Znamy szczegóły Audi SQ7 TDI
O odświeżonym Audi Q7 już pisaliśmy przed miesiącem. Dziś poznaliśmy więcej szczegółów na temat najmocniejszej odmiany silnikowej dużego SUV-a z Ingolstadt. Audi SQ7 będzie mieć pod maską silnik wysokoprężny V8 z dwoma turbosprężarkami.
Audi SQ7 napędzane będzie silnikiem 4.0 TDI biturbo, który generuje 435 KM maksymalnej mocy i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest w zakresie od 1250 do 3250 obr/min. Takie parametry pozwolą rozpędzić się do 100 km/h w 4,8 s i pojechać z maksymalną prędkością 250 km/h. W zależności od wyposażenia Audi SQ7 TDI zużywa od 7,4 do 7,6 l/100 km, a zużycie CO2 oscyluje w granicach od 194 do 200 g/km.
W skład układu napędowego wchodzi także 48-woltowa instalacja elektryczna, która napędza elektryczną sprężarkę (EPC) wspomagającą dwie turbosprężarki, gdy auto zaczyna dynamicznie przyspieszać. W takiej sytuacji sprężarka EPC zapewnia dodatkowy dopływ powietrza, dzięki czemu maksymalny moment obrotowy jest dostępny praktycznie na zawołanie. Kompaktowy silnik elektryczny w 250 ms przyspiesza wirnik sprężarki do 70 000 obr/min, a dwa wzmacniacze w układzie wydechowym modulują brzmienie ośmiocylindrowego silnika.
Za przeniesienie napędu na koła obu osi odpowiada ośmiostopniowa automatyczna przekładnia tiptronic. Za dynamiczne prowadzenie odpowiada także sportowe zawieszenie pneumatyczne i progresywny układ kierowniczy. Układ czterech kół skrętnych sprawia natomiast, że manewrowanie autem jest znacznie łatwiejsze. Opcjonalny, zaawansowany pakiet zawieszenia obejmuje za to aktywną, elektromechaniczną stabilizację przechyłu. Zmniejsza ona drgania podczas jazdy po nierównościach i przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów w trybie jazdy sportowej. Całość uzupełnia sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozdziela moc pomiędzy tylnymi kołami.
Audi SQ7 TDI od pozostałych wersji Audi Q7 różni się podwójnymi żebrami osłony Singleframe, obudowami lusterek bocznych w kolorze aluminium i czterema końcówkami układu wydechowego z okrągłymi, chromowanymi osłonami. Niektóre dodatki polakierowano w kolorze matowego srebra, opcjonalnie zaś dostępny jest czarny pakiet stylistyczny. W standardzie dostępne są 20-calowe felgi stylizowane na 5-ramienną turbinę z oponami w rozmiarze 285/45.
Tarcze hamulcowe z przodu mają średnicę 400 mm, a z tyłu 370 mm. Czarne zaciski przednich hamulców (opcjonalnie w kolorze czerwonym) opatrzone są logo S. Na życzenie samochód wyposażony może być w układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi zawierającymi włókno węglowe.
Do wykończenia wnętrza wykorzystano ciemną skórę i Alcanterę, a ozdobne panele wykonano z matowego, szczotkowanego aluminium lub opcjonalnie z carbonu. W standardzie dostaniemy także podświetlane listwy progowe z aluminiowymi wstawkami i z logo S. Pedały, oparcie lewej stopy i osłonę krawędzi bagażnika wykonano ze stali nierdzewnej. Opcjonalne fotele S sport plus mają zintegrowane zagłówki, wytłaczane logo S na oparciach i obite są skórą Valcona.
Jako alternatywę dla reflektorów matrycowych LED Matrix z dynamicznymi kierunkowskazami, Audi oferuje reflektory LED HD Matrix ze światłem laserowym. Wśród wielu dostępnych na życzenie systemów wspomagania kierowcy jest m.in. adaptacyjny asystent jazdy.