Zmodernizowany Nissan GT-R już w sprzedaży
Po debiucie na marcowej wystawie w Nowym Jorku dosyć mocno zmodyfikowany Nissan GT-R właśnie wjeżdża do sprzedaży na polskim rynku. Ceny od 500 tys. zł.
Jak zapewia Nissan to największa modernizacja, jaką GT-R przeszedł od momentu pojawienia się na rynku w 2007 r. Gruntownie przebudowane zostało niemalże całe nadwozie, które zyskało więcej sportowego charakteru, a ponadto poprawiono właściwości aerodynamiczne oraz parametry stabilności podczas dynamicznej jazdy.
Największe zmiany zaszły jednak wewnątrz GT-Ra. Wyższa jakość użytych materiałów wykończeniowych (skóra, włókna węglowe, aluminium) z pewnością wpłynie pozytywnie na komfort jazdy. Poprawiono również kwestie ergonomii, zredukowano sporą część przycisków na desce rozdzielczej, a także pojawił się większy, 8-calowy ekran dotykowy.
Zmiany zaszły także pod maską. Nissan GT-R wciąż będzie napędzany ręcznie montowaną, 24‑zaworową jednostką V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem, ale teraz rozwija ona moc 570 KM przy 6800 obr/min oraz zapewnia maksymalny moment obrotowy 637 Nm. Silnikowi towarzyszy zmodernizowana, płynniej działająca i cichsza niż dotychczas dwusprzęgłowa, 6‑biegowa przekładnia.
Gama modelowa na polskim rynku składać się będzie z czterech wariantów wyposażeniowych - GTR, Black Edition, Prestige oraz Track Edition. We wszystkich w standardzie otrzymamy m.in. przednie światła w technologii full LED, tytanowe końcówki układu wydechowego, 20-calowe, kute felgi RAYS, cyfrowy system audio Bose z układem Aktywnej Kontroli Głośności, 8-calowy dotykowy ekran systemu nawigacji i informacji, kamerę cofania, dwustrefową klimatyzację, podgrzewane fotele oraz kierownicę z manetkami zmiany biegów.
Podstawowa odmiana GTR, której ceny startują od 499,9 tys. zł, ma pokryte alcantarą fotele. W wariancie Black Edition (530 tys. zł) sportowe fotele Recaro pokryte zostały dwukolorową, skórzaną tapicerką. Za dopłatą możemy tę wersję uatrakcyjnić spojlerem oraz pokrywą bagażnika wykonanymi z włókna węglowego.
Wariant Prestige, dostępny od 538 tys., wyróżnia się m.in. ekskluzywnym wykończeniem deski rozdzielczej skórą Nappa, którą pokryte zostały także fotele. Do wyboru są cztery kolory skóry: czarna, pomarańczowa, czerwona i w odcieniu kości słoniowej. Z kolei ekstremalna wersja Track Edition (576.660 zł), przeznaczona do jazdy przede wszystkim po torze, charakteryzuje się unikalnymi elementami stylizacyjnymi NISMO, amortyzatorami Bilstein DampTronic z możliwością regulacji oraz tylnym spojlerem z włókna węglowego. Dodatkowo można ją wyposażyć w pokrywę bagażnika wykonaną z włókna węglowego oraz karbonowe przednie fotele.
W Polsce sprzedażą Nissana GT-R zajmują się jedynie dwa salony - Zaborowski w Warszawie oraz Japan Motors w Krakowie.