Zmodyfikowany Mini JCW z rekordem na Nurburgring
Walka o najlepszy czas na torze jest bardzo zacięta. Praktycznie każdy producent chce mieć w swojej ofercie auto, które uzyskało w swojej klasie najlepszy czas na północnej pętli. Takie marzenie miało również Mini.
Zmodyfikowana wersja modelu Mini John Cooper Works uzyskała najlepszy, choć nieoficjalny czas okrążenia toru Nurburgring Nordschleife w klasyfikacji aut produkcyjnych z napędem na przednią oś. Jest jednak pewien problem - słowo "zmodyfikowany". Co prawda auto uzyskało czas 7 minut i 44 sekund, czyli o 10 sekund lepiej niż Renault Megane RS 275 Trophy-R, ale na dobrą sprawę każdy może zmodyfikować swoje przednionapędowe auto i wykręcić lepszy czas.
Owszem, auto jest dopuszczone do ruchu, ale zaawansowanie modyfikacji nie mogło być zaakceptowane i potraktowane jako konieczne (np. wyścigowy fotel, klatka bezpieczeństwa itp.). Jeśli chodzi o jednostkę napędową, standardowy turbodoładowany silnik 1.6 o mocy 211 KM został podkręcony do imponujących 290 KM. Oprócz tego zastosowano dyferencjał o ograniczonym poślizgu, zawieszenie KW oraz opony Dunlop Direzza 03G. Zmniejszono również wagę i teraz Mini JCW waży zaledwie 1005 kilogramów.