Znamy cenę Audi RS4 Avant
Ekstremalne kombi klasy średniej z Ingolstadt, czyli Audi RS4 Avant, w salonach sprzedaży pojawi się na początku przyszłego roku, ale już teraz poznaliśmy jego cenę. Jeśli nie masz na koncie co najmniej sześciocyfrowej sumy z czwórką na początku, będziesz musiał albo o nim zapomnieć, albo "kombinować" kasę z innego źródła.
Nowa generacja jednej z ikon modeli z rodziny RS zadebiutowała we wrześniu tego roku na wystawie samochodowej IAA we Frankfurcie. Pod względem stylistycznym, co akurat nie jest żadną niespodzianką, rewolucji nie ma. Te zmiany, które obserwujemy, mają nawiązywać do modelu 90 quattro GTA. To przede wszystkim większe wloty powietrza o strukturze plastra miodu, szeroka i płaska atrapa chłodnicy, dwie owalne końcówki układu wydechowego czy też dyfuzor. Z kolei niebieski kolor nadwozia ma nawiązywać do pierwszej generacji modelu z 1999 r., która również oferowana była z takim samym lakierem.
Z pewnością, zwłaszcza wśród największych fanów mocnych Audi, pojawią się głosy krytyki, że miejsce silnika V8 zastąpiła jednostka 6-cylindrowa. No cóż. Z jednej strony downsizing dosięga wszystkie marki i modele, a z drugiej jednak przypomnijmy, że pierwsza generacja RS4 również miała pod maską silnik V6.
Jednostka V6 biturbo była pierwszym wysoce doładowanym silnikiem Audi z podwójnym doładowaniem. Generował on moc 380 KM, czyli 141 KM na litr pojemności. Pierwsza generacja RS4 Avant była w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 4,9 sekundy. Model ten okazał się sporym sukcesem rynkowym, co skłoniło władze z Ingolstadt do podwojenia pierwotnie zakładanego planu produkcyjnego. Łącznie na drogi wyjechało 6030 egzemplarzy tego modelu.
6-cylindrowy silnik w nowym Audi RS4 Avant nie powinien więc już tak bardzo szokować. 2,9-litrowa jednostka TFSI, również podwójnie doładowana, rozwija moc 450 KM, czyli 155,5 KM na litr pojemności. Jednak większe wrażenie może zrobić wartość maksymalnego momentu obrotowego. W nowym modelu wynosi ona 600 Nm, czyli aż o 170 Nm więcej niż w poprzedniku. Maksymalny moment jest osiągany w przedziale od 1900 do 5000 obr/min.
Tak uzbrojone Audi RS4 Avant sprint od 0 do 100 km/h pokonuje w 4,1 s, czyli o 0,6 s szybciej niż poprzednik. Pakiet dynamiczny RS podnosi ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną z 250 do 280 km/h. Według Audi średnie spalanie zgodne z nowymi normami europejskiego cyklu spalania w tym modelu będzie wynosić 8,8 l/100 km, co oznacza o 17% lepszy wynik niż w trzeciej generacji modelu.
Pierwsze egzemplarze Audi RS4 Avant fizycznie pojawią się na początku przyszłego roku. Ale jeśli komuś zależy, by załapać się na pierwsze dostawy tego modelu, już powinien udać się salonów Audi. W polskiej sieci niemieckiej marki ruszyło właśnie przyjmowanie zamówień na to auto. Ceny Audi RS4 Avant rozpoczynają się od 401 300 zł.