Znamy silniki Giuli
O pół roku opóźni się rynkowy debiut Alfy Romeo Giulia. Jednak już teraz zainteresowani tym modelem mogą zastanawiać się nad wyborem odpowiedniej dla siebie wersji silnikowej.
Oficjalna premiera Giuli miała miejsce w czerwcu br. Jednak wówczas, poza zaprezentowaniem oblicza nowego modelu klasy średniej, Włosi nie byli skorzy do ujawnienia większej ilości szczegółów. Od tego czasu minęło już prawie pół roku i wciąż włoska firma milczy na temat swojego najnowszego dziecka. Jedyna konkretna informacja, jaka się pojawiła, z pewnością nikogo nie zachwyciła. Otóż władze Alfy Romeo zdecydowały o półrocznym przesunięciu debiutu rynkowego Giuli na drugie półrocze 2016 roku.
Na szczęście nie oznacza to konieczności czekania kolejnych długich miesięcy na jakieś nowe wieści nt. Giuli. Do sieci wyciekły właśnie informacje o dostępnych wersjach silnikowych w najnowszej Alfie. Wprawdzie jest to lista nieoficjalna, jednak w dużej mierze pokrywa się z wcześniejszymi przypuszczeniami.
Silniki wysokoprężne
Zwolennicy diesli pod maską będą musieli zdecydować się na 2,2-litrową jednostkę JTDM, która jednak będzie oferowana w trzech wariantach mocy - 150, 180 i 210 KM. Dwie pierwsze będą oferowane z 6-biegową przekładnią manualną bądź 8-stopniowym automatem i wyłącznie z napędem na tył, zaś najmocniejsza odmiana będzie oferowana z napędem na wszystkie koła ale tylko z automatyczną skrzynią.
Silniki benzynowe
Nieco większy wybór znajdziemy w ofercie jednostek benzynowych. Bazowym motorem będzie silnik 2.0 GME T4 (Global Medium Engine), również w trzech wariantach mocy - 200, 250 oraz 280 KM, przy czym wszystkie będą oferowane z 8-stopniową skrzynią automatyczną. Obie mocniejsze wersje dostępne będą z napędem 4x4.
Najmocniejsza Giulia w wersji Quadrifoglio Verde pod maską będzie miała 2,9-litrowy silnik V6 biturbo, który w odmianie z automatem będzie miał 490 KM, zaś w wersji z manualną skrzynią oraz 7-biegową, dwusprzęgłową - 500 KM. Wszystkie warianty będą mieć napęd na koła tylnej osi.
Choć z tego typu wyciekami bywa różnie, to jednak zaprezentowana lista wersji silnikowych wygląda dość wiarygodnie. Zastanawiać może jednak brak na niej 3-litrowego diesla o mocy ok. 340 KM, o którym mówiło się podczas prezentacji modelu. Ciekawe również, czy faktycznie Giulia nie będzie miała żadnej słabszej odmiany benzynowej.
Na potwierdzenie tej listy będziemy musieli jednak jeszcze trochę poczekać. Wątpliwe, by Włosi, którzy do tej pory byli dość wstrzemięźliwi w zdradzaniu szczegółów, nagle diametralnie zmienili swoje podejście.