Szukaj

Informacje o Nissan Micra II 1.4 82KM 60kW 2000-2002

Lata produkcji: 2000 – 2002
Segment: Auta małe
Druga generacja Nissana Micry (oznaczonej kodem 0K11) miała swoją premierę w roku 1992. Na rynku europejskim model oferowany był po raz pierwszy pod nazwą Micra (na pozostałych rynkach pozostawiono nazwę March). Wobec swojego poprzednika, Micra II pod względem stylistycznym znacząco się różniła. Micra II w Europie dostępna była w wersji trzy- oraz pięciodrzwiowej, a np. w Japonii pojawiła się także odmiana kombi (March Box). Zastosowane zmiany okazały się dobrym posunięciem – auto w roku 1993 zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku, zostając pierwszym modelem z Kraju Kwitnącej Wiśni z tym prestiżowym tytułem. Model poddano trzem modernizacjom – w roku 1995, 1998 oraz 2000. Pomimo że produkcję Micry II generacji zakończono w roku 2002, to do dnia dzisiejszego na Tajwanie oferowana jest jej ulepszona wersja o nazwie Super March.
czytaj więcej
Powagosław

Poprzednia Micra nie była piękna, ale miała styl, który odróżniał ją od konkurencji. Nowa Micra nie jest brzydka, ale bezwolnie wtapia się w konkurencję w swojej klasie. Nawet nie próbuje się wyróżniać.

~Powagosław
Luzacjusz

Z przykrością stwierdzam, że Micra stała się autopodróbką, to znaczy podróbką samego siebie, nieudaną zresztą. To się zdarza. Nawet Marlon Brando i Miles Davis kiedyś rozmienili się na drobne. Ale Micra może nie mieć tak wiernych fanów.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1348 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 108 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Usterki Nissan Micra II

Liczba wpisów: 31
Przeciek od strony pasażera.
  • Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Szperając w sieci w poszukiwaniu rozwiązania problemu z wodą na wycieraczce pasażera, dowiedziałem się, że nie tylko ja mam taki problem. Nawet po niewielkim deszczu pojawiał się przeciek spod schowka. Rozwiązanie jest bardzo proste a cała operacja zajmuje nie więcej jak 20 minut. Potrzebne będą: 1. silikon 2. czysta szmatka 3. klucz do wycieraczek 4. trochę chęci ;) Zaczynamy od odkręcenia wycieraczek. Następnie demontujemy plastik pod przednią szybą. Jest on na kołkach więc może być nieco kłopotu. Gdy uporamy się z plastikiem naszym oczom ukazuje się rynna, którą spływa woda a w niej po prawej stronie Micry dziurka z zaślepką. Oto powód naszych powodzi. Zaślepkę wyciągamy, czyścimy szmatką. Otwór również przecieramy, czyścimy. Obsadzamy zaślepkę na silikonie i już! Problem z głowy. Zabieg przeprowadziłem dwa lata temu, do dziś nie przeciekła, ani kropelka. Pozdrawiam!
Zmniejszona moc, niskie obroty.
  • Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
  • układ napędowy
Od wczoraj dzieje się coś niedobrego z moja Micrą. Otóż "gubi" ona obroty. Jest niby normalnie ale od czasu do czasu coś ją tłamsi, obroty na 2-3 sekundy spadają i znów zaskakuje i jedzie normalnie. Przy przejechaniu ok. 50 km sytuacja miała miejsce 3 razy. Najbardziej daje się to odczuć na 3 biegu, który do tej pory był najmocniejszy w moim aucie. Co to może być? Trzymając samochód na luzie też ma miejsce to samo. Pyrka, pyrka na moment "bu, bu, bu" już prawie zgaśnie ale zaskoczy i dalej śmiga. Domyśla się może ktoś co to może być?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
chwilowe spadanie obrotów
  • Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
  • układ napędowy
Witam. Od wczoraj dzieje się coś niedobrego z moja Micrą. Otóż \"gubi\" ona obroty. Jest niby normalnie ale od czasu do czasu coś ją tłamsi, obroty na 2-3 sekundy spadają i znów zaskakuje i jedzie normalnie. Przy przejechaniu ok. 50 km sytuacja miała miejsce 3 razy. Najbardziej daje się to odczuć na 3 biegu, który do tej pory był najmocniejszy w moim aucie. Co to może być? Trzymając samochód na luzie też ma miejsce to samo. Pyrka, pyrka na moment \"bu, bu, bu\" już prawie zgaśnie ale zaskoczy i dalej śmiga. Proszę o pomoc... Pozdrawiam!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nissan Micra II