Zmodernizowane wszędołazy BMW - F700GS oraz F800GS
W 2007 roku BMW Motorrad powiększyło rodzinę GS o modele F650 i F800. Nieprzesadnie ciężkie, wystarczająco mocne oraz rozsądnie wycenione motocykle zyskały uznanie wielu amatorów turystyki na dwóch kołach. Po pięciu latach przyszedł czas na odświeżenie GS-ów.
Wbrew temu, co może sugerować nazwa, oba motocykle posiadają dwucylindrowy silnik o pojemności 798 ccm. Oznaczenia odzwierciedlają natomiast różny poziom parametrów. Kierowca F800GS ma do dyspozycji 85 KM przy 7500 obr./min oraz 83 Nm przy 5750 obr./min.
Dotychczas oferowany F650GS mógł poszczycić się 71 KM i 75 Nm. Serce zastępującego go F700GS rozwija 75 KM przy 7300 obr./min oraz 77 Nm przy 5500 obr./min. Osłabienie silnika na spowodowało znacznego spadku osiągów – niższy moment obrotowy rekompensują skrócone przełożenia.
BMW F700GS jest uniwersalnym motocyklem, który poradzi sobie zarówno na asfaltach, jak również nieutwardzonych drogach. F800GS to sprzęt do trudniejszych zadań. Szprychowe koła z oponami z agresywną rzeźbą bieżnika, zawieszenie upsidedown, wyżej osadzona kanapa oraz powiększone błotniki zdadzą egzamin na drogach pośledniej jakości.
Nowe motocykle BMW otrzymały też zestaw przeprojektowanych owiewek, zmieniony panel wskaźników, zmieniony osprzęt na kierownicy oraz tylną lampę w technologii LED.
Przy przednim kole F700GS pojawiły się dwie tarcze hamulcowe. F650GS otrzymywał tylko jedną. Standardowe wyposażenie obu nowości BMW obejmuje ABS. Za dopłatą można otrzymać także zawieszenie z elektroniczną regulacją twardości oraz system Automatic Stability Control. Ciekawą opcją, która najdobitniej podkreśla przeznaczenie F700GS oraz F800GS jest alternatywne oprogramowanie komputera sterującego silnikiem, które pozwala na tankowanie 91-oktanowego paliw
a.