Szukaj

Informacje o Nissan Micra II

Lata produkcji: 1992 – 2002
Segment: Auta małe
Druga generacja Nissana Micry (oznaczonej kodem 0K11) miała swoją premierę w roku 1992. Na rynku europejskim model oferowany był po raz pierwszy pod nazwą Micra (na pozostałych rynkach pozostawiono nazwę March). Wobec swojego poprzednika, Micra II pod względem stylistycznym znacząco się różniła. Micra II w Europie dostępna była w wersji trzy- oraz pięciodrzwiowej, a np. w Japonii pojawiła się także odmiana kombi (March Box). Zastosowane zmiany okazały się dobrym posunięciem – auto w roku 1993 zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku, zostając pierwszym modelem z Kraju Kwitnącej Wiśni z tym prestiżowym tytułem. Model poddano trzem modernizacjom – w roku 1995, 1998 oraz 2000. Pomimo że produkcję Micry II generacji zakończono w roku 2002, to do dnia dzisiejszego na Tajwanie oferowana jest jej ulepszona wersja o nazwie Super March.
czytaj więcej
Powagosław

Poprzednia Micra nie była piękna, ale miała styl, który odróżniał ją od konkurencji. Nowa Micra nie jest brzydka, ale bezwolnie wtapia się w konkurencję w swojej klasie. Nawet nie próbuje się wyróżniać.

~Powagosław
Luzacjusz

Z przykrością stwierdzam, że Micra stała się autopodróbką, to znaczy podróbką samego siebie, nieudaną zresztą. To się zdarza. Nawet Marlon Brando i Miles Davis kiedyś rozmienili się na drobne. Ale Micra może nie mieć tak wiernych fanów.

~Luzacjusz

Nissan Micra II – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Nissan Micra II

Liczba ocen: 345
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~norA
Nissan Micra II
Hatchback 1.0 60KM 44kW
Japońska nowoczesna interpretacja klasycznego Mini (na nim się wzorowali styliści karoserii) to proste, trwałe i niedrogie w utrzymaniu (paliwo+części+OC), a na dodatek zaskakująco komfortowe (fotele+zawias) auto miejskie w porównaniu do innych mieszczuchów tego typu. Ostatnia Micra opracowana przez Japończyków to typowo japońskie auto, ale już tak nie rdzewiejące jak wcześniejsze, czy azjatycka konkurencja. Pojazd przyjazny użytkownikowi, także temu, który lubi sam grzebać, czy naprawiać swoje auto. Jak ktoś szuka pewnego auta do jazd wokół przysłowiowego komina (na dalsza trasę nie polecam) lub dla początkującego/niedoświadczonego kierowcy, to z ręką na sercu mogę polecić tego Nissana.
3,8
~Dr Druciarz
Nissan Micra II
Hatchback 1.0 i 16V 54KM 40kW
Bardzo pozytywnie jestem zaskoczony tym samochodem. Jeśli ktoś szuka bezawaryjnego samochodu do poruszania się to można go zdecydowanie brać pod uwagę. Bardzo dobrze sprawdzi się jako samochód zastępczy, ze względu na cenę i własnie bezawaryjność. Silnik jest bardzo żwawy nawet w najsłabszej litrowej wersji i da się tym autkiem jeździć trochę rajdowo. Wersja z najmocniejszym silnikiem, musi wręcz ocierać się o hothach'a. Precyzyjny układ kierowniczy i skrzynia biegów, pozycja za kierownicą całkiem znośna jak na cieniutkie fotele. Nawet wyjazd 400 km nie był uciążliwy, gdzie w matizie miałem dość po 100 km. Po złożeniu kanapy całkiem ładowny, wiozłem kafelki i klej, i dawał radę, chociaż siadł niemiłosiernie. Zaskakująca dużo miejsca dla pasażerów z tyłu, w 4 osoby można całkiem znośnie jechać w 5 nie próbowałem. Łatwy i tani w naprawach. Zdecydowanym minusem jest jednak karoseria, lubi gnić no i spalanie. Jak kręciłem go na maska 10,5l przy rozsądnej jeździe ok 7-6,5l. Przy eko jeździe miałem 5,5. Poleciłbym jako pierwszy samochód ze względu na cenę i łatwość napraw.
4,6
~Zadowolony posiadacz
Nissan Micra II
Hatchback 1.0 i 16V 54KM 40kW
Niewątpliwie samochodzik jest bardzo tani w eksploatacji, a fabryczne oryginalne części są bardzo trwałe. Producent chyba nie przewidział wymiany niektórych podzespołów, bo są nie do dostania i trzeba je zregenerować oczywiście symbolicznym kosztem. Samochód jest tak prosty konstrukcyjnie, że wiele rzeczy można samemu szybko i tanio wymienić w garażu. Może samochód nie ma jakiejś rewelacyjnej mocy, ale spalanie jest przyzwoite, układ jezdny nie zachęca do szybkiego pokonywania zakrętów, ale siedzi się dość wysoko, a miękkie zawieszenie nieźle radzi sobie z nierównosciami. Dojeżdżam tym samochodem do pracy i polecam go właśnie do tego celu, bo to chyba jeden z najtańszych wozideł z punktu A do punktu B w zakupie i późniejszym utrzymaniu. Pomimo, że najmłodszy samochód ma już 18 lat, na rynku wtórnym jest sporo egzemplarzy z dość niskim przebiegiem i w niezłym stanie. Z ciekawostek; starsze micry mają szklane reflektory co sprawia, że nie są matowe od starości i świecą rewelacyjnie; serio! OC to 300zl na rok! Ludzie, kupujcie micry :)
Średnie spalanie dla Nissan Micra II
6,0 – 6,7
l/100 km
4,9
l/100 km
7,5 – 8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Nissan Micra II
Hatchback 1.0 i 16V 54KM 40kW
Palić micra sobie niestety lubiła :( nie wypowiem się jak to wygląda w mieście typu warszawa bo jeździłem po mniejszych miastach gdzie w zasadzie nie ma wielkich korków. Przy ruchu mieszanym (miasto - trasa) paliła 7 litrów :/ ale to nic strasznego jak dla mnie. Biorąc pod uwagę że na zegarach wskazówka kręciła się pomiędzy 80-140 KM/H to na prawdę nie wielkie spalanie. W zimę niby powinna palić jeszcze więcej a tu niespodzianka :) po przejechaniu 100 KM przy śr. prędkości ok. 50 KM/H spaliła dokładnie 5.97 litra benzyny 95. podczas mojej eksploatacji w micrze wymieniłem świece, klocki hamulcowe a także czyszczona była panewka. Klocki były wymieniane przez własną głupotę bo czasem po prostu używało się ręcznego i za mocno dusiło się na hamulec więc wiadomo. Ogólnie zakup micry kosztował mnie bez mała 5000 zł. 3300 zł samochód potem jakiś przegląd trzeba było ją wyklepać (maskę) i pomalować bo brzydko wyglądała więc na zabiegi blacharsko lakiernicze poszło najwięcej. Jeśli chodzi o silnik nie było nigdy z nim problemu. Nie brał oleju, nic nie chlapało co miało być sprawne to było. Po prostu jak dla mnie samochód rewelacja :)
6,5
Nissan Micra II
Hatchback 1.3 i 16V 75KM 55kW
Micra 1.3 SuperS, 75 KM, klima... Spalanie w zimie, 100% miasto, duże mrozy, krótkie dystansy: max. 7.5 litra na setkę. W lecie ten sam parametr i spalanie spada do 6.0- 6.5. W trasie oscyluje w granicach 6 litrów. Generalnie jak na te osiągi (autko fajnie się zbiera) spalanie ma niskie. Wcześniej jeździłem Smartem 600 (benz) i po mieście paliło praktycznie tyle samo... tyle, że Smart miał cirka 50 KM, miał mniejszą masę własną i był 2 osobowy. Auto budowane w/g starej dobrej technologii, jeździ i jeździ.
4,8
Nissan Micra II
Hatchback 1.5 D 58KM 43kW
Witam, spalanie na trasie w zimie, nie przekraczajac 95km/h i delikatnym przyspieszaniu przy wyjazdach z miejscowosci. 4.8l! spalanie w lato na trasie przy ciaglym wyprzedzaniu tirow i ostrym gazie na wyjezdzie z miejscowosci max 5.9l! w lato na trasie przy jezdzie nie przekraczajacej 90km/h i przyspieszaniu minimalnym spalanie wynosi 4.0l! w miescie w zimie na krotkich dojazdach czyli zimnym silniku bez ostrych przyspieszen spalanie rosnie do 6.0l. gdy temp zewnetrzna przekracza 14 stopni przy normalnym uzyciu gazu nie przekracza 5.0l.

Usterki Nissan Micra II

Liczba wpisów: 31
Przeciek od strony pasażera.
  • Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Szperając w sieci w poszukiwaniu rozwiązania problemu z wodą na wycieraczce pasażera, dowiedziałem się, że nie tylko ja mam taki problem. Nawet po niewielkim deszczu pojawiał się przeciek spod schowka. Rozwiązanie jest bardzo proste a cała operacja zajmuje nie więcej jak 20 minut. Potrzebne będą: 1. silikon 2. czysta szmatka 3. klucz do wycieraczek 4. trochę chęci ;) Zaczynamy od odkręcenia wycieraczek. Następnie demontujemy plastik pod przednią szybą. Jest on na kołkach więc może być nieco kłopotu. Gdy uporamy się z plastikiem naszym oczom ukazuje się rynna, którą spływa woda a w niej po prawej stronie Micry dziurka z zaślepką. Oto powód naszych powodzi. Zaślepkę wyciągamy, czyścimy szmatką. Otwór również przecieramy, czyścimy. Obsadzamy zaślepkę na silikonie i już! Problem z głowy. Zabieg przeprowadziłem dwa lata temu, do dziś nie przeciekła, ani kropelka. Pozdrawiam!
Zmniejszona moc, niskie obroty.
  • Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
  • układ napędowy
Od wczoraj dzieje się coś niedobrego z moja Micrą. Otóż "gubi" ona obroty. Jest niby normalnie ale od czasu do czasu coś ją tłamsi, obroty na 2-3 sekundy spadają i znów zaskakuje i jedzie normalnie. Przy przejechaniu ok. 50 km sytuacja miała miejsce 3 razy. Najbardziej daje się to odczuć na 3 biegu, który do tej pory był najmocniejszy w moim aucie. Co to może być? Trzymając samochód na luzie też ma miejsce to samo. Pyrka, pyrka na moment "bu, bu, bu" już prawie zgaśnie ale zaskoczy i dalej śmiga. Domyśla się może ktoś co to może być?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
chwilowe spadanie obrotów
  • Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000
  • układ napędowy
Witam. Od wczoraj dzieje się coś niedobrego z moja Micrą. Otóż \"gubi\" ona obroty. Jest niby normalnie ale od czasu do czasu coś ją tłamsi, obroty na 2-3 sekundy spadają i znów zaskakuje i jedzie normalnie. Przy przejechaniu ok. 50 km sytuacja miała miejsce 3 razy. Najbardziej daje się to odczuć na 3 biegu, który do tej pory był najmocniejszy w moim aucie. Co to może być? Trzymając samochód na luzie też ma miejsce to samo. Pyrka, pyrka na moment \"bu, bu, bu\" już prawie zgaśnie ale zaskoczy i dalej śmiga. Proszę o pomoc... Pozdrawiam!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nissan Micra II