Znamy ceny Kii Stinger
To może być bardzo ciekawa alternatywa dla tych wszystkich, którzy marzą o sportowym, ale jednocześnie dość funkcjonalnym na co dzień aucie. Kia Stinger oficjalnie pojawi się w polskich salonach w październiku br., już w sierpniu będą przyjmowane zamówienia na ten model, a już teraz poznaliśmy ceny tego koreańskiego modelu.
Choć z pewnością nie będzie to model, który zapewni Kii znaczące wzrosty sprzedaży, to jednak pod względem prestiżowym może odegrać ważną rolę. Dlatego też do jego stworzenia użyto wszystko to, co obecnie koreańska marka ma najlepszego. Za projekt nadwozia odpowiadał zespół europejskich stylistów z centrum designu Kia we Frankfurcie, kierowany przez Petera Schreyera. Właściwości jezdne i precyzja prowadzenia Stingera to zasługa inżynierów, którymi dowodzi Albert Biermann – szef działu rozwoju i testów nowych modeli Kia. Najnowszy model Kii przeszedł wyczerpujące testy na torze Nürburgring.
Na rynku dostępne będą trzy wersje silnikowe Kii Stinger, wszystkie współpracujące z 8-biegową przekładnią automatyczną. Stinger jest zarazem pierwszym modelem koreańskiej marki, który jest oferowany z napędem na tylne lub na cztery koła. 2,2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 200 KM dostępny jest w obu tych opcjach. Słabszy wariant benzynowy - 2.0 T-GDI o mocy 255 KM - oferowany będzie wyłącznie z napędem na tył, zaś najmocniejsza odmiana - 3.3 T-GDI V6 370 KM - już w standardzie dostępna będzie z napędem na wszystkie koła.
Stinger będzie też pierwszym modelem Kii, który posiada system regulacji elektronicznie sterowanych amortyzatorów (Dynamic Stability Damping Control). Potrafi on dostosować siłę tłumienia amortyzatorów do warunków na drodze i do stylu jazdy. Zawieszenie można dostroić tak, aby Stinger zapewniał bardziej dynamiczny sposób pokonywania zakrętów lub zachowywał się bardziej stabilnie podczas jazdy z dużą prędkością. Po raz pierwszy też Kia oferuje pięć trybów pracy: Personal, Eco, Sport, Comfort i Smart.
Kia Stinger dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia - L, XL, GT Line i GT. Już w podstawowej lista wyposażenia jest dość długa. Znajdziemy tam m.in. system autonomicznego hamowania z 3 trybami pracy, światła LED do jazdy dziennej, przednie i tylne czujniki parkowania, 2-strefową klimatyzację automatyczną, system multimedialny Kia Navi System z kamerą cofania, 7-calowym ekranem dotykowym oraz tunerem cyfrowym DAB, elektryczną regulację foteli w 8 kierunkach, system dostępu bezkluczykowego, podgrzewaną kierownicę i fotele przednie, systemy bezpieczeństwa czynnego Kia Keep Lane Assist, Driver Attention Alert, High Beam Assist, Speed Assist, Smart Cruise Control, dwie podwójne końcówki układu wydechowego czy też 18-calowe felgi aluminiowe.
Cennik Kii Stinger rozpoczyna słabsza odmiana benzynowa w wersji L, którą wyceniono na 149 900 zł. Najtańszego diesla (wariant XL) dostaniemy za 30 tys. zł więcej. Z kolei topowa odmiana kosztuje 234 900 zł, ale jest ona oferowana jedynie w najbogatszym poziomie wyposażenia GT.
Kia rozpocznie przyjmowanie zamówień na Stingera już w sierpniu. Przy czym auta te będą dostępne wyłącznie u wyselekcjonowanych dealerów koreańskiej marki. Pierwsze egzemplarze na polskim rynku powinny pojawić się w październiku br.
Ceny Kii Stinger:
wersja wyposażeniowa L
2.0 T-GDI 255 KM 8AT RWD 149 900 zł
wersja wyposażeniowa XL
2.0 T-GDI 255 KM 8AT RWD 159 900 zł
2.2 CRDi 200 KM 8AT RWD 179 900 zł
2.2 CRDi 200 KM 8AT AWD 189 900 zł
wersja wyposażeniowa GT Line
2.0 T-GDI 255 KM 8AT RWD 174 900 zł
wersja wyposażeniowa GT
3.3 T-GDI V6 370 KM 8AT AWD 234 900 zł