Szukaj

Informacje o Nissan Almera I Hatchback 2.0 D 75KM 55kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu miała trudne zadanie zastąpienia bardzo udanego Nissana Sunny. Almera I pojawiła się na rynku w roku 1995. Model był niemal wierną kopią sprzedawanego w Japonii Nissana Pulsara. Trzy lata po premierze, Almera została poddana face-liftingowi, po którym zyskała nieco ciekawszy i nowocześniejszy wygląd, co poskutkowało między innymi lepszą sprzedażą. W tej wersji do nazwy modelu została dodano dodatkowo człon „phase 2” (czyli „faza druga”). Produkcja Almery I zakończyła się w roku 2000.
czytaj więcej
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1974 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~sharkky@poczta.onet.pl
Nissan Almera I
Hatchback 2.0 D 75KM 55kW
zależy co kto lubi. tym autem nie da się jeździć dynamicznie, wyprzedzanie niekiedy przyprawia o dreszcze, ale za to jest oszczędne i niezawodne! nie jest to skarbonka na kółkach, ja wymieniam tylko to co trzeba i jeżdżę. jednak jego największym minusem jest karoseria!! ja rozumiem auto ma 13 lat, ale żeby mimo dobrego zabezpieczenia przez poprzedniego właściciela, progi praktycznie całe się rozleciały przy takim roczniku to trochę przesada! nadkola miałem również dobrze zabezpieczone a już zaczynają puchnąć.. wiadomo oceniałem auto którym ja jeżdżę, z takim rocznikiem, przebiegiem i silnikiem. mogę go polecić ludziom którzy spokojnie chcą sie przemieszczać z punktu A do B bo na pewno ich nie zawiedzie. ale ja zamieniam na coś z dynamiczniejszym silnikiem, oszczędność oszczędnością ale przyjemność z jazdy też musi być! (tu jej nie za wiele..)
4,5
~konrad380
Nissan Almera I
Hatchback 2.0 D 75KM 55kW
Lepszego auta nie bede już chyba miał. Bezawaryjne do spokojnego przemieszczania sie od punktu A do B. Auto nigdy w trasie nie zawiodło i gdyby nie to ze miałem nim wypadek i nie poszło na żyletki to jeżdzilbym nim aż by całkowicie padło. Naprawde auto godne polecenia, solidnie wykonane typowy bezawaryjny japończyk z starym niezawodnym dislem.
4,6
~W3N3K
Nissan Almera I
Hatchback 2.0 D 75KM 55kW
Jak na chwilę obecną jest super, zobaczymy jak będzie się sprawował w przyszłości. Z tego co widzę części nie są może najtańsze ale i wytrzymałość jest wysoka. W najbliższym czasie czeka mnie wymiana oleju i rozrządu, na pewno odnotuję to w dzienniku pokładowym i kosztów.
Średnie spalanie dla Nissan Almera I Hatchback 2.0 D 75KM 55kW 1995-2000
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Nissan Almera I
Hatchback 2.0 D 75KM 55kW
Z tym spalaniem to się przekonałem, że nie tak łatwo obliczyć. Różne dystrybutory różnie nalewają i są różnice nawet 2 do 3 litrów. I jak czytam, że taki jak mój Nissan spalił poniżej 4,7l/100km to jestem skłonny twierdzić, że ktoś się mija z prawdą, albo nie umie liczyć. Mam samochód od 8 lat, przejechałem nim ponad 160tys.km i mam prawo powiedzieć, że wiem coś na ten temat. Z żalem patrzę jak mi powoli rdza zżera karoserią i chyba się rozpłaczę jak oddam go na złom. Obiecałem mu, że u mnie skończy żywot. Ma przejechane 360.000km i nie bieże oleju. Silnik jak dzwon - ale karoseria niedługo pełnoletnia nie wytrzymuje. Jeszcze 2 max. 3 lata i będzie po nim. Z pewnością dłużej by pojeździł, gdyby nie parkowanie pod chmurką.
6,1
Nissan Almera I
Hatchback 2.0 D 75KM 55kW
Eksploatacja auta w moim przypadku to jakieś 90% miasto, 10% trasa. Średnio wychodzi 6l na 100km. W zeszłym roku jechałem na wczasy, trasa w sumie 800km. Przejechana na jednym tankowaniu, 3 osoby plus masa bagażu plus klimatyzacja włączona non stop. Prędkości nie przekraczające 100km/h, płynna jazda. Spalanie wyszło wtedy równe 5.3l, co uważam za świetny wynik, jak na takie warunki. Przy dynamicznej, miejskiej jeździe, z klimatyzacją, potrafi wypić 7l. Raz tylko uzyskałem spalanie na poziomie 9l, ale tego nie liczę, bo to była autostrada i prędkości około 160km/h (czyli jazda z gazem prawie w podłodze). Po 4 latach eksploatacji nie żałuję zakupu, przejechanie 100km to koszt raptem 30zł, ceny paliwa nie biją po kieszeni. Spory zasięg na jednym baku (w przeciwieństwie do LPG). Fakt, jest to diesel, kulturą pracy nie grzeszy, czuć wibracje i klekot - ale coś za coś. Fajne auto dla świeżego kierowcy, który będzie musiał liczyć się z kosztami paliwa. I jeszcze jedno - tym autem trzeba nauczyć się jeździć. Po tym, jak je kupiłem, byłem w szoku, że to taki muł. Teraz już tak nie powiem, jak się zmienia biegi przy odpowiednich obrotach, czyli około 3000, to widać, że jednak ma siłę jechać i nie jest zawalidrogą. Jazda na niskich obrotach jest niezbyt przyjemna pod względem dynamiki.
5,8
Nissan Almera I
Hatchback 2.0 D 75KM 55kW
Szerokie opony pewnie zwiększają mi lekko spalanie, ale przynajmniej przyczepność super. Autko mam już rok, jestem z niego bardzo zadwolony. Fakt, słabe wyciszenie w środku, ale to w końcu diesel. Spalanie jak najbardziej do przyjęcia, szczególnie 7l po mieście, z włączoną klimą. Dynamika - no cóż, tym autem trzeba się nauczyć jeździć, a okaże się, że to nie taki wielki muł. Max moment przy 2800rpm, trzeba to umieć wykorzystać, a zaręczam, że autko wcale nie będzie więcej paliło, a i przyjemność z jazdy lepsza. Temu silnikowi jazda przy 3tys. obrotów nie szkodzi, bardziej zabójcze dla niego jest katowanie np. na 4 biegu przy 1000rpm. Raz się skusiłem na zalanie biodiesla i nie polecam. Kopcił, trudniejszy rozruch, większe spalanie, mniejsza moc. Na opałowym różnic nie widziałem w porównaniu do ropy, oczywiście prócz oszczędności blisko 2zł na litrze. Prócz zawieszenia i hamulców w aucie nie robiłem nic, na razie zrobione 43tys. km bezawaryjnie (w końcu po to kupiłem diesla, sporo jeżdżę).

Usterki Nissan Almera I

Liczba wpisów: 47
Geometria zawieszenia N15
  • Nissan Almera I
Poniższe dane znalazłem w książce serwisowej Autodata. Dotyczą one wszystkich wersji Almery N15, w większości przypadków dotyczą tez Sunny N14. Według dealera (NISSMOT, Plock) sa one identyczne jak dane dla Almery N16. -------------------------------------------------------- Kola przednie - regulowane -------------------------------------------------------- Zbieznosc / N=rozbieznosc -------------------------------------- mm 0 - 2 stopnie-minuty 0 - 0 22´ stopnie-1/100 0 - 0,37 -------------------------------------- Pochylenie kola (Camber) -------------------------------------- stopnie-minuty 1 20´N - 0 10´P stopnie-1/100 1,33N - 0,17P -------------------------------------- Wyprzedzenie kata zwrotnicy (Castor) -------------------------------------- stopnie-minuty 0 40´ - 2 10´ stopnie-1/100 0,67 - 2,17 -------------------------------------------------------- Kola tylne - nieregulowane -------------------------------------------------------- Zbieznosc / N=rozbieznosc -------------------------------------- mm 0,50 +/- 2 stopnie-minuty 0 5´ +/- 0 21´ stopnie-1/100 0,08 +/- 0,35 -------------------------------------- Pochylenie kola (Camber) -------------------------------------- stopnie-minuty 1N +/- 0 45´ stopnie-1/100 1N +/- 0,75
Problem rozwiązany
Silnik - równomiernie falują obroty.
  • Nissan Almera I Sedan 1.4 GX,LX 75KM 55kW 1995-2000
  • instalacja elektryczna
Witam i proszę o pomoc - ręce mi opadają. Posiadam b+g. Odpalam na benzynie czy gazie i dopóki działa ssanie obroty są równiutkie wskazówka nawet nie drgnie, problem zaczyna się jak przechodzi na wolne obroty wtedy zaczyna falować wahania 1500 - 2000 obr. ( wymieniłem : wszystkie filtry, czyściłem przepustnice, przepływomierz, wymieniłem kable kopułkę świece i palec) ładnie wchodzi na obroty i z nich schodzi do tych właśnie wartości. Odłączyłem kostkę od przepływomierza - bez zmian, odłączyłem od sondy lambda - również bez zmian, jedyne na co zareagował to jak odłączyłem czujnik przepustnicy. Co mam z tym dalej robić ( dodam że komputer nie widzi błędów.
Oczekuje na rozwiązanie
Kłopoty z rozruchem na zimnym silniku, gaśnięcie silnika
  • Nissan Almera I Hatchback 2.0 D 75KM 55kW 1995-2000
  • inne
Witam. Samochód to Nissan Almera hatchback 1996r. 2,0 diesel. Pompa wtryskowa elektr. ZEXEL. Usterka jest od kwietnia tego roku. Po krótce. Na początku po odpaleniu falowały obroty paliła się kontrolka check eng, silnik dławił się i nie miał mocy do chwili gdy nie złapał temperatury. Jak się nagrzał odrobinę check gasł i jazda była bez zarzutu. Stopniowo z czasem potrzebował coraz wyższej temperatury żeby zgasła pomarańczowa kontrolka zaczął dymić po odpaleniu białym dymem (jak gasła kontrolka check przestawał również dymić). W jakimś warsztacie mechanik coś podregulował i samochód przestał kopcić, ale reszta objawów pozostała. W kolejnym warsztacie wymieniono pompę wtryskową (zexel), wtryskiwacz sterujący czujnik położenia wału. Samochód odpalał i natychmiast gasł (chyba że odpalając dawałam gazu) ale wieszały się obroty. Podczas dłuższej i monotonnej jazdy była masakra. Oddałam do poprawki obecnie zimny silnik ledwo odpala i trzeba go przytrzymać na obrotach ponieważ gaśnie. Ciepły jeździ idealnie nie zapala się chec eng. nic się nie dzieje. Warsztat się ogólnie poddał :( Szukam oobecnie Warsztatu z polecenia na terenie Warszawy bo mam serdecznie dość ... A ogólnie dziękuję za każdą cenną sugestię dotyczącą. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nissan Almera I Hatchback