Znamy cenę Peugeota 308 GTi
Najostrzejszy hot-hatch z lwem na masce wjeżdża właśnie do polskich salonów francuskiej marki. Za ponad 270-konnego Peugeota 308 GTi trzeba będzie zapłacić minimum 132.900 zł.
Najmocniejsza odmiana kompaktowego Peugeota na rynku pojawiła się w dwóch odmianach turbodoładowanego silnika 1.6 THP - 250- i 272-konnej - jednak do Polski trafiła tylko mocniejsza wersja 308. A przynajmniej na razie. Przypomnijmy, iż maksymalna moc osiągana jest przy 6.000 obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy wynosi 330 Nm. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem manualnej, 6-biegowej przekładni. Na osiągnięcie pierwszej setki wystarczy równe 6 s.
308 GTi różni się też wizualnie od pozostałych wersji kompaktowego Peugeota. Mamy m.in. na czarno polakierowany dyfuzor, inny kształt tylnego zderzaka z dwoma końcówkami układu wydechowego, w przedniej części również przeprojektowany zderzak z większymi wlotami powietrza, większe listwy progowe, 19-calowe felgi i hamulce o średnicy 380 mm z przodu oraz 268 mm z tyłu.
Na polskim rynku Peugeot 308 GTi został wyceniony na kwotę 132.900 zł. W wyposażeniu standardowym dostaniemy m.in. takie elementy jak w pełni LED-owe reflektory, przednie i tylne czujniki parkowania, zaś we wnętrzu sportowe fotele pokryte alcantarą czy nowy system multimedialny z nawigacją.
Z kolei na liście płatnych dodatków znajdziemy np. kamerę cofania (2000 zł), podgrzewane fotele (700 zł), układ audio z nagłośnieniem firmy Denon (2000 zł), szklany dach (2000 zł). Aż 7900 zł kosztować będzie wybór specjalnego dwukolorowego (czerwono-czarnego) lakieru nadwozia.
Jak na tle ceny francuskiego hot-hatcha prezentuje się konkurencja? Najmocniejsze odmiany Volkswagena Golfa trochę odbiegają pod względem mocy od Peugeota. Golf GTI, nawet w mocniejszej odmianie, ma 230 KM i kosztuje w wersji z manualną przekładnią 118.730 zł, zaś Golf R ma już pod maską 300 KM i również z manualem kosztuje od 152.990 zł. Ford Focus ST jest nieco tylko słabszy od 308 GTi (250 KM) i jego cena wynosi 116.600 zł. Z kolei najbliższy pod względem mocy do Peugeota, 265-konny Seat Leon Cupra w wersji z manualną przekładnią kosztuje 111.600 zł.