Znamy więcej szczegółów nt. elektrycznej Syreny
O projekcie pt. nowa Syrena było głośno kilka lat temu, ale ostatnio ten temat trochę jakby przycichł. Nie oznacza to jednak, że pomysł wskrzeszenia współczesnej Syreny przepadł. Firma AK Motor Polska wciąż pracuje nad tym projektem, a dla ponownego podkręcenia atmosfery uchyla rąbka tajemnicy nt. użytej w tym modelu technologii.
AK Motor Polska nie będzie tworzył od podstaw własnej technologii, ale skorzysta z oferty firm specjalizujących się w danych dziedzinach. W tym celu ma zostać stworzona sieć partnerska, która pozwoli zrealizować to przedsięwzięcie. Co ważne, podmioty wybrane do tego projektu, odznaczające się odpowiednią wiedzą i doświadczeniem, są polskimi firmami i dzięki tej współpracy będą mogły też czerpać korzyści dla siebie.
Syrena Meluzyna E3 to 3-drzwiowy, pięciomiejscowy hatchback o długości nadwozia 4063 mm, szerokości 1800 mm i wysokości 1493 mm, a jego rozstaw osi wynosi 2508 mm. Według jej twórców w tym modelu jest więcej miejsca nad głową dla pasażerów z tyłu, niż w dwu-drzwiowej Syrenie Meluzynie. Pojemność bagażnika wynosi 550 l, a po złożeniu tylnych siedzeń - 1153 l.
Masa pojazdu gotowego do jazdy to 1500 kg (w tym akumulatory trakcyjne ważą 320 kg). Aktualnie firmy współpracujące z AK Motor przy projekcie Syreny dostosowują wszystkie podzespoły do wymagań elektrycznej Syreny Meluzyny.
Syrena Meluzyna E3 będzie posiadać wysokoobrotowy silnik klatkowy z przekładnią planetarną redukcyjną o prędkości 24000 obr/min. Maksymalna ciągła moc znamionowa jest na poziomie 52 kW, z chwilową mocą do 120 kW (przez 30 sekund). Zastosowana została jedna, przednia oś napędowa, jednak w planach jest też wersja z napędem na cztery koła, przy użyciu dwóch silników elektrycznych. Moc falownika znamionowa wynosi 150 kW, z napięciem maksymalnym zasilania o 800 VDC.
Samochód będzie wyposażony w modułowe akumulatory trakcyjne o pojemności 20 kWh, 30 kWh lub 40 kWh, w zależności od wersji pojazdu. Zaoferowanie samochodu w kilku wersjach pozwoli na optymalizację ceny zakupu, a co za tym idzie jego większą dostępność dla potencjalnych klientów. Masa akumulatorów będzie wynosić, w zależności od pojemności odpowiednio: 200 kg, 300 kg i 400 kg.
W elektrycznej Syrenie przewidziano dwa systemy ładowania akumulatorów. W przypadku domowego punktu ładowania (jednofazowy o mocy 7,4 kW) czas ładowania będzie wynosił od 5 do 9 godzin. Zastosowanie zewnętrznej ładowarki z wykorzystaniem złącza CCS Combo 2 o mocy 50 kW (choć standard przewiduje też większe moce) pozwoli na naładowanie akumulatorów w 80% od 20 do 40 minut, a w 100% maksymalnie w dwie godziny.