosławZ przykrością stwierdzam, że Micra stała się autopodróbką, to znaczy podróbką samego siebie, nieudaną zresztą. To się zdarza. Nawet Marlon Brando i Miles Davis kiedyś rozmienili się na drobne. Ale Micra może nie mieć tak wiernych fanów.
~Luzacjusz