Znamy ceny nowego Civica
Coraz bliżej rynkowego debiutu dziesiątej generacji Hondy Civic. W początkowej fazie model ten będzie dostępny w dwóch wersjach silnikowych i z dość bogatym wyposażeniem standardowym, choć w podstawowej wersji bez... radia czy klimatyzacji. Cennik nowego Civica zaczyna się od kwoty 69 990 zł.
Chętni na najnowszą generację Civica będą mieli do wyboru dwa silniki benzynowe VTEC Turbo. Podstawowy ma pojemność jednego litra i trzy cylindry - jak na takie parametry rozwija on jednak całkiem sporą moc 129 KM, dostępną przy 5500 obr/min. W wersji z 6-biegową skrzynią manualną maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm (2250 obr/min), zaś z bezstopniową CVT 180 Nm (1700-4500 obr/min). W zależności od wersji wyposażeniowej Civic z litrowym silnikiem do 100 km/h rozpędza się w czasie 10,4-11,2 s ze skrzynią manualną i 10,2-11,0 s z przekładnią CVT. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 203 i 200 km/h, a średnie spalanie 4,8-5,1 i 4,7-5,0 l/100 km.
1,5-litrowa jednostka rozwija moc 182 KM (5500 obr/min) i maksymalny moment obrotowy 240 Nm (1900-5000 obr/min), bądź 220 dla przekładni CVT (1700-5500 obr/min). Prędkość 100 km/h za kierownicą mocniejszej odmiany kompaktowej Hondy będzie można uzyskać po 8,2-8,5 s od startu w zależności od wersji wyposażeniowej oraz wybranej przekładni. W przypadku tego wariantu średni apetyt na paliwo powinien się wahać w granicach 5,8-6,1 l/100 km.
Co ciekawe, Honda przygotowała różne wersje wyposażeniowe dla obu silników. Litrowy Civic jest dostępny w wariantach S, Comfort, Elegance i Executive, zaś 1,5-litrowy w wariantach Sport, Sport Plus i Prestige.
Podstawowa odmiana Civica, jeśli nie jest to jakiś błąd, nie będzie miała na wyposażeniu standardowym ani radia, ani klimatyzacji. Za to znajdziemy sporo rozwiązań, które mają zapewnić komfort i bezpieczeństwo jazdy, m.in. automatyczne światła, adaptacyjny tempomat oraz pakiet bezpieczeństwa Honda Sensing, zawierający liczne zaawansowane układy, zwiększające bezpieczeństwo (np. system ostrzegający przed ryzykiem kolizji, rozpoznający znaki drogowe, ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu czy wreszcie ogranicznik prędkości).
W wariancie Comfort otrzymamy dodatkowo wspomniane radio z ośmioma głośnikami i automatyczną klimatyzację, a także podgrzewane fotele i boczne lusterka oraz 16-calowe felgi (w standardzie są 15-calowe). Wariant Elegance to układ multimedialny Honda Connect 2, 17-calowe koła, przednie i tylne czujniki parkowania, tylna kamera oraz dwustrefowa klimatyzacja. I wreszcie w topowej odmianie dostaniemy ponadto skórzaną tapicerkę, przednie światła w technologii LED, inteligentny kluczyk, panoramiczny dach, układ audio z 11-głośnikami oraz układ Dynamic Damper Control.
Wersje wyposażeniowe oferowane z mocniejszym silnikiem stanowią połączenie różnych wariantów z litrowego Civica. W podstawowej odmianie otrzymamy tu 17-calowe felgi, czujniki oraz kamerę parkowania, dwustrefową klimatyzację, LED-owe światła oraz podwójną końcówkę układu wydechowego umieszczoną centralnie, a także sportowy body kit.
Ceny bazowej odmiany zaczynają się od 69 990 zł, zaś za najtańszą odmianę w mocniejszej wersji silnikowej trzeba zapłacić co najmniej 97 500 zł.
Ceny Hondy Civic:
1.0 129KM 69 900 / 79 500 / 89 100 / 97 100
1.5 182KM 97 500 / 106 000 / 111 000
W obu przypadkach dopłata do przekładni CVT to wydatek dodatkowych 5 tys. zł.