Szukaj

Informacje o Nissan Micra II 1.5 D 58KM 43kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Auta małe
Druga generacja Nissana Micry (oznaczonej kodem 0K11) miała swoją premierę w roku 1992. Na rynku europejskim model oferowany był po raz pierwszy pod nazwą Micra (na pozostałych rynkach pozostawiono nazwę March). Wobec swojego poprzednika, Micra II pod względem stylistycznym znacząco się różniła. Micra II w Europie dostępna była w wersji trzy- oraz pięciodrzwiowej, a np. w Japonii pojawiła się także odmiana kombi (March Box). Zastosowane zmiany okazały się dobrym posunięciem – auto w roku 1993 zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku, zostając pierwszym modelem z Kraju Kwitnącej Wiśni z tym prestiżowym tytułem. Model poddano trzem modernizacjom – w roku 1995, 1998 oraz 2000. Pomimo że produkcję Micry II generacji zakończono w roku 2002, to do dnia dzisiejszego na Tajwanie oferowana jest jej ulepszona wersja o nazwie Super March.
czytaj więcej
Powagosław

Poprzednia Micra nie była piękna, ale miała styl, który odróżniał ją od konkurencji. Nowa Micra nie jest brzydka, ale bezwolnie wtapia się w konkurencję w swojej klasie. Nawet nie próbuje się wyróżniać.

~Powagosław
Luzacjusz

Z przykrością stwierdzam, że Micra stała się autopodróbką, to znaczy podróbką samego siebie, nieudaną zresztą. To się zdarza. Nawet Marlon Brando i Miles Davis kiedyś rozmienili się na drobne. Ale Micra może nie mieć tak wiernych fanów.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1527 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 58 KM (43 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Całokształt + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Damian
Nissan Micra II
Hatchback 1.5 D 58KM 43kW
Witam, autko to kupiłem od koleżanki na dojazdy do pracy. Ogólnie jeśli chodzi o ekonomię to jest ok. Z problemów jakich miałem to: ciężko chodząca skrzynia biegów (za 100zł mechanik naprawił i jest ok), skrzypiąca wycieraczka od strony kierowcy (źle wyregulowane ramię), a teraz zmagam się z piszczącym paskiem klinowym. Nie są to jakieś poważne usterki i auto dobrze się sprawuje, idealny na dojazdy do pracy. Na trasy już gorzej bo ma małą ilość Km co objawia się tym że przy 130km silnik buczy, a wyciszenie tego auta przy takich prędkościach nie jest idealne. Ogólnie jeśli ktoś szuka auta na dojazdy do pracy - polecałbym, na dłuższe trasy powyżej 200km- niekoniecznie. Na pewno jest ono ekonomiczne jeśli chodzi o spalanie szczególnie w dieslu.
3,4
~znawca
Nissan Micra II
Hatchback 1.5 D 58KM 43kW
Autko fajne za sprawa fajnego francuskiego silniczka 1.5 od citroena ax-a czy peugeota 106. Reszta az tak nie zachwyca ,wydaje sie ze rozsadniejszym wyborem jest zakup calego francuskiego auta np saxo. Bo motor ten sam ale saxo jest oszczedniejsze i lepiej sie prowadzi nie wspominajac o cenie o polowe nizszej.Ogolnie micra jest ok ale jezeli za polowe ceny mozemy kupic lepsze francuskie auto z tym samym silnikiem...to po co przeplacac??????????
3,7
~49ers@wp.pl
Nissan Micra II
Hatchback 1.5 D 58KM 43kW
Tutaj dam dobrze ale odradzam kupowania micry z dieslem ponieważ koszty napraw oraz część są znacznie droższe niż jak u benzyniaków. Natomiast różnica w spalaniu niewielka.PRzykład poduszka pod skrzynią biegów diesel 400 zł (nie ma zamienników) beznyzna 50 zł/
Średnie spalanie dla Nissan Micra II 1.5 D 58KM 43kW 1998-2002
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Nissan Micra II
Hatchback 1.5 D 58KM 43kW
Witam, spalanie na trasie w zimie, nie przekraczajac 95km/h i delikatnym przyspieszaniu przy wyjazdach z miejscowosci. 4.8l! spalanie w lato na trasie przy ciaglym wyprzedzaniu tirow i ostrym gazie na wyjezdzie z miejscowosci max 5.9l! w lato na trasie przy jezdzie nie przekraczajacej 90km/h i przyspieszaniu minimalnym spalanie wynosi 4.0l! w miescie w zimie na krotkich dojazdach czyli zimnym silniku bez ostrych przyspieszen spalanie rosnie do 6.0l. gdy temp zewnetrzna przekracza 14 stopni przy normalnym uzyciu gazu nie przekracza 5.0l.
4,5
Nissan Micra II
Hatchback 1.5 D 58KM 43kW
Chyba nigdy nie spalił mi powyżej 5 litrów na 100 km. Warto tankować lepsza ropę - różnica między vervą a lepszym shelem ( nie pamiętam nazwy) to średnio 70 km na baku - ale może to zasługa stacji. Silnik pali tyle samo na dłuższych i krótszych dystansach. Po mieście jeździłem mało - jakieś 12 km na trasie 85 km. Polecam, mało dynamiczna jednostka ale to dojazdów do pracy w sam raz. Na dłuższe wyprawy jednak nie sprawdza się. Auto lekkie, wrażliwe na boczne podmuchy i wyprzedzanie większych samochodów za to bardzo ekonomiczne.
4,1
Nissan Micra II
Hatchback 1.5 D 58KM 43kW
O tu muszę pochwalić. Jeszcze nie spalił mi więcej niż 5 l /100km. W trasie przy 120km/h pali około 4,2l a przy 80km/h 3,4l. W mieście natomiast jak się nawet go ciśnie to nie spali 5 l. Na jednym zbiorniku (33 litry) można naprawdę DUŻO przejechać. Jeśl

Usterki Nissan Micra II

Liczba wpisów: 31
Przeciek od strony pasażera.
  • Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Szperając w sieci w poszukiwaniu rozwiązania problemu z wodą na wycieraczce pasażera, dowiedziałem się, że nie tylko ja mam taki problem. Nawet po niewielkim deszczu pojawiał się przeciek spod schowka. Rozwiązanie jest bardzo proste a cała operacja zajmuje nie więcej jak 20 minut. Potrzebne będą: 1. silikon 2. czysta szmatka 3. klucz do wycieraczek 4. trochę chęci ;) Zaczynamy od odkręcenia wycieraczek. Następnie demontujemy plastik pod przednią szybą. Jest on na kołkach więc może być nieco kłopotu. Gdy uporamy się z plastikiem naszym oczom ukazuje się rynna, którą spływa woda a w niej po prawej stronie Micry dziurka z zaślepką. Oto powód naszych powodzi. Zaślepkę wyciągamy, czyścimy szmatką. Otwór również przecieramy, czyścimy. Obsadzamy zaślepkę na silikonie i już! Problem z głowy. Zabieg przeprowadziłem dwa lata temu, do dziś nie przeciekła, ani kropelka. Pozdrawiam!
Zmniejszona moc, niskie obroty.
  • Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
  • układ napędowy
Od wczoraj dzieje się coś niedobrego z moja Micrą. Otóż "gubi" ona obroty. Jest niby normalnie ale od czasu do czasu coś ją tłamsi, obroty na 2-3 sekundy spadają i znów zaskakuje i jedzie normalnie. Przy przejechaniu ok. 50 km sytuacja miała miejsce 3 razy. Najbardziej daje się to odczuć na 3 biegu, który do tej pory był najmocniejszy w moim aucie. Co to może być? Trzymając samochód na luzie też ma miejsce to samo. Pyrka, pyrka na moment "bu, bu, bu" już prawie zgaśnie ale zaskoczy i dalej śmiga. Domyśla się może ktoś co to może być?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
chwilowe spadanie obrotów
  • Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
  • układ napędowy
Witam. Od wczoraj dzieje się coś niedobrego z moja Micrą. Otóż \"gubi\" ona obroty. Jest niby normalnie ale od czasu do czasu coś ją tłamsi, obroty na 2-3 sekundy spadają i znów zaskakuje i jedzie normalnie. Przy przejechaniu ok. 50 km sytuacja miała miejsce 3 razy. Najbardziej daje się to odczuć na 3 biegu, który do tej pory był najmocniejszy w moim aucie. Co to może być? Trzymając samochód na luzie też ma miejsce to samo. Pyrka, pyrka na moment \"bu, bu, bu\" już prawie zgaśnie ale zaskoczy i dalej śmiga. Proszę o pomoc... Pozdrawiam!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nissan Micra II