Znamy ceny francuskiego rywala Passata i Mondeo
Żałobę po Lagunie można już definitywnie uznać za zakończoną. Jej następca, czyli Renault Talisman, pojawi się na polskim rynku już w styczniu, a już teraz znamy jego ceny.
Nowa stylistyka nadwozia, nowe wnętrze, nowa jakość oraz nowe technologie. Renault Talisman chciałby zrobić sporo zamieszania w segmencie D. O tym jednak, czy tak się stanie, zadecydują sami kierowcy, a my pierwsze wyroki będziemy mogli ferować już za kilka miesięcy.
Talisman będzie oferowany na początku z trzema silnikami wysokoprężnymi oraz dwoma benzynowymi. Diesle będą dysponować mocą 110, 130 oraz 160 KM, zaś benzynowe - 150 i 200 KM. Obie jednostki benzynowe i najmocniejszy diesel będą oferowane wyłącznie z dwusprzęgłową automatyczną przekładnią EDC, zaś najsłabszy diesel ze skrzynią manualną. Jedynie w przypadku wyboru "środkowego" diesla nabywca będzie miał możliwość wyboru pomiędzy przekładniami.
Na polskim rynku Renault Talisman będzie dostępny w czterech wersjach wyposażeniowych - Life, Zen, Intens oraz Initiale Paris. Wybór danej wersji wyposażeniowej będzie już wstępnie determinował wybór wariantu silnikowego. Na przykład podstawowa wersja Life nie będzie dostępna z jednostkami benzynowymi, zaś najmocniejszy, 200-konny Talisman będzie mógł być zamówiony jedynie z najbogatszym wyposażeniem. Wybór opcji Initiale Paris, w przypadku silników wysokoprężnych, będzie wymuszał wybór najmocniejszej odmiany.
Na liście wyposażenia Talismana znajdziemy sporo ciekawych elementów. Będą dostępne m.in. system 4Control z 4 kołami skrętnymi oraz elektronicznie sterowane amortyzatory, a także szereg przydatnych na co dzień "wspomagaczy" jak aktywny regulator prędkości, aktywny układ wspomagania nagłego hamowania, system kontroli bezpiecznej odległości między pojazdami oraz ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych.
Ceny Renault Talismana, za podstawowego diesla, startują od 92 tys. zł. Z kolei słabsza z jednostek benzynowych to wydatek minimum 104,9 tys. zł. Za najmocniejszą wersję wysokoprężną zapłacimy minimum 147,9 tys. zł, zaś najmocniejsza odmiana benzynowa kosztuje 144,4 tys. zł.
Energy TCe 150 EDC - ceny od 104.900 zł
Energy TCe 200 EDC - ceny od 144.400 zł
Energy dCi 110 - ceny od 92.900 zł
Energy dCi 130 - ceny od 104.900 zł
Energy dCi 130 EDC - ceny od 118.400 zł
Energy dCi 160 EDC - ceny od 116.900 zł
Za wersję kombi (Grandtour) dopłacimy w każdym z powyższych przypadków kwotę 4 tys. zł.
Dla porównania sprawdziliśmy, jak kształtują się ceny rynkowych konkurentów Talismana. Najtańszy Volkswagen Passat z silnikiem 1.4 TSI o mocy 125 KM kosztuje 91.790 zł, zaś porównywalna już jednostka o mocy 150 KM z przekładnią DSG kosztuje od 124.190 zł (ale trzeci poziom wyposażenia). Z kolei najtańszy wysokoprężny Passat o mocy 120 KM kosztuje 103.590 zł.
Z kolei cenniki (promocyjne) Forda Mondeo startują od 85.900 zł (1.0/125 KM). Porównywalna wersja benzynowa ze 160-konnym silnikiem i automatem to już wydatek 95.900 zł. Najsłabszy diesel o mocy 120 KM w modelu Ford Mondeo kosztuje od 92.900 zł.