Znamy ceny Fiata 124 Spider
W końcu fani włoskich roadsterów się doczekali. W polskich salonach Fiata debiutuje najnowsza odmiana modelu 124 Spider, która wprost nawiązuje do legendarnego poprzednika, który zadebiutował na rynku pół wieku temu.
Nowy Fiat 124 Spider, tak jak i jego poprzednik napędzany będzie 1,4-litrowym silnikiem benzynowym. Nowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa z rodziny MultiAir rozwija moc 140 KM i moment obrotowy 240 Nm. Po raz pierwszy silnik ten trafił do modelu z napędem na koła tylnej osi i współpracuje z 6-stopniową przekładnią mechaniczną.
Najnowszy roadster Fiata jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 7,5 s i pojechać z maksymalną prędkością 215 km/h. Jak zapewniają inżynierowie Fiata, konfiguracja układu kierowniczego i zawieszenia, lekka rama oraz równomierny rozkład masy mają zapewnić ponadprzeciętne właściwości jezdne. Jeśli Fiat 124 Spider będzie porównywalny pod tym względem z bliźniaczą Mazdą MX-5, powinno być dobrze.
Debiutujący właśnie na polskim rynku Fiat 124 Spider będzie oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych: 124 Spider oraz 124 Spider Lusso. Cena bazowej odmiany wynosi 110 tys. zł, zaś bgatsza kosztuje 7 tys. zł więcej.
W podstawie otrzymamy m.in. radio DAB z 7-calowym ekranem, 16-calowe felgi ze stopów lekkich, klimatyzację manualną, aktywne zagłówki przednie, 4 poduszki powietrzne, systemy ABS, ESC, Active Hood (pirotechnicznie unoszona przednia maska w momencie uderzenia w pieszego) oraz monitorowania ciśnienia powietrza w oponach. Ponadto tylne światła w technologii LED, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, tempomat, skórzaną kierownicą ze sterowaniem radioodtwarzacza.
W wersji Lusso otrzymamy dodatkowo pakiet widoczność (adaptacyjne przednie światła (AFS) w technologii LED, spryskiwacze reflektorów, czujnik zmierzchu i deszczu), o rozmiar większe felgi, automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, podgrzewane przednie fotele, dwie końcówki układu wydechowego oraz detale wnętrze lakierowane w kolorze czerni fortepianowej.