Znamy najlepsze silniki 2017 roku
Poznaliśmy właśnie rozstrzygnięcia tegorocznej edycji konkursu International Engine of the Year. Tytuł najlepszego silnika 2017 roku otrzymała jednostka napędowa Ferrari 3.9 V8 biturbo, a to oznacza, że powtórzyła swój ubiegłoroczny wynik.
Zwycięski silnik, który otrzymał tytuł Międzynarodowego Silnika Roku, pracuje w Ferrari 488 GTB. W finałowym głosowaniu włoski silnik otrzymał 251 punktów i wyprzedził 6-cylindrową jednostkę Porsche o pojemności trzech litrów, którą znajdziemy w różnych odmianach 911, a także 1,5-litrową, 3-cylindrową jednostkę z hybrydowego BMW i8.
Jednostka Ferrari zwyciężyła w jeszcze dwóch kategoriach. Była najlepsza w swojej kategorii pojemnościowej, a ponadto została najwyżej doceniona przez jurorów spośród silników, jakie napędzają sportowe modele. W tej ostatniej kategorii drugie miejsce zajął 4-litrowy boxer z Porsche 911 GT3 i 911 R, a trzecie również czterolitrowe V8 z Mercedesa-AMG GT, a także z C63, E63 AMG oraz G550.
International Engine of the Year
1. Ferrari 3.9 biturbo V8 (488 GTB/Spider)
2. Porsche 3.0 turbo (911 Carrera/4/S/4S/GTS)
3. BMW 1.5 3-cyl. (i8)
Najlepszy nowy silnik
1. Honda 3.5 V6 (NSX)
2. Mercedes 2.0d (klasa E)
3. Fiat 2.9 V6 twin-turbo (Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio)
Najlepszy "zielony" silnik
1. Tesla silnik elektryczny (Model S, Model X)
2. BMW 1.5 3-cyl. (i8)
3. GM silnik elektryczny (Chevrolet Bolt)
Najlepszy sportowy silnik
1. Ferrari 3.9 biturbo V8
2. Porsche 4.0 boxer (911 GT3, GT3 RS, 911 R)
3. Mercedes-AMG 4.0 biturbo V8 (GT, GT S, C63 AMG, E63 AMG, G550)
Najlepszy elektryczny silnik
1. Tesla (Model S, Model X)
2. BMW (i3)
3. GM (Chevrolet Bolt)
poniżej 1 litra
1. Ford 998cm3 3-cyl. turbo (Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Mondeo, EcoSport)
2. Volkswagen 999cm3 3-cyl. turbo (Audi A1, Q2, Seat Ateca, Ibiza, Leon, VW up!, Polo, Golf)
3. BMW 647cm3 2-cyl. (i3)
od 1 do 1,4 litra
1. PSA 1.2 3-cyl. turbo (Peugeot 208, 308, 2008, 5008, Citroen C3, C4, C4 Cactus, DS3, DS4)
2. BMW 1.2 3-cyl. turbo (Mini One)
3. Volkswagen 1.4 TFSI (VW Polo, Golf, Tiguan, Audi A3, Q2, Seat Leon)
od 1,4 do 1,8 litra
1. BMW 1.5 3-cyl. (i8)
2. BMW 1.5 3-cyl. turbo (seria 1, 2, 3, X1, Mini Cooper, Clubman, Countryman)
3. Audi 1.8 TFSI (VW Jetta, Polo GTI, Passat, Golf, Audi A3)
od 1,8 do 2 litrów
1. Porsche 2.0 turbo (718 Boxster, 718 Cayman)
2. Mercedes-AMG 2.0 turbo (A45 AMG, CLA45 AMG)
3. Audi 2.0 TFSI (TT, S1, S3, A4, A5, A6, Q3, Q5, Seat Leon Cupra, Skoda Octavia RS, Superb, VW Golf GTI, Golf R, Jetta, Passat, Beetle, Scirocco, Tiguan)
od 2 do 2,5 litra
1. Audi 2.5 5-cyl. (RS3, TT RS)
2. Porsche 2.5 turbo (718 Boxster S, 718 Boxster S)
3. Ford 2.3 turbo (Focus RS)
od 2,5 do 3 litrów
1. Porsche 3.0 turbo (911 Carrera/4/S/4S/GTS)
2. BMW M 3.0 twin-turbo R6 (M3, M4)
3. Fiat 2.9 V6 twin-turbo (Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio)
od 3 do 4 litrów
1. Ferrari 3.9 biturbo V8 (488 GTB/Spider)
2. Mercedes-AMG 4.0 biturbo V8 (GT, GT S, C63 AMG, E63 AMG, G550)
3. Porsche 4.0 boxer (911 GT3, GT3 RS, 911 R)
ponad 4 litry
1. Ferrari 6.3 V12 (F12, F12 tdf)
2. Audi 5.2 V10 (R8, Lamborghini Huracan)
3. Lamborghini 6.5 V12 (Aventador)