Znamy ceny Volvo S90
Choć na targach w Detroit ma miejsce dopiero jego światowa premiera, my już znamy jego ceny na polskim rynku. Volvo S90 w podstawowej wersji z silnikiem wysokoprężnym D3 będzie kosztować 171.600 zł. Za topową odmianę z napędem hybrydowym przyjdzie zapłacić prawie 350 tys. zł.
W tegorocznej ofercie Volvo S90 znajdziemy w sumie sześć wariantów silnikowych - trzy wysokoprężne, dwa benzynowe i hybrydowy. Jednak na początku do salonów szwedzkiej marki trafią cztery wersje - po dwie wysokoprężne i benzynowe. W momencie debiutu rynkowego podstawowym silnikiem będzie 190-konny diesel D4 z napędem na przód, którego ceny będą się zaczynać od 209.300 zł. W ofercie znajdziemy również jednostkę D5 o mocy 235 KM, której cenniki startują od 233.200 zł.
Jeżeli zależy nam na silniku benzynowym, mamy do wyboru bądź wersję T5 o mocy 254 KM, bądź T6 o mocy 320 KM. W tym pierwszym przypadku mamy do czynienia z autem przednionapędowym, w drugim z napędem na wszystkie koła. Ceny tych odmian zaczynają się od odpowiednio 218.900 i 274.400 zł. Wszystkie wersje silnikowe w momencie debiutu będą dostępne wyłącznie z automatyczną, 8-biegową przekładnią.
W listopadzie cenniki poszerzą się o najsłabszego diesla D3 o mocy 150 KM (z manualem i automatem), wersję D4 z napędem na wszystkie koła, a także hybrydę T8 o łącznej mocy 407 KM, która będzie topowym modelem w gamie Volvo S90 z ceną od 330.500 zł.
W listopadzie również pojawi się w cennikach najtańsza wersja wyposażeniowa Kinetic oraz sportowa R-Design. Do tego czasu do wyboru będzie tylko wariant Momentum oraz Inscription. Warto tu dodać, że wariant Kinetic (choć nie będzie oferowany ze wszystkimi silnikami) jest aż o 22 tys. tańszy od Momentum, co może skłonić wielu chętnych do poczekania do późnej jesieni. Choć z drugiej strony, dla kogoś, kto wykłada na nowe auto 200-300 tys. zł, dołożenie dodatkowych 22 tys. może nie stanowić żadnego problemu.
Wraz z opublikowaniem cennika, Volvo w końcu zdradziło nieco szczegółów na temat osiągów swojego najnowszego modelu. W momencie debiutu rynkowego najszybszą odmianą będzie wersja T6 AWD, która prędkość 100 km/h na prędkościomierzu będzie w stanie osiągnąć już po 5,9 s. Wariant T5 taki wyniki osiągnie w 6,8 s., D5 AWD w 7,2 s., zaś D4 w 8,2 s. Na czele stawki trafi jednak wersja hybrydowa, która najszybszą konwencjonalnie napędzaną odmianę wyprzedzi o 0,7 s. Wszystkie wersje silnikowe mają ograniczoną prędkość maksymalną do 230 km/h.
A jak Volvo S90 prezentuje się pod względem ceny na tle konkurencji? Ceny BMW serii 5 zaczynają się od 179.600 za diesla 518d o mocy 150 KM i z manualną, 6-biegową przekładnią. Najtańszy wariant benzynowy (520i, 184 KM, 6MT) otrzymamy za kwotę 183.600 zł. W przypadku Audi, cenniki A6 startują od kwoty 185.600 zł za wersję 1.8 TFSI (190 KM, 6MT), zaś najtańszego diesla (2.0 TDI 190KM, 6MT) otrzymamy za 189.400 zł. W przypadku Klasy E (choć pamiętajmy, iż niebawem pojawi się nowa generacja) ceny startują od 174.500 zł (E200 184KM, 6MT), zaś najtańszą wersję wysokoprężną (E200 BlueTEC 136KM, 6MT) dostaniemy od 179 tys. zł.
Ceny Volvo S90 (kolejne wersje Kinetic*, Momentum, Inscription, R-Design*):
- D3 FWD 2.0/150KM 6MT* 171.600/193.700/213.800/207.200
- D3 FWD 2.0/150KM 6AT* 181.200/203.300/223.400/216.800
- D4 FWD 2.0/190KM 6MT* 177.600/199.700/219.800/213.200
- D4 FWD 2.0/190KM 8AT 187.200/209.300/229.400/222.800
- D4 AWD 2.0/190KM 8AT* 198.200/220.300/240.400/233.800
- D5 AWD 2.0/235KM 8AT -/233.200/250.100/243.700
- T5 FWD 2.0/254 8AT -/218.900/235.800/229.400
- T6 AWD 2.0/320 8AT -/274.400/291.300/284.900
- T8 AWD 2.0/320+87 8AT* -/330.500/346.600/338.700
*wersje z gwiazdką pojawią się na rynku w listopadzie br.