Znamy ceny małego Range Rovera bez dachu
SUV-y z otwieranym dachem? Kilka takich przypadków świat motoryzacji już zna, ale jak dotąd obyło się bez oszałamiających sukcesów. Być może teraz będzie inaczej. Na polski rynek wjeżdża właśnie Range Rover Evoque w wersji z otwieranym, miękkim dachem.
Range Rover Evoque Cabrio będzie jedynym kompaktowym SUV-em z segmentu premium, który będzie miał otwierany dach. Wykonany z materiału składa się automatycznie w 18 sekund, a rozkłada w 21 sekund i to także podczas jazdy z prędkością do 48 km/h. Jak zapewniają Brytyjczycy komfort podróżowania, zwłaszcza ten akustyczny, dzięki dodatkowemu wygłuszeniu jest porównywalny do wersji Evoque'a z zamkniętym dachem.
Do wyboru będą trzy opcje silnikowe - dwie wysokoprężne oraz jedna benzynowa, przy czym wszystkie w standardzie oferują napęd na 4 koła. Zwolennicy diesli mają do wyboru 150- oraz 180-konną wersję dwulitrowego silnika TD4 o maksymalnym momencie obrotowym odpowiednio 380 i 430 Nm. Słabsza współpracuje z 9-stopniową przekładnią automatyczną, zaś mocniejsza również z automatem ale z sześcioma przełożeniami. 150-konna odmiana do 100 km/h rozpędza się w 12 s, zaś mocniejsza w 10,3 s.
Opcja benzynowa to również dwulitrowy silnik S4 z turbodoładowaniem o mocy 240 KM i 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wariant ten sprzężony został z 9-stopniową przekładnią. Według oficjalnych danych w tej wersji Evoque'a bez dachu do 100 km/h możemy rozpędzić się w 8,6 s.
Evoque Cabrio oferowany będzie w dwóch wersjach wyposażeniowych - SE Dynamic oraz HSE Dynamic. Przy czym już pierwsza jest dość bogato wyposażona.
Podstawowa wersja brytyjskiego kabrioletu kosztować będzie 246.600 zł, zaś najdroższa 294.500 zł. Oczywiście wybór dodatków, w które obfituje lista opcji, może bardzo szybko i bardzo znacząco podnieść cenę końcową wybranego modelu.