Szukaj

Informacje o Nissan Almera I Hatchback 2.0 GTi 143KM 105kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu miaÅ‚a trudne zadanie zastÄ…pienia bardzo udanego Nissana Sunny. Almera I pojawiÅ‚a siÄ™ na rynku w roku 1995. Model byÅ‚ niemal wiernÄ… kopiÄ… sprzedawanego w Japonii Nissana Pulsara. Trzy lata po premierze, Almera zostaÅ‚a poddana face-liftingowi, po którym zyskaÅ‚a nieco ciekawszy i nowoczeÅ›niejszy wyglÄ…d, co poskutkowaÅ‚o miÄ™dzy innymi lepszÄ… sprzedażą. W tej wersji do nazwy modelu zostaÅ‚a dodano dodatkowo czÅ‚on „phase 2” (czyli „faza druga”). Produkcja Almery I zakoÅ„czyÅ‚a siÄ™ w roku 2000.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie
Åšrednie spalanie dla Nissan Almera I Hatchback 2.0 GTi 143KM 105kW 1996-2000
8,4
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Nissan Almera I
Hatchback 2.0 GTi 143KM 105kW
Autocentrum trochę słabo wylicza średnie spalanie przy tankowaniu nie pod korek. Jeżeli chodzi o GTi to spalanie przy stosunku miasto 60%/dojazd 40% wynosi ok 10,7L natomiast na trasie przy dynamicznej jeździe schodzi poniżej 8L. Dynamiczna jazda tym kieszonkowym pancernikiem sprawia ogromną frajdę, a dobre przyspieszanie na piątym biegu już od 60km/h również świadczy o wysokiej jakości japońskiego serducha. Wyciszenie mogło by być trochę lepsze, ale może to wina chińskich opon, które otrzymałem wraz z autem. Trzeba upolować jakieś Toyo lub Nankangi - wybór między sercem, a rozumem.:) Uwielbiam ten samochód za jego LowProfile, porusza się jak wilk w stadzie owiec.
8,1
Nissan Almera I
Hatchback 2.0 GTi 143KM 105kW
Tak tanie części to tylko marzenie. Migacz, który był nieszczelny i nabierał wodę, zmieniłem za 30 PLN z przesyłką. Nowe sprzęgło (rok temu) za śmieszne pieniądze z robocizną. Nowe tarcze tylne z klockami i wymianą 220 PLN. Rekompensuje to trochę wyższe koszty spalania 9l/100km
7,8
Nissan Almera I
Hatchback 2.0 GTi 143KM 105kW
PO nakręceniu 12 000km największe spalanie jakie miałem to 9,6l/100km jeżdżąc zimą po mieście na dystansach nie dłuższych niż 10km. Na trasie Katowice-Kozienice-Katowice (550km) przy spokojnej jeździe ale bez wleczenia się można zejść do 6,3l. Głównie jeżdżę trasy plus 15-20% miasta i w zależności od nogi spalanie waha się od 7,3-8,0l w zależności od nogi i warunków na drodze.

Usterki Nissan Almera I

Liczba wpisów: 47
Geometria zawieszenia N15
  • Nissan Almera I
Poniższe dane znalazłem w książce serwisowej Autodata. Dotyczą one wszystkich wersji Almery N15, w większości przypadków dotyczą tez Sunny N14. Według dealera (NISSMOT, Plock) sa one identyczne jak dane dla Almery N16. -------------------------------------------------------- Kola przednie - regulowane -------------------------------------------------------- Zbieznosc / N=rozbieznosc -------------------------------------- mm 0 - 2 stopnie-minuty 0 - 0 22´ stopnie-1/100 0 - 0,37 -------------------------------------- Pochylenie kola (Camber) -------------------------------------- stopnie-minuty 1 20´N - 0 10´P stopnie-1/100 1,33N - 0,17P -------------------------------------- Wyprzedzenie kata zwrotnicy (Castor) -------------------------------------- stopnie-minuty 0 40´ - 2 10´ stopnie-1/100 0,67 - 2,17 -------------------------------------------------------- Kola tylne - nieregulowane -------------------------------------------------------- Zbieznosc / N=rozbieznosc -------------------------------------- mm 0,50 +/- 2 stopnie-minuty 0 5´ +/- 0 21´ stopnie-1/100 0,08 +/- 0,35 -------------------------------------- Pochylenie kola (Camber) -------------------------------------- stopnie-minuty 1N +/- 0 45´ stopnie-1/100 1N +/- 0,75
Problem rozwiÄ…zany
Silnik - równomiernie falują obroty.
  • Nissan Almera I Sedan 1.4 GX,LX 75KM 55kW 1995-2000
  • instalacja elektryczna
Witam i proszę o pomoc - ręce mi opadają. Posiadam b+g. Odpalam na benzynie czy gazie i dopóki działa ssanie obroty są równiutkie wskazówka nawet nie drgnie, problem zaczyna się jak przechodzi na wolne obroty wtedy zaczyna falować wahania 1500 - 2000 obr. ( wymieniłem : wszystkie filtry, czyściłem przepustnice, przepływomierz, wymieniłem kable kopułkę świece i palec) ładnie wchodzi na obroty i z nich schodzi do tych właśnie wartości. Odłączyłem kostkę od przepływomierza - bez zmian, odłączyłem od sondy lambda - również bez zmian, jedyne na co zareagował to jak odłączyłem czujnik przepustnicy. Co mam z tym dalej robić ( dodam że komputer nie widzi błędów.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Kłopoty z rozruchem na zimnym silniku, gaśnięcie silnika
  • Nissan Almera I Hatchback 2.0 D 75KM 55kW 1995-2000
  • inne
Witam. Samochód to Nissan Almera hatchback 1996r. 2,0 diesel. Pompa wtryskowa elektr. ZEXEL. Usterka jest od kwietnia tego roku. Po krótce. Na początku po odpaleniu falowały obroty paliła się kontrolka check eng, silnik dławił się i nie miał mocy do chwili gdy nie złapał temperatury. Jak się nagrzał odrobinę check gasł i jazda była bez zarzutu. Stopniowo z czasem potrzebował coraz wyższej temperatury żeby zgasła pomarańczowa kontrolka zaczął dymić po odpaleniu białym dymem (jak gasła kontrolka check przestawał również dymić). W jakimś warsztacie mechanik coś podregulował i samochód przestał kopcić, ale reszta objawów pozostała. W kolejnym warsztacie wymieniono pompę wtryskową (zexel), wtryskiwacz sterujący czujnik położenia wału. Samochód odpalał i natychmiast gasł (chyba że odpalając dawałam gazu) ale wieszały się obroty. Podczas dłuższej i monotonnej jazdy była masakra. Oddałam do poprawki obecnie zimny silnik ledwo odpala i trzeba go przytrzymać na obrotach ponieważ gaśnie. Ciepły jeździ idealnie nie zapala się chec eng. nic się nie dzieje. Warsztat się ogólnie poddał :( Szukam oobecnie Warsztatu z polecenia na terenie Warszawy bo mam serdecznie dość ... A ogólnie dziękuję za każdą cenną sugestię dotyczącą. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Nissan Almera I Hatchback