Znamy cenę Skody Citigo-e iV – pierwszego elektrycznego modelu czeskiej marki
Motoryzacja coraz bardziej przestawia się na elektryczność, o czym świadczą kolejne modele w ofercie różnych producentów zasilane prądem. Skoda właśnie opublikowała ceny swojego pierwszego elektrycznego modelu, czyli Citigo-e iV.
Elektryczna Skoda Citigo oficjalnie została zaprezentowana tuż przed wakacjami. Przypomnijmy pokrótce, że model ten jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 61 kW (82 KM), a energia jest magazynowana w bateriach litowo-jonowych o pojemności 36,8 kWh. W pełni naładowane pozwolą na przejechanie dystansu ok. 260 km.
Dostępny natychmiast od momentu ruszenia maksymalny moment obrotowy o wartości 210 Nm powinien zapewniać niezłą dynamikę. Ze startu do prędkości 100 km/h może on rozpędzić się w 12,3 s, choć w przypadku ruchu miejskiego dużo więcej powiedziałby nam czas, w jakim to auto rozpędza się do prędkości 50 km/h. Z kolei od 60 do 100 km/h Skoda Citigo-e iV rozpędza się w 7,6 s. Maksymalna prędkość pierwszej w pełni elektrycznej Skody wynosi 130 km/h.
Zamontowany w podwoziu akumulator litowo-jonowy ma wymiary 1,1 x 1,7 m i zaledwie 30 cm wysokości. Dzięki temu zarówno ilość miejsca w kabinie, jak i na bagaże (od 250 do 923 l) nie jest dużo mniejsza niż w spalinowym odpowiedniku. Akumulator można naładować na kilka sposobów. Przy użyciu szybkiej ładowarki o mocy 40 kW i specjalnego przewodu CSS akumulator będzie pełen w 80% już po godzinie. Korzystając z ładowarki naściennej AC o mocy 7,2 kW uzyskamy ten sam poziom naładowania w ciągu 4 godzin i 15 minut. Samochód można też podłączyć do standardowego gniazdka elektrycznego i ładować z mocą 2,3 kW.
Skoda Citigo-e iV będzie dostępna w dwóch wersjach wyposażenia. Na liście wyposażenia podstawowej wersji Ambition znajdziemy m.in.: reflektory przednie ze światłami do jazdy dziennej LED, asystenta pasa ruchu Lane Assist, automatyczną klimatyzację, radio Swing z Bluetooth, kabel do ładowania z domowego źródła prądu 230 V oraz gniazdo Type 2, które umożliwia ładowanie prądem przemiennym do 7,2 kW.
W wersji Style dostaniemy natomiast ponadto m.in.: 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, pakiet Sunset z przyciemnianymi szybami bocznymi i tylną, trójramienną wielofunkcyjną kierownicę, gniazdo CCS umożliwiające ładowanie prądem stałym do 40 kW oraz kabel do ładowania prądem przemiennym na stacjach ładowania do 7,2 kW.
Pierwszy w pełni elektryczny model Skody jest już dostępny w limitowanej ofercie premierowej. Decydując się teraz na Citigo-e iV dostaniemy wersję Ambition za 73 300 zł, a Style za 81 300 zł, tj. o 8 600 zł taniej od ceny docelowej. Dodajmy w tym miejscu, że elektryczna Skoda Citigo jest sporo tańsza od swojego bliźniaka z Wolfsburga, czyli Volkswagena e-up! Elektryczny maluch Volkswagena kosztuje bowiem 96 290 zł.
Jeśli dodamy do tego planowane wprowadzenie dopłat do zakupu samochodów elektrycznych w wysokości 30%, to cena elektrycznej Skody Citigo wygląda już naprawdę bardzo przyzwoicie.