Szukaj

Informacje o Nissan Almera I Hatchback 1.4 87KM 64kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu miała trudne zadanie zastąpienia bardzo udanego Nissana Sunny. Almera I pojawiła się na rynku w roku 1995. Model był niemal wierną kopią sprzedawanego w Japonii Nissana Pulsara. Trzy lata po premierze, Almera została poddana face-liftingowi, po którym zyskała nieco ciekawszy i nowocześniejszy wygląd, co poskutkowało między innymi lepszą sprzedażą. W tej wersji do nazwy modelu została dodano dodatkowo człon „phase 2” (czyli „faza druga”). Produkcja Almery I zakończyła się w roku 2000.
czytaj więcej
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1392 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 87 KM (64 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 116 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Zrobiłemnim100k
Nissan Almera I
Hatchback 1.4 87KM 64kW
Witam, patrzyłem co ludzie wypisują, o tych samochodach, szczególnie opinie na \"nie\".To nie prawda, albo trafiłem na idealny model. Samochód, który posiadam był kupiony z dużym przebiegiem ok. 170 tyś km.Całość przebiegu była robiona w Polsce. Ja zrobiłem nim kolejne 100tyś,km. W tym samochodzie zupełnie nic sie nie popsuło. Parę rzeczy wynikających z normalnego użytkowania auta, na zawieszeniu zostało wymienionych za 400zł. Poza tym nic. Często sam zapominam o regularnych wymianach oleju, jeżdżę z piskami na każdych światłach w Krakowie dość często, tankuje paliwo byle gdzie, nie omijam dziur, a Almerce nadal nic nie jest!!! Sprawdzana jest co jakiś czas przez mechanika będącego moją rodziną, który dziwi się za każdym razem, że przy moim sposobie jeżdżenia nic jej nadal nie jest. Polecam to auto każdemu.
4,2
~Jogi
Nissan Almera I
Hatchback 1.4 87KM 64kW
Jest to moje pierwsze auto i jestem z niego bardzo zadowolony. Przez 2,5 roku użytkowania jedyną rzeczą do wymiany był przerdzewiały wydech. Jeśli chodzi o silnik to spokojnie wystarcza do w miarę oszczędnej jazdy po mieście, ale też przyzwoicie radzi sobie na trasie. Kolejną zaletą jest rozrząd na łańcuchu. Miejsca w środku jest więcej w porównaniu do konkurencyjnego civica i corolli. Miałem okazję użytkować przez jakiś czas znacznie nowszą renault lagunę i wogóle nie ma porównania do starej almery. Podsumowując bardzo solidny samochód z nieduże pieniądze. Polecam :)
3,0
~Krzysztof D
Nissan Almera I
Hatchback 1.4 87KM 64kW
Grzechem byłoby napisanie, że to złe auto ale... Zresztą teraz to i tak zabytek, więc nikt nie kupi tego modelu bez jakiś wad. Najmłodszy (11-letni) model i tak już jest pewnie zjechanym staruszkiem, zwłaszcza, jeżeli był użytkowany na naszych drogach. Tak więc jako wozidło z punktu A do B nadaje się idealnie, jeśli oczywiście kupicie model sprawny na ile to jest możliwe. Jak go kupowałem to miałem do wyboru kilka marek ale zdecydowałem się na tą. Żałuję. Żałuję, że po tylu latach napraw, katorg dopiero teraz się go pozbyłem i nabyłem auto z jazdy którym mam NAPRAWDĘ dużo radochy. W Almerze skończyło się to po 3-4 miesiącach. Aktualnie mam Saaba (już rok) i nadal lubię sobie pojechać okrężną drogą do domu. Byle jak najdłużej. Almerka (świeć Panie nad jej cylindrami) to w gruncie rzeczy dobre autko ale chyba dla osób, które jazdę autem traktują jako konieczność. Jeżeli oprócz zwykłego środka transportu chcesz mieć choć odrobinę radochy poszukaj czegoś innego: Honda, Toyota, VW, Audi, czy w końcu Saab. Jest gros modeli w podobnej cenie (jeżeli szukasz >10 letniego auta), które na pewno są mniej awaryjne i bardziej \"uduchowione\" (no co, po prostu lubię \"czuć\" auto:).
Średnie spalanie dla Nissan Almera I Hatchback 1.4 87KM 64kW 1995-2000
7,2
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Nissan Almera I
Hatchback 1.4 87KM 64kW
Spalanie nie jest takie złe, przy tej masie i jak na 1.4 silnik (w końcu to nie jest 1.0 czy 1.2). Maksymalne średnie spalanie etyliny 95 podałem na podstawie 1.5-ra rocznego użytkowania. Chodzi oto, że nie przekroczył mi jeszcze (przez ten okres) 7.6. Owszem w te mrozy na dojazdy do pracy spalał średnio ok. 9-10 l/100 - ale to chyba bezpieczne dla silnika. Jak ktoś chce tanie auto do jazdy na benzynie niech sobie kupi starego fiata pandę 1000 fire. Spalało mi to auto ok. 4.8-5.2 l/100 przy jeździe do pracy. No ale za bezpieczeństwo trzeba płacić.
9,1
Nissan Almera I
Hatchback 1.4 87KM 64kW
Samochód jest już dość stary ale może jeszcze się komuś przydadza wpisy. Delikatnie jezdzac w trasie 7,3 l/100km - bez klimy. Jest to minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć. Średnie w trasie to około 8L (przy 90-120km/h) do 10L(autostrada 130-150) w zależności od prędkości i używania klimy w terenie raczej plaskim. 11L to miasto i krótkie dystanse z klimą
8,2
Nissan Almera I
Hatchback 1.4 87KM 64kW
zużycie paliwa miasto/trasa 9/8 ceny przeglądów - nie wiem nie robiłem to auto ich nie wymaga poza tymi dorocznymi a one mają stałe ceny. napraw - a co tu naprawiać, a jak już coś zepsujesz to dość tanio to wychodzi.

Usterki Nissan Almera I

Liczba wpisów: 47
Geometria zawieszenia N15
  • Nissan Almera I
Poniższe dane znalazłem w książce serwisowej Autodata. Dotyczą one wszystkich wersji Almery N15, w większości przypadków dotyczą tez Sunny N14. Według dealera (NISSMOT, Plock) sa one identyczne jak dane dla Almery N16. -------------------------------------------------------- Kola przednie - regulowane -------------------------------------------------------- Zbieznosc / N=rozbieznosc -------------------------------------- mm 0 - 2 stopnie-minuty 0 - 0 22´ stopnie-1/100 0 - 0,37 -------------------------------------- Pochylenie kola (Camber) -------------------------------------- stopnie-minuty 1 20´N - 0 10´P stopnie-1/100 1,33N - 0,17P -------------------------------------- Wyprzedzenie kata zwrotnicy (Castor) -------------------------------------- stopnie-minuty 0 40´ - 2 10´ stopnie-1/100 0,67 - 2,17 -------------------------------------------------------- Kola tylne - nieregulowane -------------------------------------------------------- Zbieznosc / N=rozbieznosc -------------------------------------- mm 0,50 +/- 2 stopnie-minuty 0 5´ +/- 0 21´ stopnie-1/100 0,08 +/- 0,35 -------------------------------------- Pochylenie kola (Camber) -------------------------------------- stopnie-minuty 1N +/- 0 45´ stopnie-1/100 1N +/- 0,75
Problem rozwiązany
Silnik - równomiernie falują obroty.
  • Nissan Almera I Sedan 1.4 GX,LX 75KM 55kW 1995-2000
  • instalacja elektryczna
Witam i proszę o pomoc - ręce mi opadają. Posiadam b+g. Odpalam na benzynie czy gazie i dopóki działa ssanie obroty są równiutkie wskazówka nawet nie drgnie, problem zaczyna się jak przechodzi na wolne obroty wtedy zaczyna falować wahania 1500 - 2000 obr. ( wymieniłem : wszystkie filtry, czyściłem przepustnice, przepływomierz, wymieniłem kable kopułkę świece i palec) ładnie wchodzi na obroty i z nich schodzi do tych właśnie wartości. Odłączyłem kostkę od przepływomierza - bez zmian, odłączyłem od sondy lambda - również bez zmian, jedyne na co zareagował to jak odłączyłem czujnik przepustnicy. Co mam z tym dalej robić ( dodam że komputer nie widzi błędów.
Oczekuje na rozwiązanie
Kłopoty z rozruchem na zimnym silniku, gaśnięcie silnika
  • Nissan Almera I Hatchback 2.0 D 75KM 55kW 1995-2000
  • inne
Witam. Samochód to Nissan Almera hatchback 1996r. 2,0 diesel. Pompa wtryskowa elektr. ZEXEL. Usterka jest od kwietnia tego roku. Po krótce. Na początku po odpaleniu falowały obroty paliła się kontrolka check eng, silnik dławił się i nie miał mocy do chwili gdy nie złapał temperatury. Jak się nagrzał odrobinę check gasł i jazda była bez zarzutu. Stopniowo z czasem potrzebował coraz wyższej temperatury żeby zgasła pomarańczowa kontrolka zaczął dymić po odpaleniu białym dymem (jak gasła kontrolka check przestawał również dymić). W jakimś warsztacie mechanik coś podregulował i samochód przestał kopcić, ale reszta objawów pozostała. W kolejnym warsztacie wymieniono pompę wtryskową (zexel), wtryskiwacz sterujący czujnik położenia wału. Samochód odpalał i natychmiast gasł (chyba że odpalając dawałam gazu) ale wieszały się obroty. Podczas dłuższej i monotonnej jazdy była masakra. Oddałam do poprawki obecnie zimny silnik ledwo odpala i trzeba go przytrzymać na obrotach ponieważ gaśnie. Ciepły jeździ idealnie nie zapala się chec eng. nic się nie dzieje. Warsztat się ogólnie poddał :( Szukam oobecnie Warsztatu z polecenia na terenie Warszawy bo mam serdecznie dość ... A ogólnie dziękuję za każdą cenną sugestię dotyczącą. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nissan Almera I Hatchback